Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 538 ggr
Tittut
0

God morgon 2009-02-20

Fredag morgon och 10 minusgrader. Kylan har hängt i sedan nyår.

Hästarna och jag var trötta i morse. Funderar på att göra några pass på morgonen. Har några eftersläntrare som ligger kvar innan 2008:orna är klara.

Mellanbyns åker hem idag på eftermiddagen, och jag åkte på att jobba även idag. Bra för plånboken, utan tvekan.

Ha en bra fredag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
0

God morgon!

Jag ska också jobba. Så nu är det dags att väcka barnen och vattna hästarna. Ha en bra dag!

Hagelberg
0

God Morgon!

Kallt idag, -9 grader. Det blir till att hacka i karet idag.

Igår körde jag Yramis i vagn för första gången, det gick bra så nu är jag lycklig för det. Vi ska jobba vidare på inkörningen men det är kul att man kan komma ut och iväg lite.

Annars är hela familjen ledig idag, får se vad vi hittar på.

Ha en bra dag!

karisma
0

Morgon idag slår vi till med -6,9 och grått väder Det största bekymmret här i roslagen är halkan har bara is över allt så det är svårt med hästtränningen Dagen i dag får gå till städning och tvätt.

Ha en bra fredag

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Segt idag, får väcka Sara innan jag tar ut hästarna…

-18 så det blir sakta litet varmare. Inför nästa vecka ser det ut att bli rena sommarvärmen, 2-3 minus,,,

Peter jobbar i Luleå, SImon är ledig halva dagen, Sara ska strax upp och till skolan och jag åker till butiken vid nio, har en del ärenden innan jag öppnar.

Imorgon kanske vi kan ta oss ut med hästarna!

MagganS-B
0

God Morgon!

I dag tar vi i med -14! Solen håller på att gå upp och kommer att synas en liten stund, sen har dom lovat moln och ev. mer snö…..

Skall bli spännande och se om vattenledningen i stallet har frusit…….Inte mitt jobb i dag, först blir det apoteket, sen massören för lite behandling av värken…….

Ha en bra fredag!

mellanbyns
0

God morgon!

Hemgång idag, men ska nöta på med några -1:or först. Hörde att det var kallt hemma, -20 igår.

Ha en bra dag!

[Tjiwi]
0

Sol och kallt, fortfarande minus tio och det är för kallt för min smak. Vackert är det men inget skönt att hålls ute i ……

Utanför köksfönstret här där jag sitter har vi fågelbord och där är det två ekorrar på besök….gillar också solros frön!

Sitter med andra koppen kaffe, blev lite sen i säng igår, fastnade i ritblocket, tiden går fort när man gör något som är kul……..

Mixie
0

God morgon! Idag jobbar jag på Fortum i växeln, så har ni frågor om el eller behöver bli kopplade så ring idag för lite extra service ;) Jobbar till 16.30 i eftermiddag därefter blir det hem och fira lillebror som gäller :)

//Mickan

pillidill
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon Glad

Nu har jag vart ute och ridit min c-ponny vilket gick väldigt bra för att vara henne, russen får vänta tills lite senare idag när Nella har vaknat. Men nu ska jag sova lite har inte sovit i natt.

På bilden är det Tidde som nu är 32 år

garrilina
0

God morgon! #6 -20 stoppar inte längre det var -23.4 i morse när vi började släppa ut. Bilens termometer visade -17 när jag åkte in på jobbet. Ingen sol lyser över oss idag heller. Jobb hela dagen, segt att avsluta fredagarna med 120 minuters pass med en nia, de är jättetrevliga så det hjälper upp. Sedan bär det av hem och ut i stallet, var nollgradigt i dem nu på morgonen så man får hoppas att inte temperaturen har sjunkit så mycket där.  Få se om sonen kommer ut och hjälper till även i kväll. Han kom hem från Stockholm i går och flyttar ner till veckan igen och börjar jobba. Ska bo första månaden i en kompis lägenhet. Avslutar nog kvällen med tv.

Ha en bra dag!