Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettrussporträtt
Läst 3608 ggr
[Tjiwi]
0

GRUS 363

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, då när vi är inne på år 09 så är denna gentleman hela 3o år, fast i verkligheten fyller han inte förrän 1 juli….men i hästarnas värld har han ju redan fyllt. Vill bara ge er ett dagsfärskt kort på honom!

[Tjiwi]
0

Ett till då!Skrattande

C-Ainerud
0

Han är jätte fin! :o)

Lothar
0

HAN ÄR FINAST!!!!

Lothar//Maria

savrarpstuteri
0

Man får ju lyfta på "hatten" för denna gentleman som av bilderna att döma gått till tiden med de "grå tinningarnas charm"….

Så fin o välmående som han ser ut hänger han nog med ett tag till Glad!

Lothar
0

Ia släng ut ett foto från han *glansdagar* också så vi får njuta av det med!!

Lothar//Maria

UllisT
0

Jaaaa verkligen den hingsten som jag har haft mycket roligt med Skrattande får man säga det när man haft en egen som är även han underbar Skäms . Grus kommer alltid att ligga mig varmt om hjärtat, och hoppas på att han håller sig frisk i vår när jag ska till Vreta och tänkte slinka förbi o hälsa på. Flört

Mixie
0

Han är superfin!!
#6 Ullis du får säga till när du åker jag vill också kika, om jag får såklart :D

//Mickan

Wruss
0

Eftersom jag haft nöjet att ha honom i min skötsel en sommar, så slänger jag ut en bild från hans "glansdagar". Fin va?

Lothar
0

#8 DET DÄR KALLAR JAG RUSSSkrattande

Lothar//Maria

[Croneld]
0

Grattis Grus!

[Tjiwi]
0

#8 Jag älskar den bilden. Det är den vackraste uppställningsbilden som finns på honom. Vilken sida va? Kolla in hals, bog och kors……för att inte snacka om den snälla blicken han har i ögonen……tänk så fin han var!(är!!)

Tack för alla snälla ord om honom. Här kommer en bild från yngre dagar.

Lothar
0

#11 Det är faktiskt så jag ryser……………Så fina de var ihop!

Maria

Troj
0

#1 Om man bara ändrar färgen på honom så skulle han vara jättelik mitt sto Platina, Grus dotterdotter. :D

Flisman
0

Jättekul att få se hur morfar Grus ser ut Glad. Verkligen vacker fortfarande. Hoppas hans friska gener finns i vår russkille Obestämd.

De snälla ögonen tycker vi oss känna igen i alla fall.

GRATTIS morfar på 30-årsdagen!

juliapettersson
0

Grattis till Grus önskar dotter Rosalie!

Saiop
0

Han är verkligen vacker Grus! en riktig skönhet

UllisT
0

Måste bara berätta om när vi hade Grus i 2år.
Lillsyrran Mia fick tävla honom i hoppning eftersom jag var för gammal och hade min d-ponny.

Varje tävling vi hade med oss Grus så var folk som tokiga. Så fort folk hörde i högtalarn att ekipaget skulle hålla sig beredd så var det som en anstormning till ridhuset. Jag själv fick aldrig plats att komma in i ridhuset, jag ville ju se till att hon kom in i ridhuset först så jag gick ju inte upp förrän dom var inne. Men efter ett antal tävlingar så var det ingen idé att försöka, så det fick bli att mamma o pappa gick in tidigare och att jag stannade kvar o hjälpte Mia.

En gång kom en liten flicka fram till mig och Mia när hon satt på Grus. "oj vilken vacker häst du får rida, sa flickan. Min pappa har satsat pengar på honom med sina kompisar, dom har gjort upp ngt om vilken placering dom tror han skulle få, sa hon" Vi fick oss verkligen ett gått skratt.

[Tjiwi]
0

Tack för alla vackra ord! Det värmer!

Ullis, ni gjorde ett jättebra jobb med honom när ni hade honom hos er och ja, så har det oftast varit när man var ute med honom, de flesta beundrade den vackra lilla hingsten!

Jojjan97
0

Heej

PÅ min ridskola står Magi ett föl efter Grus.

Jag har alltid velat se honom och nu fick jag en chock så fin var han:)

Johanna

http://johannasfotografier.weebly.com/

MagganS-B
0

Han är verkligen i jättefint skick fortfarande, Grattis Ia!

Vinka
0

Grattis till pappa Grus från Vinka (:

Clarissa
0

Så fin han är (:

Ett av hans barnbarn, Kryddgårdens Russin, står på min skola och har det bra (: Russin är U. Emira 4062  UE. Grus 363   ;P

//Anna, Hallsberg (:

Tusen
0

Jätte roligt att se honom. Verkar rätt välbehållen trots den höga åldern.Glad

[Tjiwi]
0

#22 Vilken sötnos…..min vän är uppfödare till Emira!

#23 Ja, han är lite stel när han går ur boxen på morgonen men mjuknar snart upp, grå i pannan och mule, men han är GLAD och äter bra, så här tjock som han är nu har han aldrig varit, han går i hop med sin stora bästis ardennern Ull 168cm!!! Vem som bestämmer…..GRUS förstås!!

Foto: Liselotte Erixon 08