Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettbildserier
Läst 1702 ggr
Tusen
0

Annorlunda träning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta håller Malena och Montró på med. Ridning i enbart grimma. För att inte luras av att använda tyglarna i onödan utan bara använda vikthjälper har nu Malena börjat träna på detta sätt. Rundan var på 4,5 km, både i skogen och på vägar (små).

Tusen
0
Tusen
0
Tusen
0
Tusen
0
Mixie
0

Imponerande ;)

//Mickan

mallan-nog
0

Kan ju tilläga att lilla Montró bara är 4 år och det här är sjunde gången hon går med ryttare…

hannibal-roll
0

Häftigt! :)

Jag rider gärna barbacka och bettlöst (grimma eller kapson) men jag har aldrig vågat lämna tyglarna hemma, ännu :)

MISSY-E
0

kul !! fina bilder mallan

Hovgarden
0

Va roligt! Alltid bra med lyhörda hästar :D rattis att du lyckats så bra!

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Hovgarden
0

Va kostar det att lämna hästen hos dig Oskyldig

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

mallan-nog
0

#11 Haha! Har än så länge inte tagit emot så mycket hästar för "tillridning", men de går väl alltid och lösa!

Hon är så himla härlig montró, har jobbat med henne ända sen hon bara var någon vecka gammal. Hon är mycket jobbad från marken & otroligt lättlärd. Har inte vågat testa med monita än, då hon har lite väl mycket energi!

[Grabbarna-A]
0

OK att rida i grimma med tyglar…men inte ens det Förvånad, störtcoolt Tungan ute. Härligt med en sån snäll och lydig liten dam Glad.

Tittut
0

En annan skulle ju ramla av innan man kom upp….

Det blir ett bra shownummer det där!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

carcha01
0

Jag måste berätta om en gång när min yngste son var ca 9 år och jag låg sjuk. Henrik frågade vad han skulle göra och jag sa att han kunde ta ut Drill (drygt 20 årig russvalack) en sväng. Promenera eller rida var ok bara han använde hjälm.

När Henrik kom tillbaka och jag frågade hur det hade gått sa han att Drill hade varit olydig. Han hade ridit upp till byn men hästen ville inte vända hemåt sen, utan han var tvungen att hoppa av och vända honom, sitta upp igen och rida hem.

Min fråga var då "Red du i bara grimma?". Svaret var oväntat: "Nä, jag hade ingenting alls på honom."

Själv tycker jag nog att hästen var riktigt bussig som lät sig styras av en liten kille som red barbacka utan vare sig träns eller grimma!!