God morgon 2009-03-04
Morris väckte mig nyss och behövde gå ut, och datorn var på sen igår, sambon slarvar, så jag tänkte hälsa god morgn medan hunden är ute.
Ska åka och släppa ut kusarna också, eftersom jag ändå är uppe.
Ha en bra onsdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God morgon!
Ska strax iväg till förmiddagsskiftet. Tittar till baggarna på väg ut, de fick en bal igår så de ska ha så de klarar sig tills ikväll.
Hoppas hinna med en del efter jobbet, åka och köpa müsli, köra lite ved av det jag fällde igår (Blixt behöver prova lite också) och sen ska jag på övning med kören. Kan bli tajt…
Ha en bra dag!

Morgon glömde ställa klockan igår men det var en liten (40kg) Glitter som tyckte det var dax att gå upp fick en blöt puss. Så nu är det dax att sätt på kaffe och vakna, Qluring blir så otålig när det ljusnar att han bara bökar runt allt spån så det br svår mockat. Skall nog göra pappersjobb idag ridhus till kvällen så det blir bara som vanligt
Ha det gott där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon!
Är i Brastad nu och ska ha tenta om 2,5 timme… Får se hur det kommer gå eftersom jag inte direkt har pluggat ihjäl mig.
Efter tentan är avklarad så fortsätter lektionerna inom den den kinesiska medicinen och akupunkturen och det ser jag fram emot :) Annars har jag inte tänkt att göra någon större kroppslig ansträngning idag, då det känns som en ångvält kört över mina ben minst 5000 gånger. Blir ju lätt så när man väl bestämmer sig för att sätta igång med träningen igen hehe
Hoppas ni alla får en toppendag!
God morgon !
Här väntar man på att klockan ska bli 07. så man får ge hem..
Innan sängen så ska jag släppa ut lite hästarn. Sedan så får man se vad dagen bjuder på.
Ha de gott!
Jag blev också väckt av en Morris. Fast han är en katt, som ville ha mat och sen gå ut.
Kusarna är fixade, Ada och åringarna har fått komma ut, pesionärerna har fått en klapp och en morot. Nu står alla nöjda och belåtna vid storbalen.
Idag är det slask och blask ute, så vägarna är isfria äntligen.
Ha det gott!

Vårlik morgon med fågelsång och mycket ljus. Jag är lite trött, hemma från ett kort men intensivt besök i Danmark. Men jag känner mig också glad. Mitt i all kris och elände har jag varit opponent på en doktorsavhandling med ett positivt budskap. Ämnet var ursprungsfolk och skogspolitik i Kanada, och här är det ursprungsfolken tillsammans med miljörörelsen, som har vunnit kampen mot storbolagen och skogsskövlingen. Det finns nu hopp om en bärkraftig utveckling, bevarad biologisk mångfald och att ursprungsfolken får behålla sin kultur i samklang med naturen.
Nu skall jag iväg till en dag med möten och tentarättning. Men först skall jag släppa ut mina pensionärer, som nu står och mumsar på sitt hö.
Önskar alla en bra dag!

God morgon! Har nyss kommit till jobbet, skönt att va tidig, Ikväll blir det förhoppningsvis övningskörning och plugg! Ha en trevlig dag i det (iaf i sthlm) tråkiga vädret!
//Mickan

God morgon!
Ska strax skicka iväg barnen till skola/dagis. Sen blir det att ta hand omhästarna och stallet. Hoppas jag hinner jobba oxå 
God Förmiddag på er!
# 6 Det låter så intressant, det som du håller på med…….
Jag är ledig, får se om jag åker och handlar lite, annars är det väl snabeldraken som skall motioneras som vanligt, behöver tvätta också! Hästarna och mockningen är i alla fall avklarad, och det är så milt så man inte behöver elda ännu! Här hörs också massor av fåglar, och starar har synts på flera håll här på Gotland. I rabatterna är det fullt med snödroppar och en vintergäck tittade upp ur snön!
Ha en bra dag, tråkigt väder eller inte!
God morgon :)
Ska snart iväg till stallet och köra Rezit, det är rätt skönt väder ute, man fryser inte i alla fall :P
Runt 15.00 tiden ska jag iväg och praktisera igen till klockan 20.00
Annars händer det nog inte mer än..
Vore jättesnällt om ni ville kommentera hemsidan jag håller på med, lägger ut en print screen här på första sidan..
Änsålänge har jag bara gjort en mall, eftersom tanken är att jag ska sälja sidan sen så alla bilder kommer ändras då + texter.
Tror ni någon skulle vara intresserad av den?
Alexandra Wisén
AlexandraWisen@hotmail.com

#9 Från vad jag gör på jobbet är det kanske inte så svårt att förstå mitt engagemang för Gotlands fantastiska lilla ursprungshäst!

God förmiddag.
Idag har solen kommit fram här och jag har varit ute och tömkört Amadeus ( 5 årig shetlandshingst) måste säga att han uppförde sig kanon bra då han knappt är tömkörd innan och jag klarade av att göra allt själv.
Ska snart ta och köra sonen till dagis och mig själv till jobbet.
Ha en bra dag alla :-)
# 12 Jo jag ser ett nära samband i allt du gör!