Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettefterlysningar
Läst 1712 ggr
NatthaBlom
0

Bravad?

Jag tänkte höra om det är någon som vet nå om Bravad?

Jag har Tina IV som är efter honom o jag skulle gärna vilja höra mer om andra av hans avkommor och även om han själv:)

NatthaBlom
0

puttttt

rebeccajansson
0

Får väl börja med att gratta dig. Du har den snabbaste avkomman efter Bravad. Tycker att du skall stamboksföra henne!

Bravad Svart F.1978 127cm

Bravad har ett travrek på 2.13,6. Enligt min Statistik från 2007 så har han totalt 9 startande avkommor varav en under 2 min.

Några avkommor:

Tina IV 1.52,8

Briljana 2.06,5a

Amarello rek 2.18,2 (kanske har han gått snabbare?)

Claudinice 2.33,8

Dandina Diplom-95

NatthaBlom
0

tack sa mycket :)

Ja jag hade tänkt göra det i sommar om allt gar som det ska!

jasa sa han har nagra avkommor som startar ända :P

när jag kollade över 2008 sa hittade jag ingen som hade startat men jag kan ju ha missat nagon ända :)

ingen här pa iFokus som har nagon avkomma?

rebeccajansson
0

Hans sista avkomma är din häst. Det finns kanske inte så många som har 93:or och äldre ialf på travet. Stuteri Skott har ju tagit ett föl på Briljana e. Bravad som resulterade i Jana Skott så du kan ju höra med Anne.

hannibal-roll
0

Jana Skott e: Skotte u: Briljana är uppfödd av Stall Ommadal. Jag har kört både Briljana och Jana Skott enstaka gånger, min lilla syster var ordinarie kusk fram till 2007. Jana Skott har rekord 2.07,5. Både Briljana och Jana är trevliga hästar med fint steg och stor kapacitet att springa fort. Briljana startade hela 220 gånger med resultatet 12-17-26! Det kallar jag hållbar :) 2008 fick Briljana ytterliggare ett föl efter Skotte, en hingst.

Även Claudinice tilhörde Ommadal. Hon fick iaf ett föl, 1992 e: Julle, Trocadero TJ. Om jag minns rätt hade Trocadero ett rekord strax över 2.00.

hannibal-roll
0

Kom på en till Bravad ättling :) Börje Bus f:1996 e: Goldör u: Beauty ue: Bravad. Han har startat på travet och har rekord under 2.00.