Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettallmänt
Läst 893 ggr
CarinaA
0

Godmorgon 2009-03-07

Här är det lite mulet o grått,har regnat lite inatt men det är åtminstone vindstilla.

Kanske en bra dag att ha lite persedelvård !

Ha en bra dag alla "russinlovers" !!!

MagganS-B
0

Morning alla!

Här blåser som vanligt och nån blå himmel syns inte till, bara grått och ruggigt! Hästarna ville inte ut i dag, dom vände på halva vägen och stod och stirrade precis som dom tyckte jag var taskig som släppte ut dom…..men dom kom på att maten väntade i skogen…..

Jag skall till jobbet, får se om det blir lika hetsigt som i går…..

Ha en bra lördag med era russ!

Pernille-G
0

Godmoron!

Grått här också, men fågelsång och en stark känsla av att våren är på väg. Varja dag njutar jag av ett par glador som svävar över hagarna.  

I dag blir det familjen, får besök av barnbarnet.

Ha en bra helg!

Hagelberg
0

God morgon!

Usch, det snöregnar. Grått och kallt, runt nollan.

Idag blir det till att köra in ved så vi har att elda med i veckan. Det är så bra att elda med ved för man kan ligga i badet och tina utan att få dåligt samvete för att elmätaren ska ticka iväg.

Hurva, nu ska jag ut till hästarna.

Ha de bra

Denna kommentar har tagits bort.
[Croneld]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon!
Det är lördag och jag tänker åka en sväng till affären och köpa lite smask till kvällen. Sen får vi se vad som står på schemat. Barnens mormor kommer och hämtar dem på eftermiddagen för att pyssla om dem till i morgon. Så vi blir ensamma hemma, min man, jag och godiset.
Här kommer en bild på "parhästarna" Ariel och Susamarula, tagen nu på morgonen.

Kajhugo
0

God Förmiddag, även här är det gråmulet och trist hästarna är ute och stallet är klart, nu skall jag skicka iväg sonen och mannen på HockeyCup och själv skall jag åka till MpTravet och jobba i hästägarfiket, hoppas det inte börjar snöa utan att banna håller ihop och vi kan få se bra V75 lopp.

Ha en bra helg därute i vårt avlånga land.

Chirak-96
0

God fm. Idag blir det mest en massa fläng hit och dit. Ska börja med att lämna tillbaka sulkyn jag lånat. (Tack för lånet Tusen) Sen ska dottern till ridskolan. Skynda hem och avlösa barnvakten. Kl 17 väntar resturang besök på Akropolis, svärmor fyller 60 år så vi blir bjudna!! Mycket trevligt. Sen blir det väl hem till melodifestivalen. Vore ju bra om jag han städa lite inför morgondagen oxå då dotterna ska ha sitt kalas. Det är tur att man har att göra!!!

Ha det gott.

[Tjiwi]
0

Här är det GRÅTT och det har snöat lite i natt och det gjorde det i morse när jag var ute och fodrade. Vill INTE ha mer snö nu…….hjortarna har rivit ner lite staket i natt precis uppe vid huset, de går precis utanför huset och har även varit på altanen…..

Jarhultdenyngre
0

God förmiddag.. Har precis avklarat Melodikrysset v 10,, jag fick lite sovmorgon idag. väl förtjänt då mamma inte har släppt ut hästarna på väldigt länge.  Vädret är idag mulet med snöblandat regn som faller ner…

Dagens planering är att tömköra Brage och möcka, sen vid tre bär det av till min systerson som fyller två år idag.. Tiden går fort..

StuteriSolo
0

Godförmiddag i landet!

Igår kraschade Röros återigen grinden till lilla hagen, dte är så mycket snö att om man petar ner översta plankan är det ca. 60 cm högt… Yazzå hjälpte till att psringa rakt igenom, och sedan var det bara undertråden kvar. Primula höll sig dock innanför tills Sara kom och hämtade henne. Idag släppte vi ihop alla i lösdriften istället. Yazzå var på Debbie hela tiden, men efter någon timme lugnade de ner sig, det är ju så mycket snö att de bara har några enstaka stigar att gå på, de är inte så aktiva :D Så när Debbie är först i kön och alla andra emellan har Yazzå inget annat att göra än att stå där och vänta.

Annars är det butiken till två, och i em blir det stall och smådjur.

garrilina
0

God middag! Mulet och plusgrader hade gärna sett solen någon timme, känns som jag behöver det. Vi har varit tillbaka med valpen till veterinären för en ny röntgen av magen och mer vätska under huden. Kontrasten hade vandrat vidare men det är kvar lite där det ev. kan finnas ett stopp, han är iallafall piggare idag och har slutat kräkas och har fått äta pyttelite välling. Nu är det hög tid att vandra ut till stallet för de dagliga sysslorna.

Ha en bra fortsättning på lördagen!

murkla
0

God eftermidag!

Här i Malung är de mullet men uppehåll och plus grader ute. Men snön liger kvar än allt. Känns lite konstigt har inga hästar i helgen som man jobbar.. Behöver inte gå upp så tidigt iallafall.

Hoppas ni får en bra dag ! Skrattande

[Grabbarna-A]
0

Grått här i Haninge oxå, fåglarna ute kvittrar på rätt bra ändå. Det är så skönt att det är ljust så länge på kvällarna men man tappar tiden lite, tror att klockan är mindre än vad den är. Har bara segat idag efter jobbet på fm så nu måste jag rycka upp mig lite.

Ha en bra lördag.

Stallmima
0

God kväll, har varit i farten hela dagen. Solvallabesök med mätning och banträning av 3-åringen, han blev alldeles exalterad av allt. Snart är det dax att bege sig till stallet och natta hästarna. Imorgon stundar en välförtjänt sovmorgon.