OT kameldressyr
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Väldigt OT men hittade den här på ridsport.ifokus, tyckte att de såg så himla kul ut!
haha denna var rolig att titta på :-)

#2 Så snygg jag var på Mauritz då xD

Rolig film, visste inte attd e kunde bara så duktiga :D
Vilket jobb ryttaren måste ha lagt ner. Duktig kamel 
Det var verkligen inte illa, galoppombyten gjorde han också…..

Härligt inslag i den clasiska Dresyren!
Jag är imponerad av galopp om byten i varje steg osv. Härligt!

Jag har alltid tyckt att kameler verkar vara så trevliga djur. Skulle gärna gosa med en sådan mule!

Haha vad roligt det såg ut :) Vilket jobb de måste lagt ned!

#2 Hur kommer det sig att du har kameler? Hur är dem till sin personlighet? Hur mycket mat behöver dem? Berätta!

Jag köpte dem till min sambo när han fyllde 40. Han hade ingen aning om att han önskade sig det
.
Det är jättemysiga djur. Våran hingst tror att han är i russens storlek och lägger sig gärna ner på sidan för att bli kliad på magen. Honom rider vi ibland. Men de är ju alltid där de händer saker. Jättenyfikna.
De går med hästarna på fri tillgång hösilage (de äter mellan 10-20kg beroende på kylan) sedan får de 1kg kraftfoder var om dagen. Selen och mineraler.
Nu är stoet dräktigt och fölar i sommar. Då ökar ju givetvis behovet som hos alla djur.

Har ni det förra fölet kvar?
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~
#11 häftigt :) Hur mycket kostar det att köpa en kamel? är dom dyra? :P

#12 Det förra fölet dog tyvärr. Troligen artärbrock eller hjärnblödning :( på julafton dessutom.
#13 Jag betalade 100 000+moms för ett par. Hingst ligger på ca 35 000 och sto på ca 65 000+moms.
De lever ju ca 40år. Så uträknat hur mycket man betalar/år är det ju inte mycket.

Det skulle va kul att prova på men vet inte om jag skulle våga :/
Häftig film, galoppombytena var bara bäst.
# 11 Vad coolt med egna kameler…Hur gamla är dom? Får man fråga hur man kommer på att man ska köpa en kamel (el. två) i present?!

De är 6år. Så vi räknar ju med att vi blir gamla samtidigt :)
Idén fick jag redan 2001 när vi var i Norrköping på zooexpo och hade ponnyridning. Där hade de en kamel (Samson) min sambo blev bästis med. Efter det pratade han ofta om Samson, hur häftig han var osv.
När jag sedan hittade två kameler att köpa 6år senare var det bara att slå till.
De få som visste om presenten tvivlade på att han skulle uppskatta den, ända till de hörde honom nämna Samson helt utan anledning.
Ja då förstår jag att du slog till. Då är det väl bara för sambon att börja träna nu då…