God Morgon 2009-02-07
Morgon där ute nu har vi i Roslagen återvänt till slaskväder isgata med vatten på blääää. Annnars är det bara lördag tog mig en liten sovmorgon för det blir så sent när man varit i ridhuset. Så nu ska kaffet på hundarna ut på med flytvästen och så har dagen börjat
Ha det gott och simma lungt
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God Morgon!
Vi har det precis likadant som "karisma" + att dimman är så tät att man inte ser 20 meter framför sig…..Tur jag slipper det här vädret, skall som vanligt jobba fast det är lördag…..
Ha en bra lördag!
Ett litet tillägg…..ser uppe i kanten att godmorgon-tråden lästs 11 gånger, men varför är det då bara två som skrivit?????
God Morgon!
Här har det snöat hela natten så plogbilarna går för fullt. Men det får inte hindra körning blir det ändå.
God morgon!
Har ni sovit gott, nu när månen är så stark? Flera på mitt jobb klagade på sömnen igår. När vi vaknade låg båda barnen i sängen, vilka nattvandrare. Sonen sa att katten skrek i hans rum och dotterns orsak var att hamstern hon vaktar i en vecka höll henne vaken.
De pratar om Finbulvintern på nyhetsmorgon, så kör försiktigt!
Vi ska hem till bekanta och klappa alpackor och fika lite.
Ha en bra dag!

God morgon!
Hos oss ligger faktsikt snön fortfarande kvar även om det är töväder.
Helgen kommer för min del att ägnas åt pm skrivande i juridik. Visserligen intressant men hade gärna ägnat den åt något annat.
Lite körning av häst kommer det ändå att bli, både idag och imorgon ska vi ut med fyra stycken.
Till kvällen blir det melodifestivaltitande
Go förmiddag
Snön är kvar men det töar nu…..grått och disigt är det med. Jag vill ha VÅR!! Måste städa idag, blä. Vi ska även ut med Njord och Ull en sväng. Ha en skön lördag.
god förmiddag!
1#Det såg inget vidare ut med slasket.
Här uppe i Leksand snöar det och -10grader så vi kommer att skotta snö halva dagen,det snöade lite igår med men då skottade vi inget(måste ju ändå skotta idag när det kommer mer)
tur nog har vi traktor så man behöver ju bara skotta kanterna vid husen annars är det bra motion med snöskottning.
ska försöka tömköra någon ponny idag, om orker finns kvar på em, jag har en redig förkylning i kroppen som inte vill gemedsig.
Hoppas alla får en trevlig dag, och kan ni ta en kopp förmiddags kaffe så gör det medan ni njuter av att det går mot våren.

God förmiddag!
Här är det -4 och rikligt med snö, jag vaknade faktiskt inte av plogbilen i morse, helt otroligt!
Snart kommer våra 2 extraryttare som ska rida på shettisen och Sune, sen har vi 5 st till som ska ut, får se om vi hinner med alla, en kanske får stå över… Och ikväll blir det såklart melodifestivalen
bäst att jag raskar på, ha en trevlig helg allihopa!
God förmiddag!
Lite lagom seg idag. Var på möte med moderlandsrasena igår och var borta från hemmet mellan-23.30 och dryga 70 mil i bil, så jag känner mig lite sliten. Måste dock göra något vettigt för sonen fyller tio år idag, och det kommer folk hit till kvällen.
Ha en fortsatt bra lördag, trots blask eller vad ni har för väder.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

God förmiddag! Som det ser ut på karismas bild var det länge sedan det såg ut här, -10 och ännumera snö. Har släppt ihop grannens tvååtriga halvblodshingst med Kurant och kompani nu på morgonen. Är fortfarande lika bufflig som när vi träffade honom som föl. Kaxig och inget tuggande för att visa att han är yngst, leker på "fel" sätt så vi får se hur det går, hon får nog antagligen försöka hitta en annan plats med hästar i hans storlek.
Nu blir det mockning och pyssel i stallet under dagen, tacosoppa och blåbärspaj ska lagas till middag och efterrätt i em.
Ha en bra dag!

God middag!
Vädret är kasst men fåglarna kvittrade i morse så det kändes vårigt, blev riktigt glad. I dag ska vi laga punktering på Axels cykel, hög tid, en punterades i sommras! Hoppas jag hinner med lite hästaktivitet med.
Hoppas Ni alla får en bra lördag.
God Middag !
Jag erkänner Maggan ! Jag är en av dem som tycker att det är väldigt trevligt att läsa morgontråden men jag blir sällan färdig till att skriva i den själv
! Jobbade till sent inatt, så därför blev det sovmorgon, börjar jobba kl 15 igen !! Vi har ingen sol men det ser ändå lite ljust ut, diset vi hade igår har försvunnit !
Ha en bra dag !

Det var en gammal bild jag la in det är snö kvar och isgata
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Gomiddag,
Har precis kommit in efter att ha skottat gården efter nattens snöfall. Vi har -3 grader och snän ligger vackert vit.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Jag tror snart jag flyttar norröver
för jag vill ha minusgrader och snö, inte is och slask.
I morse vaknade jag av nåt konstigt ljud som inte jag är så van att få höra utanför fönstret, det var två rävar som bråkade med varandra. Jättesöta var dom, den ena gick sen och la sig på mattan utanför altandörren och den andra satt en bit nedanför i slänten. Dom försvann raskt när jag gick ut för att släppa ut pållarna.
Ha en fortsatt trevlig lördag.
Godmiddag har precis varit hs hästaen
http://johannasfotografier.weebly.com/
# 15 Va? Är du "dagen efter" ?