Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: ridsport
Läst 3762 ggr
SigneK
0

vad betalar ni för ridhus?

Jag svimade nästan Flört när jag pratade med närmsta ridhusägare och frågade om priset. 75 kr. För en timme? Nej PER HÄST per timme! Va?! Är det bara jag, eller är det inte DYRT?

Hur mycket betalar ni?

Impulz
0

jadu, 200kr/timme för halva ridhuset, sen finns det ju årskort/halvårskort, tror att helårskort går på 1200kr/häst och sen kan man betala 400kr till för en häst till. Fast då får man ju använda hindermaterial oxå då.

Det ridhuset som jag åkte och löshoppade i kostade 300 kr/timmen, och hon som höll i löshoppningen tog då 120kr/häst.

karisma
0

Ridhushyra 1 timme 50kr

Bokning 1 timme 50kr

Bokning + ridhushyra fler än 4 ekipage 1timme 250kr

Ridhuskort halvår (jan-juni eller juli-dec) 800kr

Ridhuskort helår (jan-dec) 1400kr

Hyra heldag (kl. 07.00-21.00) 2000kr

Hyra halvdag (kl. 07.00-14.00 eller 14.00-21.00) 1100kr

Så ser det ut på mitt ställe

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

annelie-huskvarna
0

Per gång: 75 kr

Halvår: 600 kr

Helår: 800 kr

plus medlemsavgift och sen är det ju lektioner typ mellan 17-21 mån-fre och 9-14 lör, så inte så mkt tid att rida på om man jobbar…

[cancan]
0

Betalar 50kr/gång eller 600kr i månaden.. Då får man nyttja ridhus/paddock och hindermaterial..

Man kan även skriva upp sig i god tid innan o då kan man nyttja hela ridhuset själv för tex privatlektion eller dylikt..

Brukar boka ridhuset när vi ska in dit o köra med hästarna.. Det är inte jätte populärt hos ridfolket.. Deras hästar håller på att ''krypa'' ur skinnet..hihi

Tusen
0

tror inte att 75 kr/häst och timme räknas som dyrt. Det är nog på vissa ställen t.o.m. billigt istället.

Vi betalar för hyra 80 kr /timme och häst. På ridskolan tar de över 100 kr/häst och timme.

mallan-nog
0

Tror att vi betalar 80:- /gång. Har bara varit där en gång än så länge. Har inte helt koll på vad vi får använda då, men jag tror vi får använda hinder också. Har som sagt bara varit där en gång och red då en dressyrlektion.

Impulz
0

Nej visst känns det dyrt, men sen ska man tänka på hur mycket det kostar att ha ett ridhus, hindermaterial och allt, inte direkt billigt det heller!

nemesis
0

tror vi betalar ca 1500kr om året och då får vi använda det och uteridbanan när vi vill samt löshoppa våra hästar med andra hästar.

[Croneld]
0

Mellan 50kr och 150 kr per timme har jag hört i våra trakter.

Om man tänker på vad det kostar att bygga ett ridhus, kan de väl aldrig få in pengar så det blir speciellt lönsamt bara på att hyra ut ridhuset per timme.

Gnistra
0

Jag betalar vardagar förmidag-15.00 40 kr, efter 15.00 -70 kr  och helger 70 kr för en timme och  bokat  hela ridhuset. De som ej tömkör el.kör el. hoppar kan köpa ridhuskortet och använda det när ridhuset ej är bokat,  då de ingår att ev dela ridhuset med andra ryttare för 300kr och då gäller det från ca september -maj, (ej giltligt juni o juli o halva agusti).

Detta gäller vi SGR i Havdhem som bygger på 2 ridklubbars gemensama ridhus Hoburgs riklubb o Hemseortens ridklubb.

Men vet också att Marias hästeri i Grötlingbo tar obokad tid 35 kr  och bokad 100kr.

SigneK
0

Hmm okej, det är så pass dyrt alltså.  Jaja.

Egedal
0

Vi har selv et lille ridehus som vi bruger. Vi har enkelte gange haft nogle som vil bruge det. Det plejer vi at tage 25 dkr. pr. gang for.

Det nærmeste ridehus ligger ca. 1,5 km væk og de tager:

300 dkr for 1 dag

1000 dkr for 1 uge

1500 dkr for 1 måned

5000 dkr for ½ år

7500 dkr for 1 år

Kortet gælder for 1 person.

murkla
0

Icke medlem  200kr per timme Medlem 80 kr! kostade där jag bor om man ska låna ridhuset på ridskola!

Tänkte att man skulle bli medlem men då måste man göra mer för klubben. Som att sälja lotter m.m.

[Ella2007]
0

Jag betalar först medlemsavgift 250 kr/år sedan ridhusavgift 700 kr/år och den summan gäller för alla hästar och då får man bruka allt material samt utebanan. (Ridhuset tillhör en ridskola)

Jag har även kort på en privat anläggning där det inte är uppbokat hela tiden och även där är det medlemsavgift på 250 kr/år och ridhusavgift 600 kr/ månad. Dessa ridhus finns i upplands-bro Stockholm.

Hanna-D
0

Betalar 100 kr/gång och har då hela ridhuset för mig själv + tillgång till alla hinder. Brukar hinna bygga, bygga bort och löshoppa 2-3 ponnyer på dryga timmen.

Ledin
0

vi betalar 50 kr timmen då är vi själva ofta behöver man inte ha stenkoll på kl eftersom inte många hyr det. Men så är det inte det nyaste ridhuset utan 80-talet byggdes det ny botten har lags in så det e rätt ok underlag.

carcha01
0

Hästhagens Ryttarförening i Billinge, Skåne, tar 750 kr/år för senior och 850 Kr/år för familj. Då får man använda anläggningen vid alla tillfällen då den inte är bokad för träning.

Se även www.harf.nu

Chirak-96
0

Jag betalar mellan 50-100 kr/häst. Tycker det är rimligt.