Skönt, ingen dubbel idag.
Varje dag åker jag förbi mina grabbar som står på vägen hem från jobbet. Så kollar jag även min kompis hästar, då hon inte kan gå ut med gipset på benet. Jag fyller även på vattnet.
Jag har en kuse som börjat fälla vinterpälsen, har ni?
Ha en bra fredag!

Morgon där ute till en alldeles vanlig fredag,+ grader och mer snö på väg. Knök fullt i aulan på Roslagsskolan ca 600 var och lyssnade på Annika Dahlqvist och hennes kostråd Vart kom allt folk ifrån samt att de kunde inte köra upp för backen så föreläsaren fick vänta 10min med att börja
Annars står de vanliga sysslorna på kö, om inte snövädret hinner hit tll kvällen blir det ridhuset så har fredagen gått
Ta det lugt med gaspedalen och ha en bra fredag
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon i landet! -16 och ytterligar 20 cm snö sedan igår kväll, nu är undertården nersnöad igen, hästarna ser ut som vandrande snögubar. Hela flocken kom uppkutande när jag var i stallet, och det klirrade om dem när de kom springande, alla is som hänger i pälsen…Förmodligen var det en sabeltandad tiger som skrämt dem. Innehästarnas is hade smält när de kom ut, så det ser helt vanliga ut nu på morgonen. Annars bjuder dagen på full fart i butiken, och Peter kör snö i Luleå. Simons bil är helt översnöad, jag tror inte han tänkt till ksolan idag, jag tror iaf att han är hemma…

Godmorgon!
Här har det oxå kommit lite mer snö under natten, den som kom igår hann ju smälta bort under dagen. Det är ju inga mängder som kommit utan bara nån cm eller två, så vi får väl se hur länge den ligger.
Mitt sto har med börjat fälla ,hon började redan för tre-fyra veckor sedan… Blev lite förvånad då Casper alltid brukar va först, men han har inte börjat än. Det kanske är nåt med hormonerna eller nåt nu när hon är dräktig… Hon mår väl extra bra =)
Ha en skön fredag för snart e det helg och dax för Melodifestivalen att dra igång igen 
God Morgon!
Slask, grått! Igen!
Hästarna ute, hundarna rastade, jag skall jobba…….som vanligt! I går blev det hästprat på em då "palomia", min morotsleverantör, var här med sin lilla Emma. Jättemysigt, allrahelst som hon hade med sig nybakade bullar……..
Jodå, mina märrar har också börjat fälla, kanske lite tidigare än vanligt, men vinterna har ju varit mild…..

God morgon!
Här är det grått och dimmigt, suck, inte helt kul. Annars så är jag så bra att jag kunde äta en riktig frukost och inte bara varm buljong, skönt. Nu orkar jag nog ta tag i träningen av Yramis igen!
#1 Mina hästar brukar börja fälla strax efter nyår, de som är ute är tidigare än de som står inne. Jag tror det beror på att utehästarna får mer ljus på sig.
Ha en bra dag alla!

God morgon!
Usch vilket äckligt väder det är ute.. tö och slask och helt blöt om fötterna är jag nyanländ på jobbet!
Igår var jag i stallet.. högg i och mockade och vad härligt det var. Tänk att man kan sakna mockningen när man är hästlös.. Skum abstinens.. I helgen blir det bara lugna puckar.. får se om det är något häst involverat.
Ha en bra dag!
//Mickan
God morgon
Här har det kommit massor snö i natt! Bara en meter ifrån mig, utanför fönstret är det full aktivitet hos småfåglarna. De är så trevliga att kika på. Idag är stenknäcken här igen.
#1Börjat fälla…….det gjorde Njord för mer en en månads sedan, han är i slutet av fällning nu och Wilda fäller också. Även gamla Grus fäller nu…pust!! Bara Ull som inte fäller ännu men han har aldrig så mycket päls. Ha en skön fredag!!

God morgon
Här är man fortfarande sjuk och hostan har satt i värre än värst inte så värst mycket sömn får man när man hostar på det viset . så det blir inget gjort med hästarna idag heller *suck* Dottern får ta hand om dem och jag får väl fjäska för P att han kör ensilage idag till stona .
Skulle varit på kalas idag men det blir nog att jag stannar hemma för jag orkar inte ta mig någonstans.
Här fäller en del hur mycket som helst och en del har inte börjat alls.

God Morgon! Disigt och det som kommer ner från himmelen liknar regn. Satt mig vid datorn en sväng har halv elevens val grupp idag, de fem som är hos mig stickar och lyssnar på musik, de andra är och spelar innebandymatch. I eftermiddag kommer det en tvåårig halvblodshingst som ska stå uppstallad hos oss, det är en av grannarnas som tagit hem sin fd fölunge och eftersom han fortfarande är hingst så kan han ju inte gå med mamma. Få se hur det går när vi ska släppa ihop dem i morgon. För Dixy blev det gips och box tills på tisdag då hon ska få skor med sula. Det visade sig vara en hovböld, som sprukit upp redan av färden i transporten, medicin blev i munnen och inte i sprutform. Hon är inte så förtjust i sprutor sedan hon stod på kliniken för två år sedan med en allvarlig tarminfektion.
Ha en bra dag!

God formiddag :0)
Overskyet og -4 grader. Nærmer seg helg- heldigvis !
#8- Hva er en stenknäck? Helt enig- småfugler er trivelig. I familien min har vi konkurranse hvert år om hvem som har hatt besøk av flest typer småfugler. :0)
God Förmiddag, ja idag händer det inte så mkt, va till stallet där det nu är en ganska dyster stämning pga av att vi ska ta bort en häst pga fång. Men vi får göra det bästa av saken för att göra hans sista tid så bra som möjligt

Här vräker snön ner, och har gjort hela dagen, vi som redan har ganska mycket snö, nu blir det mer! Shettisen säger att han snart glömt hur hans egna ben ser ut
Fast alla tycker att det är kul med snön såklart, det ser ju kul ut när dom ska springa o leka i hagen, höööga knälyft blir det
Får jag fråga om ni bor i samma land som jag?! Hyppsen är den enda av våra som börjat fälla, och det är knappt 2 veckor sen (han brukar vara först), alla andra inklusive varmbloden säger klart och tydligt att det är vinter ute, ser ju vem som helst! Haha, Sune kommer inte att börja fälla förrens april, brukar var helt klar med fällningen en bit in i juni
Och sen börjar han sätta igen i augusti….
#10 Hoppas att hon snart blir bättre!

#11 Stenknäcken är en fågel, tror den heter "kjernebiter" på norska, uppkallad efter sin starka näbb. Länk till bild.
#14 Visst är den fin!!