Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettur-spår
Läst 2013 ggr
Tittut
0

Älskade pryl

Har ni någon pryl som ni inte kan klara er utan, eller som ni haft och saknar?

Jag saknar redan min lilla tekanna, den som jag skrivit om innan…

Jag har den kvar, men den är utan handtag, och därför svår att hälla ur. Den blir så attans het! Den är så perfekt i storlek, rymmer precis lagom volym för mitt frukostte.

Jag har köpt en ny, vacker från Annas keramik, men den är en anings för stor, annars hur fin som helst. Den är brun med hästar på.

Jag ska nog ta och fota mina juveler, så får ni se. Glad

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Tittut
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min gamla favvo från Minimalen i Tofta på Gotland. En ärrad tingest som ni ser, men ack så bra och vilken patina!

Tittut
0

Och den nya, Rolls Roycen från Annas Keramik. Visst är den vacker?

[Russ-park]
0

Får väl fremhäve mina sivskor - kjöpt på Hjerl Hede almoge-museum. Dom är det svårt att våra förutan på vintern - med lamskinn forstås. bj

PernillaJ
0

Vad vacker den är i formerna, den nya, med den svepande linjen i handtaget! Jag är inte så svag för den bruna färgen, men i övrigt förstår jag att teét nog smakar extra fint serverat ur en så stilig kanna.

Mina fastrar var keramiker, och jag har alltid fått höra att tekannor är keramikerns svåraste utmaning, ett test av hantverkskunnande och skicklighet.

Tittut
0

# 4 Du skulle se hur fin den vita var innan handtagen gick av! Flört

Fiffilura
0

Åh, den med fåren var underbar! Har två blå koppar med liknande får på. Tyvärr är den ena muggen kantstött efter att jag tappat den i golvet :-(

Fast de är nog inte mina favvomuggar utan jag tycker bättre om en Simpsonsmugg, den är lite störra så man får plats med mycket kaffe i :-D

MrsM
0

Köpte en sån där liten tekanna i Visby i fjol faktisktGlad. Mkt använd.

Tittut
0

# 7 En likadan, från Minimalen?

Jag tyckte hon skulle börja göre en med russ, men hon visste inte hur de såg ut! Förvånad

[Tjiwi]
0

Jag tycker båda tekannorna var jättefina, kanske plus för den vita…..Glad

ryttarn
0

En gång i tiden, för drygt 20 år sedan, hade jag en tekanna till min teservice, B&G Mexiko. Tyvärr tog X-et med sig det när vi separerade och när vi fick förnyad kontakt efter drygt 20 år fanns den inte kvar….

Så råkar någon av er ha en B&G Mexiko Thekanna så är jag ivrig spekulant….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

MagganS-B
0

# 10 kolla på Tradera!!!!!

ryttarn
0

#11 Har en ständig sökning där…..

Jerker Klang,

www.isil.se

Christina-Lundberg
0

Hej!
På tal om tekannor:)) så har jag faktiskt införskaffat en ny oxå. Jag vill inte nöta på den mycket gamla från ostindia servisen som jag har ärvt.
Så jag har införskaffat en sk. kaffebryggare från bodum. Det är egentligen en sådan för kaffe, men funkar bra på löste. Den ser ut som en glascylinder och så har den som en stålsil som man trycker ner. Kanonbra!!! kan rekommenderas + att man kan ta bort glascylindern och diska den i maskinen. Lat som jag är när det gäller disk (får utlag på fingrarna av diskmedel). Det som inte maskinen sväljer - köps helt enkelt inte in. Ja… förutom tefalstekpannor mfl.

//Christina

ZABA
0

#0 "Jag ska nog ta och fota mina juveler, så får ni se."

Vilka juveler pratar du om då? Ponnyerna? Om du hade varit man så hade det kunnat varit två andra juveler… Generad

Själv kan jag inte komma på något pryl som jag absolut måste ha. Fast abstinens blir det lätt efter kamera, dator och allt annat utöver ponnyerna som man just "måste" ha.

Tittut
0

14 Mina tekannor förstås…

RC71
0

Mitt skimmelschampo! Klarar mej inte utan! Cool

Anna-Uppsala
0

Jag har några saker jag bara måste ha för att överleva: kaffe med mycket mjölk, knäckebröd och en internetuppkoppling.

Internet är det ställe där jag har nästan alla mina vänner, bekanta, läser nyheterna, hittar roligheter, diskuterar saker, kommunicerar och ja … lever! ibland känns det som om jag bor på internet, och bara har ett gammalt skakigt modem som kontakt mot verkligheten …

När jag var i New York i julas köpte jag knäckebröd på snabbköpet för 28 kr/paketet (samma små paket som kostar 11 kr här …) - och när jag kom hem med tredje paketet på en vecka, tittade Xet medlidsamt på mig och sa:
- Ja, visst är det svårt att avstå från knäckebrödet …

… och utan kaffe försmäktar jag fullständigt!

PernillaJ
0

#17 "Utan snus i X dagar försmäktar vi på denna ö"? (Hm, hur löd det ursprungliga Pippi-citatet? Det var ett tag sedan jag läste boken; minns inte)

Jarhultdenyngre
0

#18 utan snus, var det inte rom hon pratade om..? Jag har för mig att det är utan ".. 7 dagar.."

PernillaJ
0

#19 Jag har bara ett luddigt minne av att Tommy och Annika (och Pippi) rymde hemifrån och blev strandsatta på en öde ö, då skickade de ett flaskpostmeddelande med bön om undsättning. Finns det ingen småbarnsförälder här som har boken och kan bidra med ett exakt citat? Snus eller rom? Summan av lasterna är konstant?

