Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettallmänt
Läst 1161 ggr
ryttarn
0

En sanning?

Läste detta på en annan sajt:

En valack säger du till. En hingst frågar du. Till ett sto får du skicka in ansökan i tre exemplar.

Tycker det stämmer väldigt väl, eller vad tycker du?

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Chirak-96
0

Ha Ha. Kan nog stämma, men jag behandlar de flesta som hingstar i så fall… Möjligen att jag säger till min gamla shettis valack men vi har liksom vårt eget språk efter 18 år ihop.

MagganS-B
0

Nja…..det där är en sanning med stor modifikation. Beror helt och hållet på hästens psyke och uppfostran! Mina hästar ber jag snällt, det funkar bra!

PernillaJ
0

Det där är väl ett citat från Kyra Kyrklund? Jag tycker faktiskt det ligger nåt i det… Valacker är okomplicerade (för det mesta), ston får man lirka med.

Tittut
0

Det är väl som med människor?… Oskyldig

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

ryttarn
0

#4 vågade inte skriva det själv….. Oskyldig

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

VeronicaP
0

##4 Ha ha precis.

Men visst stämmer det rätt bra och ja det är Kyra som har sagt det .

palomia
0

Jag måste ha väldigt snälla ston…Cool Dom säger jag bara till, fast å andra sidan gör jag det med alla oavsett kön.

Hanna-D
0

#4 Skrattande

Med stona kan jag hålla med till viss del. Har visserligen inga valacker men hingstarna är ju väldigt enkla att ha och göra med också.

Chirak-96
0

Finns ju även valacker som skulle behöva behandas som ston isf… Om inte annat så för att fatta vad man menade…Obestämd  Men som sagt är väl som med människor… och så finns ju alltid undantagen…

Hagelberg
0

Tro mig! Killar är inte ett dugg lättare än tjejer. Jag har gick gymnasiet som ensam tjej på hela skolan och vilka intriger! Aldrig upplevt dess like varken innan eller efteråt. När det gäller människor kan jag inte hålla med och blir lite trött på fördomen.

När det gäller hästar så upplever jag vallacker som mer "lätta" men så har jag mest haft vallacker, kan ju vara det Flört

[Tjiwi]
0

#10 Tycker nog tvärt om faktiskt……jag jobbar nu med bara killar-jättebra, har jobbat bara med killar på SAAB en gång i tiden-toppen, även med bara killar på Modulhus-Kanon…..men det är ju vuxna killar detta, "dina" var väl inte det på gymnasiet så det är väl en viss skillnad kan jag tro!!

annelie-huskvarna
0

Haha tycker det stämmer ganska bra Glad

Teja-Bea
0

Nej jag håller inte riktigt med…

Jag har inte träffat på några så komplicerade ston. Däremot en halvtokig vallack som måste ha haft ADHD! (Valter. Ni som känner honom vet vad jag pratar om!)

Mina hingstar harklar jag åt och de är änglar =)

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Tittut
0

# 11 Håller med. Jag har nästan bara jobbat med killar och det har gått hur bra som helst. Däremot när jag för länge sedan jobbade på Arlanda med i stort sett bara tjejer, var det ständigt ett evigt tjafs.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Merete-h
0

Enig med # 11 og # 14 !! Arbeider selv sammen med bare menn, og de har en "enkel" tankegang i forhold til oss kvinner……. Med (stor) fare for å misforstås…..

Jeg spør alltid ALLE hestene og det fungerer bra. Hingsten er faktisk den som er greiest, mens vallaken er en smule lur.

Hoppene er primadonnaer, men det holder med en liten søknad ;0)

GranoStall
0

Tycker det stämmer till viss del. På vissa av våra hästar stämmer det, men inte på alla. Men vi brukar alltid fråga först och sen säga till oavsett kön.

Kajhugo
0

Jag håller med, är det inte likadant i människovärlden bortsett från skillanden mellan valack och hingst?Flört

Russtoka
0

Jo, jag tycker det stämmer bra. Nu var det länge sen jag hade något sto, men jag minns särskilt Thora (welsh cob) som jag fick jobba väldigt mycket med, ta om och om. Men hon blev mycket bra till sist.

Eftersom jag nu har enbart hingstar så upplever jag det som att jag frågar en gång, och så fort Leil Gaist förstått vad jag vill (nästan på en gång) så vill han gärna "ta över" för han tycker han vet bättre… Så jag får påminna ibland att det är fortfarande jag som är ledaren.

Och valacken Qvanting - som nu är såld - var det nog mer så att jag bara sa till. Men det var omedvetet, varför vet jag inte, det bara blev så.