Godmorgon 090208
Godmorgon. Här i Hälsingland har det kräksnöat hela natten, kommit hur mycket som helst sen igår kväll. ska tydligen fortsätta hela dagen också. Nu får det räcka med snö tycker jag!! Det är inte plogat nånstans än så länge så jag undrar hur det ska gå att ta sig till stallet som ligger nån kilometer härifrån efter mindre bra vägar.
Dom får vänta med att komma ut tills det har börjat ljusna runt 8. Han som äger stallet morgonfodrar så det går ingen nöd på dom iallafall.
Tänkte ut och köra idag men med all denna snö så släpar nog rockardkorgen i snön. När vi skodde sist så satte vi dit snösulor av silikon istället för vanliga snösulor. Dom är lite dyrare men helt överlägsna, fastnar istort sätt ingenting under hovarna. Men med denna snömängd så kanske det fastnar ända.
Kör försiktigt idag!!

God morgon!
Jag har sovmorgon och kan inte sova, så typiskt. Ute ligger ett fint litet pudertäcke av snö. Vi har bestämt att vi ska gå bort en bit i skogen och grilla med barnen. Nu kanske de kan ha med sig pulka och ta en tur i backen.
Hästarna får vänta en stund till. Eftersom det gick så bra med Yramis igår ska jag försöka ta ut honom idag med.
Nu vaknade Jan så nu ska vi ha frukost!
Há en skön söndag!

God morgon fast jag vet inte det för här regnar det och är bara grått. Har varit vaken sen sextiden men ville inte gå upp då jag hörde takdroppet. Men nu är kaffet klart så efter några koppar släpar jag mig ut till djuren. Laga hästtäcke och försöka städa står på schemat idag sedan får jag se om det går att ta sig till ridhuset min väg är så fin nu.
Hoppas ni får en bra söndag och ta hand om er där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God morgon! Det har kommit en hel del snö här med i natt och termometern visar -8. Hästarna var ystra i morse när dom fick komma ut, till och med gamla shettistanten sprang ett extra varv i hagen.
Jag lider med er som bara har is och slask, jag tycker om att ha vinter när det ska vara vinter….

Nä, det här är ingen "god" morgon - minus 10 grader och jag är så butter över all nedrans snö; snösnösnö överallt, yrandes i luften och i drivor på marken. Jag har gnällt förut om att jag avskyr att skotta men det tål att upprepas. Men till dess att jag kavlar upp ärmarna och går lös med snöskoveln är jag insnöad, bläh. Jag har inget emot vinter med lagom mycket snö och fin sjöis och (måttlig) kyla, men det är det där med att flytta på snön med handkraft som känns så tröstlöst.
Ingen God Morgon här heller om man ser till vädret. Grått och trist, barmark och plusgrader.
I övrigt är det en bra morgon, har fått kaffe på sängen……händer vart 10:e år eller så, tycker egentligen inte om det, men får hålla god min! Hästarna skall ut och sen är det dags att åka och handla, allt är slut! Skall hämta smörgåstårta också, mums!
Ha en fin söndag ni som har snö och kallt!

God morgon. Runt nollan och snöar flingor stora som 5 kronor. Enda nackdelen med kramsnö är väl styltorna då. Har inga snösulor.
Är så glad att det verkar funka med Chirak hos nya familjen. Dom skulle visst tävla i en liten klubbtävling den 14:e. Hoppning ca 40 cm bara för att testa lite.
I övrigt så är vi sjuka, vet inte om jag ska skriva igen eller fortfarande… är så trött på detta. Just nu har minstingen haft feber i en vecka och snuva och hosta. Nu verkar det som att jag oxå fått hans bacill. Skulle egentligen ha varit och tränat på ett spex vi ska ha för en god vän som fyller 40 men jag vill inte smitta ner alla andra så de blir sjuka till festen på lördag.
Ha det gott, med eller utan snö…

Här är det iaf en god morgon! -5 och snön vräker ner, har kommit 15, dm till i natt. Nu ska jag ut och fatta tagbi mockningsgrepen!
#4 Äsch Pernilla, vi älskar snön, och det där med skottning är överskattat, det har jag alltid sagt, skippa det!

God morgon!
Här regnar det och på marken är det isgata. Byter gärna med er som fått massa snö
Trots vädret blir det idag körning med fyra av hästarna och Cissi ska sko två av hästarna. I övrigt blir det fortsatt skrivning på pm:et, bara en sida kvar nu
Här har det kommit liite till snö i natt så det är fortfarande vitt ute….och grått! Skulle pigga upp med lite sol nu.
Maggan……det låter som du fyller år, gör du det?
God Morgon!
Här är det oxå massor med snö och runt nollan. Underbart! ska de snöa ska det vara ordentligt. väntar på att killen ska vaka så ska vi ut och tolka igen! Men vi måste förbi ÖB & köpa ett nytt te-fat, pajjade två stycken när vi tolkade i fredags…

God förmiddag! Som "0 så vräker snön ner över oss i vågrät form, nu tycker även jag att det får räcka -8 i temp och vind gör ju det inte roligare. All kallsnö kilar ju in sig mellan dörrarna också så de inte går igen. Vi fodrade alla inne i morse, få se om de kommer ut på em. Ska gå ut och packa hösilage till i morgon bitti nu och om jag tycker det är "roligt" så blir det även för tisdag morgon. Blir ett avbrott när svärmor skulle komma med tårta för att fira dottern som fyllde år för en vecka sedan. Vet inte vad vi ska hitta på till middag tror inte resten av familjen vill hoppa över den men samtidigt tror jag inte att någon har några förslag att komma med heller.
Ha en bra söndag!
God Morgon!
Här har det också kommit lite snö under natten & vädret ser ganska hyggligt ut. Ska upp till stallet & motionera den lille ponnyn när jag har vaknat till lite mer. I kväll så ska man vara lite kyrklig & gå på nån gudstjänst som håller på i tre timmar?! Det här med konfa tar verkligen en massa onödig tid så hoppas det är värt besväret i slutändan. Får väl ta mig ett ryck så att man hinner med allt. Ha en bra dag!
God kväll!
Har nyss kommit hemfrån ett givande och trevligt styrelsemöte i Mälar-Russ, och måste ju kolla upp vad ni gjort sedan sist.
Snöblandat regn här, blä. hade föredragit -10 och snö, utan tvekan!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

"13 Ja det är bättre med snö än snöblandat regn, men just nu börjar jag tycka att det börjar bli för mycket… klarnade upp en stund på eftermiddagen men nu har det börjat igen, som tur är nu i lodrätt form som det ska. Kan skicka med lite om en vecka

# 15 Vilken fin bild! Så skulle jag väldigt gärna vilja att det såg ut här!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
#15 Vackert…