God morgon 2009-02-23
Vi har äntligen fått lite snö under helgen, vilket passar jättebra eftersom barnen har sportlov.
Mellanbyns kom ner igår igen. Får se vad vi hittar på åt henne, om hon skall få fortsätta jobba sig igenom alla föräldrarlösa russ i hopp om att Blå Basen skall bli mer komplett.
Ha en bra måndag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Morgon där ute snö och blåst har helgen bjudit på och en jä…. ryggvärk kom kappt upp i morse så det blir ingen Stockholms resa idag. I går kväll när jag var vid stallet så kom 4 tappra sthlms ungar ner och hälsa på hästarna för att pussa på dem de såg ut som mummier i detta väder.
Ha det bra där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
God morgon! Jag ska ila ut till stallet. Släppa ut några och in andra för hovslagaren kommer idag, igen.
Jag har kommit i total obalans. Några med hålväggar som ska tas lite oftare och nykomlingar som ska tas vartefter de kommer samt att jag har killarna på ett annat ställe. Men de ska väl komma ikapp varandra så småningom.

Godmorgon i landet! Fem minus och sådär 15 cm nysnö, det snöar ännu…
Ettåringarna varkar ha funni varandra, de busar litet och står tillsammans, kul.
Eftersom det är över en meter snö i hagarna har hästarna bara sina stigar att röra sig på, det blir inte mycket bus…
Idag väntar butiken, hoppas mina varor kommer idag så jag kan skicka saker vidare.

Godmorgon. Här är det 0 grader och är snöblandat i luften, måste nästan tycka att det var bättre när det var 15-20 minus, det blir ju så trist och kladdigt när det töar,

God morgon!
Här är det runt 0 men jag tror det ska bli lite plus längre fram på dagen. Sportlovet är slut så nu är det åter skola och jobb.
Ha en trevlig dag!

God morgon .
Idag ska jag in på en anställningsintervju på ett fritidshem på en skola i stan och se om jag kan få lite jobb fram till sommaren :-) .
Det är bara på halvtid men det är ju bättre än inget alls, det enda som jag måste få koll på det är ju det här med A-Kassa och deras regler så man inte förlorar sin stämpling ´vill ju inte sänka ner sig med stämplingen där ju.
Var på utställning i helgen med 2 av våra shettisar och det gick kanon bra med dem 3 årstoet vann sin klass med 40 poäng och Rödskäcken kom 2:a med 41 poäng så det är synd att klaga och båda 2 är efter våran egna hingst + ett annat sto som också visades efter våran hints också fick 40 poäng det är kul med 3 avkommor med guld efter ens egna uppfödda hingst :-)
# 6 Grattis, vilken kanonhelg. Hoppas du får jobbet också, skolan det är min värld det!
# 6 Grattis till fina framgångar och lycka till!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
Go morgon
Snö -1 och jag hoppas det får ligga kvar ett par dagar iaf för barnen som har sportlov nu.
Jobbar hemma idag då målarn är här och fixar hallen med målning och tapetsering. Ska bli klara imorrn, hoppas det så man kan städa bort allt damm som blir när dom slipar alla skarvar med spackel.
Sedan blir det stallet en sväng.
Hoppas ni får en bra vinterdag!

God förmiddag!
Underbart väder, blir så glad när det är vitt ute =)
Jobbar enda till 17.30 idag så jag missar dagens träning tyvärr.. Ska raka vägen hem och träna körkortet istället! Hoppas att jag kan hålla mig vaken den här gången :P
Ha en bra dag!
//Mickan

God förmiddag! -1 och grått idag, dagen började bra med att vår laikatik försökte ta en av våra stallkatter och sedan kom jag för sent till jobbet ett par minuter p.g.a. att tågbommarna var nere. Nu är det jobb fram till eftermiddagen som gäller, sedan blir det stallet, får nog hjälp av sonen där så det går lite snabbare.
#6 grattis!
Ha en bra dag!