God morgon 2009-02-12
Det verkar ha trasslat här på morgonen. Tog flera försök innan jag kom in.
Fick lov att ut och leta häst på morgonen, då självaste Tittut, hästen alltså, inte stod i sin box, och inte ute vid höbalen. Misstänker att Elin inte lyckats låsa hennes boxdörr ordentligt i går kväll, så hon hade tagit sig ut och gått ner till grannarnas shettisar.
Ska försöka ta mig tid och åka och rycka pannluggen idag. Eländet hänger i ögonen och ska jag kolla på kallblod hela helgen, gäller det att se det man bör.
Ha en bra torsdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God morgon!
Inget nytt här, men ska försöka åka hämta lite mer hö någon av de närmaste dagarna. Ska kolla vädret först, vill inte lassa i snöblåst, om jag kan välja.
Ha det så bra!

Morgon inte så mycket nytt här heller . Ska hämta boskapsgrindar idag annars bara torsdag
Ha det bra där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

God morgon!
Här snöar det och har gjort det hela natten. Nu är vi inte insnöade på någotvis och det är trevligt om snön ligger kvar nästa vecka då vi har sportlov. Det är ju lite roligare för barnen om det finns snö i backen!
Ha det så bra idag!

God Morgon!
Helt vit och snö som ligger kvar i Skåne. Det händer inte så ofta, men vackert är det! I dag ska jag hålla sista föreläsningen på denna kurs och studenterna ska få sin hemtenta. Sedan skal jag hämta barnbarn på dagis, så föräldrarna kan jobba längre.
Önskar alla en bra dag!

God morgon!
Trött och frusen idag! Somnade riktigt tidigt igår efter att ha vart ute i stallet och hämtat hem alla min hästgrejer.. D va inte direkt lite saker så det tog sin lilla tid, men ändå vaknade jag inte pigg i morse! Men det vänder väl snart.. Inte lång tid kvar tills det är ljust när man kliver upp på morgonen! =)
Ha en jättebra dag!
//Mickan
God morgon!
En decimeter snö här också, och det snöar fortfarande…..till glädje för mig som slipper leriga hundtassar på golvet! Det blir jobbet i dag också, men sen är det två dagar ledigt!
Ha en fin dag i snön!
Här har det kommit mera snö i natt och det faller ner nu med….vaknade med ont i halsen, blä!! Massor folk sjuka på jobbet nu, men jag tänker gå i alla fall. Däremot ställer jag in den tänkta turen med Njord idag, bäst att försöka kurera sig i stället.
Godmorgon !
TVÅ lediga dagar framför mig o tack vare snön så har jag rena russin
, så då hinner man smörja in lite utrustning oxå !
Ska försöka klippa Brådis "tuppkam",han har den bredaste o tjockaste man jag varit med om ! Och klippa med maskinsaxen får man INTE………………….mesiga hingstar
!

God middag ska man väl säga så här dags :D
Ingen ny snö här typ -2 mulet…
Ska tömmköra Myre idag och försöka få lite gjort. Ska till mormor i kväll o bli bjuden på mat :D I morgon blir de fin middag, vette tusan vad jag ska ha på mig… Annars ledigt i helgen :)
Alla verkar ha snö utom vi i södra sthlm
, ja nån cm kom det inatt förståss…Det börjar bli lite kallare och är ganska dimmigt så det kanske kommer snö vad det lider.
Jaha två arbetsdagar kvar på den här veckan sen är det helg i en hel dag på söndag. Det tär lite på en att jobba 6 dgr i veckan
.
Ha en fortsatt trevlig kväll, själv ska jag krypa ner under filten i soffan
.
#0 så du rycker din pannlugg
? Det måste göra ont
!
# 10 Det blev inget ryckt idag. Hamnade med fingrarna i en artikel som svämmade över, så det får bli i morgon.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus