God morgon 2009-02-10
Konstigt väder här idag. -7 och jättedimmigt. Kanske blir det snö, men det är lite kallt för det.
Kontorsarbete av olika slag hela dagen. Får se om det blir en långpromenad med hundarna, eller om de får nöja sig med en halvlång.
Ha en bra tisdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon!
i dag skall jag undervisa. Hoppas jag hinner hem innan det blir mörkt. Tor och kompani behöver en ny bal hösilage.
#1 Vilken fin bild. De ser mysiga och mjuka ut!
Ha en bra dag!
Hallå!
I natt kom det 1 cm kornsnö, jag trodde det regnade…..:)
Jag tror att det blir en fin dag, fast solen har inte synts till ännu. Jag ska släppa ut hästarna och hundarna skall får en liten snabbpromenad. Jag skall jobba sen…..Maken sover!
Ha en bra dag!

Morgon idag slår vi till med - 8,2 och grått fast en liten strimma syns längst bort på himmelen. Idag fortsätter jag att komma ikapp gårdagen var helt unik på detta ämne Tippvagnen fick gångjärn till sidlämmarna bilen en ny lastskiva två hundar friserade flera brev skrivna samt en god middag Så man ska nog inte klaga på vädret För inte hade jag fått detta gjort om inte isgatan funnits
Ha det gott och gå försiktigt
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon
Här lovar de att det ska bli snö/regn. Just nu är det + 1 grad. Hoppas verkligen inte det kommer så mkt uppifrån.
Hästarna är matade och nu ska baranen väckas.
Ha nu alla en bra dag!

God morgon! Minus 18 i Leksand, brr, jag fick frost i ögonbrynen när jag var ute och släppte ut och fodrade hästar i morse. Jag vet inte var den där växthuseffekten tagit vägen, här är det i alla fall gedigen vinter. Tur att vi har torr "krispig" luft (till skillnad från fuktig och rå), det tar den värsta udden av kylan i alla fall.

God morgon. I går när tjejerna var ute och red mötte de tre vildsvin. Hästarna vägrade gå både framåt (som var hemmåt) eller bakåt. Förstår dom, vildsvin är inte att leka med. Jag fick över telefon lugna tjejerna så de sen kunde lugna hästarna och till slut gick det att få iväg dom. Är det flrer som har mycket vildsvin hemmikring?
Ska fortsätta att kurera mig idag, förkylningen har nu krupit ner i luftrören. Te med honoung får bli dagens recept… Ha det gott.

Godmorgon i landet!
Är på jobbet efter en intressant morgon. Sara somnade om, och missade därför bussen. Min praktikant blev sjuk, så jag behövde inte hämta henne, så då hann jag skjutsa Sara till skolan istället. Men smådjuren hann jag inte mata, så dem får sara ta hand om efter skolan. Petr kör snö i Luleå, det äntligen slutat snöa, och trots att det enligt vädret ska vara runt -20 var det -6 hemma… Fast jag är inte ledsen för det
Solen strålar från en klarblå himmel!
Här är det grått och kallt idag. Är trött, har sovit dåligt i natt med….en måne som lyser och en gubbe som snarkar som den……..
#7 Vi har massor av vildsvin här. Har funnits så länge jag bott här, snart åtta år. De finns i skogen intill, man hör dom ofta på kvällen, i vår sommarhage har de bökat massor och förstört. För några år sedan kom ett helt gäng och gick i hagen varje dag…inte så skygga, jag räknade dom från köksfönstret då, var bara några meter ifrån huset….ca36 stycken i olika storlekar!!

God dag!
Grått och trist ute..
Ha en bra da ;)
//Mickan

God förmiddag! Hemkommen från jobbet, och har fått upp en tvättkorg på strecket och laddat om maskinen. Lite kallt om fingrarna för att hänga tvätt i -15. Var åter - 20 i morse när vi släppte ut hästarna. Nu skiner solen från en klarblå himmel. Hovslagaren kommer i em. för att sätt på skor med sula på Dixy och plocka av henne gipset så att hon kan gå ut igen. Även verkning av 2 st. till ska hon hinna med.
#9 Har också sovit dåligt i natt av samma orsaker, och en dotter som kräkts hela natten. Hon har lyckats få vinterkräksjukan en gång till på drygt en vecka.
Ha en bra dag!

God formiddag :0)
I går kveld ble vi lykkelige eiere av en schæfer-valp. Verdens søteste- selvsagt ;0)