Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettallmänt
Läst 1469 ggr
marika-J
0

Fredagen den 13:e..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fredagen den 13:e februari förknippas oftast med otur för många. Men för mig är det en turdag.

I dag är det exakt 5 år (!) sedan jag fick hem mitt första russ, Grann. Helt otroligt vad tiden går fort, 5 år är ju en jättelång tid!

Det var det bästa som någonsin har hänt mig och så mycket som han har givit mig under dessa år går inte att beskriva i ord. Jag hoppas att han får vara frisk och pigg och att vi får åtminstone leva ytterligare 5 år tillsammans.

annelie-huskvarna
0

Ja just det… det hade jag glömt att det var idag.

Kanske det e därför som barnen på jobbet varit på varandra hela tiden, retats, bråkat och det har varit mkt skrik och gråt. Kan ju alltid skylla på det iallafall haha

Är rätt trött nu, så tur att det är fredag och jag redan har slutat…

Tittut
0

Jag fyller år den 13:e och det händer förstås då och då att det är en fredag, men det brukar gå bra.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Impulz
0

Det verkar inte vara en så stor otursdag för oss, vårat varmblod gick ju och vann ett lopp fredag den 13e för ett par år sen, sånt händer ju inte alltför ofta, blir mest först utanObestämd

Cara-Mia
0

Jag föddes fredagen den 13:de och jag valde att komma ut 3 månader för tidigt. Då var det ovanligt att små barn klarade sig. Det gjorde jag och utan några men. Så fredagen den 13:de är ingen otursdag för varken mig eller mamma.

Nitro
0

Det har i alla fall varit en riktig otursdag här hemma!

Pigall har haft kolik ända sedan 9 i morse, vi har vandrat många meter sedan dess…
Nu verkar det äntligen gå åt rätt håll, men huha vad nervöst sånt där är.

[Grabbarna-A]
0

Oj det hade jag glömt att det var idag. Det kanske förklarar det hemska jag var med om idag… Jag ska inte gå in på några detaljer men jag räddade livet på en hund genom att skära loss kopplet som han hängde i inne i en hiss som stannat mellan två våningar. Är fortfarande ganska skärrad.

divansson
0

Vi har vunnit nåra gånger på fredag den 13onde  :)

Men idag så innebär det otur för mig iaf, väldigt förkyld kan man lätt säga.  Imorse när jag vaknade var de -20 ute, men nu har det blivit -10  :)  jajja ;)

C-Ainerud
0

För exakt 3 år sedan blev jag påkörd (som passagerare i bil) och fick då en wiplashskada Obestämd, det var dock inte en fredag och jag är inte särskillt skrockfull trots det Glad

murkla
0

Ibland är de en oturs dag med fredagen den 13. Men oftas så är de bra en då!

Polenta
0

Hade inte en chans i världen att hålla Civil när han drog i fyll kareta rakt in i märrhagen  .. sprängde tråden. Ska tillägga att han är en 2 årig varmblodshingst .. men allt gick bra, vi fick tag på honom utan skador på varken märrar eller hingst!

Resten av dagen har varit lyckad iaf!

rebeccajansson
0

Inga skador än så länge men somsagt antingen så har jag varit allmänt slarvig eller ja så har det med otur att göra. Jobbar ju på ett bageri och tappade 1L grädde rätt ut på golvet men annars inget större…

MagganS-B
0

Det enda som hänt i dag är att det snöat så in i norden, men jag har hört om en del avåkningar…..kan man skylla det på dagen, eller möjligen på bilförarna!

[bsmx]
0

Xento lyckades få Scilla att spränga staketet in till deras stallkompisars hage. Så alla gick ihop när vi kom, staketet var plockepinn. Har ägnat hela em att försöka laga hagen.

Tur de inte kom ut på vägen eller hamnade i fight med de andra hästarnaSkrattande

Malu
0

Imorse när jag kom till stallet för o släppa ut alla hästarna hade gammelshettisen krupit ur grimman och levt rövare i stallet! Han står i spilta nämligen..
Det mesta som gick att riva ner låg på golvet..suck!
Annars en bra dag.

C-Ainerud
0

idag gick inget fel!Skrattande

karisma
0

Igår halkade jag omkull när jag bar på ett batteri (nytt) skulle byta i stohagen fick det på benent ajjj Men batteri hel……. sprack ingen bra dag eller är det vädret

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Russtoka
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag är född den 13:e december, på en tisdag, men har haft många födelsedagar att fira fredagen den 13:e. Nej det är en turdag, det har hänt att jag köpt lott och fått småvinster.

Igår var en vanlig dag. Först till jobbet och sen köra lite i skogen. Den första stocken var besvärlig, men det gick bra. Arbetshästen är duktig. Riggade upp kameran, så ni kan kolla filmen.

carsbo
0

min fredag den 13 gick rent åt..;P

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

GAJarhult
0

Min fredag började med att jag tappade min mobil i morgonkaffet… Senare på dagen skulle jag ha fram mitt motorsågarna men de finns inte här hemma…. Hörde med grannar att de hade haft påhälsningar i går natt oxå… mkt otrevligt…

Mandah
0

Lite efter här då… Men glömde väll att skriva Oskyldig Men mej va det som en helt vanlig dag.
Igentligen så är fredag den 13:e bara någon som fått för sig de, och alla tror de, och då är alla så försiktiga för att de ska få otur, och då gör de itne de sakerna som de brukar och de är då det händer saker, så man ska bara tänka som en helt vanlig dag så händer det ingenting. Flört