Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 936 ggr
karisma
0

God morgon 2009-02-22

Morgon roslagsvädret är följade +1 och lätt snöfall risk för halka Jag tog mig en liten sovmorgon efter att ugglat på tv till efter midnatt, var jupt bedrövad efter melodifesivalen  Måste man i varje program ha någon som tappat alla skruvar med, fast det kanske är något att visa upp hur fördomsfritt Sverige är om de utan skruvarna vinnerRynkar på näsan

Ha det gott där ute och Gladkör försiktigt

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Tittut
0

Morrn!

Står med ena foten utanför dörren på väg till stallet. Äntligen har kylan lättat lite, nollgradigt och lite lätt snö här också.

Ha en bra söndag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

[Croneld]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ska bli skönt med en lugn dag. Här snöar det och hästarna är ystra! Har släppt ut nya russet med småtjejerna, de försökte förgäves imponera. Dorina jagar nykomlingar, så hon och Toffan får gå i hagen brevid ett par dagar.

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Här snöar det och är sisådär fem minus, rena värmeböljan efter veckans kyla.

Hästarna är ute, och jag ska baka scones till frukost. Annars är det smådjuren som står på tur att få rent, och ikväll är det möte med ponnytravklubben.

Flickorna var ute och körde shettisarna och red russen igår, få se vad vi hinner idag.

Wruss
0

God morgon!

Även här är det 0-gradigt. Det har snöat en hel del både igår och i natt och nu är snöröjningspersonal ute och jobbar på stan… Efter mycket fokus på Josefine i dagarna två skall jag snart ta Tilde med mig och åka tåget till Göteborg. Vi skall gå på både fotomässan och Eurohorse. Blir nog en mysig dag!

Ha det bra ute i landet!

pillidill
0

Go morron!

Vilka roliga barn det finns.. igår var det prova på inne på travet, så då blev det att åka med i en vagn i nästan 2 timmar, vilket kändes i fötterna sen. Och idag ska man med mamma och hjälpa henneGlad.Men först så ska Guld och Eskil ut och jobba.

Hoppas att ni alla får en bra dag.

Kramar Pernilla

annelie-huskvarna
0

Godmorgon!

Här är ligger temepraturen runt nollan och det har kommit en del snö inatt. Nu är det dock uppehåll och ganska grått och tråkigt så känns inte så jobbigt att jobba idag även om jag är lite småseg efter att ha jobbat på Harrys inatt…

Jag kan säga att jag med var besviken på Melodifestivalen igår och då ska tilläggas att jag älskar schlager och melodifestivalen, men detta var nog den sämsta deltävlingen någonsin och sen kan jag bara inte förstå hur de tänkte när de valde Petra Mede til programledare, hon är ju inte bra nånstans.

Men nu är det bara att blicka framåt mot nästa lördag :)

Ha en skön söndag!

MagganS-B
0

Gomorron!

Riktigt ruskigt ute, det blåser, snöar och är ca 0-gradigt ute…..fast hästarna tyckte det var jättekul att rusa iväg så snön spröt…..I går kväll spelade vi V75 i Bygdegården, ett förväntansfullt gäng som väl inte kunde tro att Olle Goop skulle vinna två lopp…..4 rätt hade vi, men det är kul att se loppen i storbild! Ingen melodifestival för vår del, tycker att det för det mesta bara är dåliga låtar med….

# 4 Hälsa Göteborg! Vi har ju våran Micke där…..

Fiffilura
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morrnmorrn… har fått frukost på sängen idag *viskar* fyller ju år idag….. Är seg idag efter en dag i Leksand. Kul. Säger tvärtom mot TS… jag gillar verkligen Melodifestivalen…hela konceptet… Tänk så det kan bli, för en sådär 15 år sen föraktade jag "eländet", punkrockare som jag var….

Idag ska jag ta det lugnt, ska köra lite i skogen - om jag hittar stockarna under all snö!! Ska slänga på Balder lokselen och så ska han få dra ungarna i pulkan nåt varv….

Impulz
0

God förmiddag! Vilken minut som helst kommer småtjejerna som ska rida Sune och Joje, Sabina är bättre idag så hon ska rida ett av varmbloden tillsammans med dom, jag ska ta hand om mockningen. Sen ska Sabina och jag ut med Kyra och Ella nu när dom fick nya skor igår. Sen ska jag packa klart för imorgon så åker jag med kusinen och några kompisar till ÅreSkrattande Vilket oxå innebär att jag måste fixa lite till utställningen nästa helg, eftersom jag kommer hem ganska sent på lördag kväll så då hinner jag inte så mycket.

Vad det gäller Melodifestvalen, ja, det var en av dom sämsta deltävlingarna någonsin igår, och jag har alltid någonting som jag sitter o gormar och svär över, men jag skulle aldrig missa det, trots att jag mest lyssnar på punkrock i vanliga fallFlört Det som jag blir galen över just nu är dessa "dueller" både i deltävlingar och i andra chansen, ska de inte vara dom bästa låtarna som går vidare, inte dom som fått "sämst" motståndare? Petra Mede, ja visst har hon sina ljusa stunder, men resten… Fast de är ju inte direkt första gången, man måste tänka länge för att komma ihåg någon gång när vi faktiskt fått en riktigt bra programledare och vi har haft värre!

[Tjiwi]
0

Här är det oxå mildare idag men mera snö…vill inte ha mer nu!! Har gjort stallet och väntar på skidskytte herrarnas stafett, tycker det är skitkul. Sedan bär det iväg till Linköping där jag och Cissi W ska hålla i en körträff/körcircel/diskussion…vi vet inte riktigt vad vi ska kallla det men i alla fall ska vi gå igenom det mesta om körning,  selning, vagnar, tävling, regler mm mm. Det blir flera ggr och det är 21 st som har anmält sig, kul, det är en hel del nya som vi säkert kan få in i körningens värld.

Ha en bra söndag allihopa!!

garrilina
0

Lätt snöfall över oss som nu ser ut att börja avta, kring nollan i temp. så nu tycker man nästan att det inte behövs några kläder..Glad Blev en längre sovmorgon än vad jag tänkt i morse men det är skönt att sova någon gång utan ha ett alarm som tjuter när man ska vakna. Har pysslat lite med tvätt och nu ska jag gå ut och fixa in hösilaget till kvällen i stallet. Behöver även fixa en tidig middag så Therese hinner äta innan jag skjutsar henne till tåget för avfärd till Märsta. Biffstroganof och ris står på menyn.

Melodifestivalen tittar jag också på är ett "måste" men det finns mycket att stöna över usel programledare, knepiga låtar och "udda" personer som deltar. Vi har iallafall något, att diskutera de flesta har åsikter om programmet.

Ha en bra fortsättning av söndagen!

Tittut
0

# 8 Ha den äran!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

[Grabbarna-A]
0

Oj vad det har snöat och blåst idag. Äntligen fick södra sthlm vinter, lagom till sportlovet. Amaretto har gjort en kalasfin dressyr i dag med en ryttare som bara ridit honom 4 ggr innan, 5 ggr med dagens ritt. Jag hoppas jag får låna ryttaren fler ggr.

Nu är det dax för lite att äta, ha en bra söndagkväll.