Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1446 ggr
[Croneld]
0

God morgon! 2009-02-16

God morgon!

Vad har ni för planer den här veckan? Här vare hovslagen på besök igen, till grabbarna.  Sen blir det vanlig arbetsvecka.

Ha en bra måndag!

annelie-huskvarna
0

Godmorgon!

Det kommer lite mer hö denna veckan, troligtvis idag eller imorgon. Det jag hade köpt räcker tyvärr inte till betet har kommit igång, typiskt. Inte så lätt att få tag på hö häromkring längre, men som tur är hittade jag en som hade kvar att sälja. Annars ska jag ta tag i mitt pluggande igen efter att ha haft en pluggfri helg… och jobb som vanligt naturligtvis…

Hoppas ni alla får en bra start på denna veckan!

Cara-Mia
0

God Morgon! Om en liten stud bär det av till Universitetet för utomhus pedagogik hela dagen. Misstänker att det kanske blir lite plugg senare. Förhoppningsvis kommer det hästköpare och titar under veckan. Uppdaterade hemsidan igår, så jag ska väll fortsätta med det också. Till helgen ska jag på hundutställning, en inofficiell, på Vretaskolan. Jag har med mig tre varav den ena debuterar i juniorklass. Ska väll hinna med några rundor till stallet, beror lite på hur mycket jag måste plugga och hur länge jag är i skolan, men till helgen blir det i alla fall. Just det på fredag ska vi ha klassfest. Det ska bli kul!

Ha en bra dag och en bra vecka!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! -16 och en halv cm nysnö, solen kämpar för att ta sig igenom molnen.

Idag blir det jobb och handla. Djuren är omskötta och jag ska äta frkost. Sara har sovmorgon och ska skjutsas till skolan.

Tittut
0

Här har det varit sovmorgon. Var på exteriörbedömningskurs med halvblod, en suveränt bra sådan, och kom hem sent i går kväll.

När hästarna kommit ut imorse, gick jag ich lade mig på sängen en stund till, vilket var jätteskönt.

24 poäng har försvunnit från mitt aktivitetskonto ser jag! Skrattande

Jag ska ta och röja kontoret. Jag har fint besök i två veckor. Mellanbyns ska komma hit och praktisera i registraturen! Vad hon först skall få sätta tänderna i är att leta rätt på alla felposter som stätter till det i Blå Basen, sådar en 1000 hästar, men det blir nog bra! De behövs fixas till så att SLU studenten får mer rätt i sin populationsberäkning.

Ha en bra måndag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

MagganS-B
0

God förmiddag!

Här har sovits också! Men det blev sent i gårkväll, satt och tittade på ett intressant program om vargar…..

Måste ringa BB och beställa mer halm, spån går f.n. inte att få tag på. Sen måste jag till kvarnen och hämta pellets, botten på tunnan syns nästan.

Jaha, det här är min dag, hoppas ni också får en bra dag!

Tittut
0
# 5 Köper man halm på BB på ön? Jag trodde det var en avdelning på sjukhuset..Flört

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Merete-h
0

God morgen :0)

Ungene har vinterferie denne uka, det passer godt med ny valp i huset. Jeg tar fri fom onsdag, håper på finvær så vi kan være mye ute !!! Blondie har hatt besøk av kompisen fra i sommer i helga. Det var gjensynsglede fra begge to :0)

Ha en fin dag ;0)

garrilina
0

God Morgon! Landat på jobbet nu efter att ha lämnat av dottern på perongen för att ta tåget till Märsta. Det är - 7 ute men känns mycket kallare. Nu ska jag och min kollega ta och solva en stund innan lektionerna börjar.

Ha en bra dag!

[Tjiwi]
0

Idag hat solen försvunnit igen, ja, den var ju här i två dagar i alla fall……

Jag får ta dag för dag för min hals vill inte bli bra-är såå trött på att det gör ont, sticker och kliar i den. Blir hemma från jobbet idag. Har tagit det lugnt hela helgen, varit mest inne och vilat. Har bara varit ute och mockat, tagit in kusar…..

Någon som har bra tips på att skynda på det hela, eller det kanske bara är att vänta, fick hals ont i torsdags redan…..

#6 ……….SkrattandeFörvånadFlört

MagganS-B
0

# 6 B.B. skall det kanske vara, men du tittutan bör ju veta vem han är eftersom du registrerar BB:s hästar…….

ZYX CITRON är inte dumt när man har ont i halsen, finns på Apoteket!

GranoStall
0

Har precis avslutat ett rättsfallskoncentrat som ska lämnas in imorgon. Det blir lite mera läsning för både mig och Cissi innan vi går ut i stallet. På hästschemat idag står körning med Irre, Flash och Candle. Ridning av arabhästarna och så avslutar vi dagen med löshoppning med treåringarna på Vätö. Sen åker jag till Stockholm för ännu en pluggvecka. Till helgen är det träning på Solvalla som gäller på lördagen och på söndagen är det årsmöte i SPTS.

Malu
0

Mötesvecka kan man minst kalla denna vecka som kommer för!! Årsmöte för Russtravklubben igår, ikväll är det lagseriemöte med körfolket, på torsdag årsmöte för Shetlandsföreningen och på fredagkväll årsmöte för ridklubben.På lördag är det även körtävling som jag ska starta i..PUH!!
Tur att Föreningen Gotlandsruss inte la in sitt årsmöte denna vecka också..haha..

Rikligt snöfall har det varit en stund nu och snorhalt på vägar o parkeringar så jag har varit nära att drutta på rumpan två ggr redan..

mallan-nog
0

Har ingen aning om hur kallt det ä, men det kändes riktigt kallt när jag gick till affären… är väl inte så mycket morgon nu längre men,men… HAr varit uppe sedan 9-tiden, ledig från skolan idag och mamma tog ut mina pållar. Har varit lite huslig och bakat grova tekakor, semlor och kokostoppar! När sambon vaknade vid 11.30 frågade han om jag slagit i huvudetSkrattande! När baket är klart ska jag iväg till bidermans och köpa lite nytt foder, sen ska jag hem till mamma & pappa för att plugga (har anatomitenta imorgon, kroppens skelett, muskler, leder & nerver… på LATIN!) sen ska jag även packa och förbereda Lasse inför morgondagens start på sundbyholm!

[Grabbarna-A]
0

Här har vi -5 grader. Var bara upp i morse och släppte ut pållarna  sen gick jag och la mig igen och sov läääänge Tungan ute, det blir så när man måste kurera sig. Det halsonda har iallfall gett med sig och jag känner mig lite bättre, så nu ska jag väl gå ut och ta in djuren tänkte jag.

Ha en bra kväll

#13 Lycka till i morgon Glad.

mellanbyns
0

God kväll!

Gick bra att ta sig till märsta, tågen höll sina tider. Idag har vi fixat med lite papper och varit på ridlektion, vankas mat snart. Ska bli lite insatt i vad som händer på registraturen de närmaste två veckorna. Blir nog lärorika veckor med mycket russ-prat Skrattande

Ha en fortsatt bra kväll!

Impulz
0

Gud vad jag blir avis på dig therese….Flört

mellanbyns
0

#16 hihi Skrattande jag får rapportera lite till dig vad vi hittar på dåFlört