Kristina-
0

Utan snus i sju dagar, försmäcktar vi  på denna ö ! Glad

Tittut
0

# 20 Summan av lasterna är konstantm, det är "Mannen som slutade röka". En fantastiskt rolig film av Hasseåtage.

StuteriQveiar
0

Kaffe och mina kaffekoppar. Kaffet smakar extra gott i hästmuggar. Har även whiskyglas med hästar på som jag fick av min bror. Här är min bild på kopparna genom en taskig kameramobil.

amandahandersson
0

Jag klarar mig verkligen inte utan min mobiltelefon!
Sen klarar jag mig inte en dag utan te. Jag dricker litervis varje dag!

Russtoka
0

Min vedspis i köket!

Den ger värme och matlagningsplats och jag eldar med ved som körts fram med mina russ. Bilden är från förra vintern.

MagganS-B
0

Min pryl är egentligen många…..jag klarar mig inte utan BÖCKER! Jag har ett ständigt behov av att ha minst en bok på G…..spelar ingen roll vad, vilken. Läser allt, helst inte jolmiga romaner, men verklighetsskildringar, resor, mat, deckare, facklitteratur……Jag får panik om jag inte kan läsa en liten stund varje dag!

Och min älskade DATOR förståssCool!

Sen är det ingen som har skrivit att dom klarar sig utan karl…….Skrattande fast dom räknas väl inte som prylar förståss…..fast man kan tro det ibland!

ryttarn
0

#26 Jag klarar mig perfekt utan kar…. Men inte utan min älskade villbo….Cool

Jerker Klang,

www.isil.se

MagganS-B
0

# 27 Ok, tänkte inte på att det faktiskt finns några av det manliga könet som befinner sig här också…..förstår att dom absolut inte klaras sig utan kvinna!!!!!!!Oskyldig

ryttarn
0

#28 Problemet är att hon bor 30 mil bort, så till vardags får jag allt klara av hästar, ungar, gård, arbete osv…  Men hennes uppmuntrande tillrop via mail, sms och telefon skulle jag inte överleva utan….
Kom sedan inte o säg att vi karlar inte klarar av att göra många saker samtidigt, för då stampar jag med BÄGGE fötterna i ren ilska…. Skrattande

Jerker Klang,

www.isil.se

MagganS-B
0

# 29 Med bägge fötterna, det kallar jag simultankapacitet!Cool

Förstår att det är jobbigt! Jag har inga ungar hemma, men djur och jobb, tycker det är jobbigt nar kar'n är borta 6 veckor i taget till sjöss!

Jenniferohlson
0

Mobilen klarar jag mig inte utan.. Men sen är jag ganska datorberoende oxå.. hm.

Anna-Uppsala
0

#29 Ryttarn => Kan du stampa med fötterna OCH tugga tuggummi samtidigt? I så fall har din villbo (vad nu det är …?!) gjort ett kap, ju! ;)

#30 Maggan S-B => Själv är jag ensam på heltid sedan ungarnas pappa/Xet flyttade till USA, och familjen består av två tonårskillar, två russ, en kelpie, tre katter och tre råttor. Att klämma in en karl här dessutom - nä, vart sjutton skulle han få plats?! ;) *sss*

Norrveda
0

Skulle inte klara mig en dag utan körkort och bil! Tänk bara att ta cykeln till stallet varje dag, men å andra sidan skulle jag ju få en toppen kondition med 4 mil/dag, tänkte inte på det Oskyldig

[Grabbarna-A]
0

Jag håller med #33 jag skulle inte heller klara mig utan min bil, även fast jag inte har långt till hästarna! men jag har långt till bussen Skrattande

ryttarn
0

#32 Villbo=vi vill bo ihop men kan inte…. anledningen är att vi har tonnåringar bägge två som  vi inte vill rycka upp ur sin invanda miljö, så då får vi vackert vänta med att bli sambo tills ungarna flyttat hemmifrån….

Jerker Klang,

www.isil.se

[Croneld]
0

# 32 Kanske i garderoben, ta bara fram honom när du behöver, sen stoppar du tillbaka honom igen!! Tar liten plats och är praktiskt, du kan leva ditt liv som vanligt. Men vad ska en sådan kallas?

Jarhultdenyngre
0

#36 Gadrobskarl? eller kanske Gbo

Russtoka
0

#36 Garbo, kanske…  Oskyldig

Jarhultdenyngre
0

#38 Garbo.. mm Ja det låter bra.. =)

MagganS-B
0

# 32 ….eller i byrån som Lill LindforsSkrattande

Tittut
0

# 38 Garbo, det är nåt nytt! Skrattande

Jag hörde en annan variant häromdagen som var jättebra! Flexbo, ett par som bor hos den ena ibland, hos den andra ibland och ibland på varsitt håll.

Men nu börjar den här tråden komma ifrån ämnet lite kanske? Glad

karisma
0

Jag Klarar mig inte utan min bil den ska gå 365 dagar om året och aldrig krångla Lämmnar inte huset utan mobil och de hälsosamma ciggen Samt att jag klarar nog inte vardagen uten Russ och hundar det blev mycket

Saknar min lila GMC Sprint (bil) och en GarboOskyldig

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Tittut
0

Har ni hittat några nya oumbärliga saker det senaste året?

[Croneld]
0

Min dator, så jag kan komma in på  Gotlandsruss iFokus!OskyldigVerkligen beroendeframkallande.

CarinaA
0

Tillbringar ca 2 1/2tim/dag i bilen, så jag hade nog haft svårt att klara mig utan denSkrikandes, o med mobilen utnyttjar jag tiden i bilen……..datan…………………..,tänk vad beroende man är !

Räknas karlar som prylar så måste jag säga att Calle ligger 1:a på listan över "saker" jag inte kan/vill vara utan !