God morgon 2009-02-18
Hej hopp!
Någon vaken?
Här är det sju minus, som vanligt, höll jag på att skriva, och vindstilla. En fin morgon.
Jag skall fortsätta göra pass, så Mellanbyns kan nita när hennes arbetsdag börjar. I går kväll satt hon länge med att börja rätta upp alla -1:or, dvs lägga in mammor där det står "Häst saknas i vårt register" när man kollar i Blå Basen. Ungefär en 1000 hästar är det som ligger med -1 poster, så det är lite jobb. Sedan återstår att se när SH uppdaterar BB, men så småningom lär det bli bättre.
Ha en bra onsdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon!
Här är det nästan -8 och det känns kallt när man tittar ut nyss uppstigen ur en varm å skön säng. Ska dricka lite te innan jag ska upp till stallet å sen är det dax för ännu en dag med blöjbyte och snortorkande. MÅSTE plugga sen ikväll, känner hur tentan börjar närma sig nu och eftersom jag inte ens börjat med tentapluggandet än så är det dax att ta tag i det nu.
Ha en bra dag!

Godmorgon i landet!
Här är det varmare än igår kväll, nu är det bara -22 på mätaren, det var -27 när jag kom hem från jobbet.
Nu ska vi ta ut hästarna och sätta på värmen i stallet, för hovslagaren ska komma vid nio och sko två hästar till.
# 0 Jaha så nu är vi på BB igen, har dom hästar där?????
God Morgon i vilket fall som helst! Här är grått och kallt precis som i går……ingen sol i sikte. Skall jobba i dag också, så mig gör det egentligen detsamma.
Ha en bra onsdag!
# 3 Ja, de hade de visst! 
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

God morgon!
Sitter på jobbet och blev körd hit med taxi i morse! LYX =)
ÄR på riktigt gott humör idag, hoppas det håller i sig!
Ha en underbar dag!! =)
//Mickan

God morgon!
Kallt -9 men torr och trevlig luft. Hästarna ser så fina ut när de är torra och luftiga i pälsarna. Stötestenen är det där elendiga vattnet som tenderar att frysa helatiden.
I dag är det skidskytte, ska försöka hinna se det lite.
Ha det bra idag!
God morgon
-4 grader och strålande sol. Kan bli en riktigt fin vinterdag.
Idag blir det jobb och massa jobb dessutom, håller på att lära upp en kollega. Sedan blir det stallet i eftermiddag. Ska bli skönt att komma till stallet och träffa lite folk, har inte hunnit träffa så många sedan vi kommit hem från semestern.
Var på kurs igår för BE kort, jaa det blir ju en del pluggande nu :-)
Förstår inte varför man bara kan få dom extra frågorna för tungs släp, men dom ska väl känna pengar på en oxå….tänkte inte på de 

#7 Ullis!! Jag kanske kommer förbi idag… Dock utan kläderna men bara kollar läget? =)
//Mickan
Mickan det vore kul, kan vi snacka lite :-)

Kallt här med står i stargroppen att åka till huvudstaden för andra dagen i rad Ganska trevligt att rasta hund där fick ta till Hummlegården men det blev en promenad på 1.5 timme bra socialträning för unghunden
Ha det gott där ute
#0 kliver upp 04,30 just nu
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
Jag är uppe, har skjutsat barnen till skolan. Jag är hemma idag för jag har en sådan huvudvärk och nackspärr. Kan knappt vända huvudet åt sidan, vet inte orsaken.
Så det är lite vila som gäller nu. Ha det bra ni andra!
Termometern står på -4 grader och solen strålar. Är fortfarande hemma och kurerar mig, det är så boring… Ja det blir väl inte så mkt mer än så.
Ha en fortsatt bra dag
#11 Radital hästliniment (den genomskinliga flaskan med blå text och gult innehåll) är super mot nackspärr.

Ett antal pass nitade och klara. Nu ska det fixas lite med fölbidragspapper. Sen ska jag fortsätta med -1:orna, var beroendeframkallande med lite detektivarbete. 
Ha en fortsatt bra dag!

God kväll! Nu är alla fyrfota fodrade och matade, och på sina platser hästar som hundar. Jobbade sent idag men hade förberett med fodret i stallet så det gick snabbt, allt gick jättebra tills jag plötsligt hade en häst för mycket på gården när jag tog in näst sista hagen. Grannens halvblod var på rymmen men jag fick in henne i en hage innan det blev allt för mycket kalabalik. Nu blir det nog kudden en stund framöver.
Jag avslutar kvällen med de ord som Tittut inledde med:
Hej hopp!
Någon vaken?
Jag ska gå och lägga mig nu, efter en lång dag. God natt!

#15 Japp just klar djuren mycket lång dag
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus