Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: god-morgon
Läst 846 ggr
karisma
0

God morgon 2009-02-21

Morgon där ute det har kommit lite snö och -3,5 kolsvart, så hästarna får vänta en stund. Idag lördag får det bli lite sabbat bara det nödvändigaste.  Hoppas på att det inte ska vara så halt ute så jag kan återuppta lite träning fast det är väl en önskedröm.

Ha en bra lördag

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
0

God morgon! Här blev det sovmorgon, dags att gå upp och göra lite frukost efter jag har varit ute en sväng. Ska gå och kolla en av grannens baggar som var på rymmen igår. Han fick ställas in i ladugården, få se om han håller sig i skinnet när alla fruar går kvar ute.

Ser ut att bli en fin dag idag!

Tittut
0

# 1 Är det en bagge, eller en bagge?…

Här har det också varit sovmorgon, jätteskönt! Sambon skulle åka och jobba så hästarna åkte ut, så får mockning och hököra vänta till på dagen. Grannen kom med en vagn med 4 storbalar häromdagen som skall tas rätt på.

Annars är det en blank lördag och söndag. Jätteskönt och välbehövligt. Snart drar avelsvärderingarna igång med jobb fyra helger av fem.

Ha en bra lördag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

[Croneld]
0

# 2 Ho Ho, det är en gute.

MagganS-B
0

God Morgon!

Har varit konstig i magen både i går och i natt, hoppas det blir bättre under dagen……inte kul! Kallt har det varit, -8! I alla fall kallt för att vara Gotland…..men så fort solen tittar fram det minsta så töar det mot väggar, på tak och på vägen, så man kan hoppas på varmare tider…..Skall släppa ut hästarna nu så dom får smaka på den nya höbalen!

Ha en bra helg!

GranoStall
0

God morgon!

Hästarna är morgon fodrade, har det så lyxigt på morgonen att Cissi oftast gör detSkrattande När de har ätit upp blir det en ridtur på arabhästarna för mig och Cissi. Sen ska vi åka till Solvalla med tre hästar för lite snabbjobb. Till kvällen kommer vår farmor och två farbröder på middag. Sen blir det självklart en titt på melodifestivalen.

garrilina
0

God Morgon! -17 och strålande sol, det var -4 igår kväll så man trodde att det vänt men tji. Har tagit lite sovmorgon och ätit frukost nu innan utsläpp, dottern kommer från pojkvännen snart. Hon mellanlandade hemma för middag och insläpp sedan försvann hon igen. Hon och granntjejen ska rida på förmiddagen så de får nog klä på sig, själv ska jag åka på möte med ponnytravklubben och se om det finns några medlemmar i vår lilla klubb som är beredd att ta på sig styrelseuppdrag så det fortfarande finns en klubb framöver.

Ha en bra dag!

Pernille-G
0

God morgon!

Influensan har kommit till mig. Tråkigt, jag trodde, jag skulle klara mig. Så det blir ingen russdag för min del denna gången. Bra att hästarna går i lösdrift, och jag kan se genom köksfönstret att alla verkar må ganska utmärkt. Snart kommer svärsonen och rider och då får jag hjälp med det som måste göras.

Ha en trevlig lördag!

PernillaJ
0

#7 Vilken trist besökare

Minus fem och ganska grått här. Hittade en drunknad mus i Hastigs vattenhink i morse, iff! Är grinig på stallkatterna som uppenbarligen sovit på jobbet. Melodifestivalyra i Leksand, "allt" är rosadekorerat, och jag måste in i röran, behöver åka och handla havre. Hrmpf.

Chirak-96
0

God morgon. Äntligen är vi alla friska, peppar, peppar…

Dottern skulle iväg på ridlektion i dag men ridinstruktören blev sjuk så det blev inget. Det får bli en skidtur istället. Blir lugnt i övrigt, ladda lite inför melodifestivalen. Får ev gäster till kvällen (dock inte influensan…) Ha det gott.

Kajhugo
0

"God Morgon", har precis kommit in från stallet efter att ha släppt ut och gjort rent. Vädret är ok, några minus och mulet för första gången på en vecka. Skall äta lite frukost och sätta mig i bilen för att åka till Arlanda och hämta sonen som kommer hem efter två veckor i Thailand.

Impulz
0

God förmiddag!

Här är det soligt idag igen, -15 när jag tog ut hästarna i morse, men nu är det "bara" -9. Vilken vinter vi har fått i år!

Mitt schema för dagen är som vanligt överfullt med saker som skulle behöva göras, men ja, vi hinner det vi hinner!

Överst på listan står iaf att sko Ella fram, sen ska vi fortsätta med Kyra, får se hur många fötter det blir på henne, beror på hur länge pappas rygg håller… Förrutom det vanliga stallarbetet så ska jag försöka motionera så många som jag hinner oxå! Syster är sjuk och har varit det hela veckan, mamma jobbar och pappa har jobbat över en massa dessutom. Det märks vilken tid allt tar när man får göra det mesta själv!

Ha en trevlig helg!

garrilina
0

#8 Våra stallkatter har då inte sovit på jobbet i natt, de har tagit en av kaninerna som rymt ur sin bur och smaskat i sig nästa hela.Obestämd

Våra råttor har nog inte en chans.

Tittut
0

# 10 Vad synd att jag inte kunde bjuda er på fika, när ni är nästan här!

# 12 Tuffa hälsingekissar, hör jag… Då vet jag var jag skall vända mig när jag behöver ny stallkisse!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

[Grabbarna-A]
0

Jaha då har snart den här dagen oxå passerat, usch tiden bara rusar iväg. Några minus och solsken har vi haft idag. Amaretto har fått vara ute med vagnen och Aramon har fått dra slanor. Nu är det snart dax att äta sen ska jag krypa ner i soffan, är inte helt frisk ännu. I morgon är det tävlingsdax för Amaretto så då måste jag vara pigg. Ridskolan har en CR dressyr.

garrilina
0

#13 Det är bara och säga till om det behövs en stallkattGlad

Nu har jag torkat golvet efter våra söta valpar och ska lägga ut fräscha tidningar, det tar ett par minuter så ser det ut som man släppt en bomb.