Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 689 ggr
Tittut
0

God morgon 2009-02-01

Ingen som skrivit än i februari? Konstigt, klockan är ju knappast så lite längre.

Här har vi - 6 och en frisk morgon. Hästarna ute och jag ska snart äta frukost innan söndagens bestyr tar vid.

Det blir nog en rörig dag idag.

Ha det gott!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

wilson
0

Godmorgon där ute i sverige!

Här är det kallt , har ingen temp men gissar på -5 nånstans… Har precis dragit runt med snabeldraken, ätit frukost och matat lilleman. Ska lasta Trofe och åka till Jossan och testa honomi hennes maratonvagn. Idag är sista f-lediga dagen sen är det Mattias tur i två månader innan vi blir en familj med "riktiga" rutiner med jobb och dagis och allt…

Ha en bra dag!

[Tjiwi]
0

God morgon…..vet ni…..solen skiner här idag!! Ska åka bort till ridhuset där vi har ett inomhus KM idag med hela SEX tappra ekipage……det blir tävlingsdebut för Njord. Ha en skön söndag!

karisma
0

God morgon där ute -8 tempraturen svänger ungefär som mitt humör just nu. Ska gå ut och mocka nu efter lite matintag gallret ska in i bilen idag så få se hur det går.

Ha en bra söndag

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Tittut
0

# 2 Lycka till i debuten!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

[Tjiwi]
0

Tack Tittut, ja han får göra mycket denna helg…

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Strålande klart, solen kommer nu över träden så vi ser den, härligt! -15 ute. På dagens schema står åka till butiken och ställa iordning inför det högtdiliga öppnandet imorgon. SKulle eg. behöva vara hemma och köra hästar, men det får stå över denna helg.

[Croneld]
0

Hejsan svejsan!

Har precis avklarat stallet med mockning och förflyttning av höbalar. Sen har jag kämpat med Ariels bakhovar, som hon absolut inte vill lyfta. Jo, hon lyfter dem men hoppar och sparkar, hon är hal som en ål. Men skam den som ger sig, hon måste rengöras då det är bärrandsröta i en av hovarna bak.

Tänk dig att bryta ankeln och behöva ha gips upp till låret, och ha stallet fullt av ponnys. Det har hänt min stackars kompis.

Ha en bra dag!

Hagelberg
0

God morgon!

Hästarna är ute och har fått mat. Även barnen har fått sin frukost. Sara är lite uppspelt för hon ska dela ut psalmböckerna i kyrkan idag så hon är lite stolt. Axel får inte komma med då han inte är bättre i sin mage utan måste vara nära en toalett, stackarn.

#7 Lät inte som en dröm!

annelie-huskvarna
1

Godmorgon!

Har varit vaken ett tag nu (sen ca 6.30) och har faktiskt pluggat ganska effektivt till skillnad från igår. Blir så trött på mig själv ibland… Här skiner oxå solen idag, helt underbart Skrattande

Så nu ska jag snart pausa i pluggandet för att gå ut och njuta av den ett par timmar, för vem vet när man får se den igen.

ryttarn
0

Go förmidag….

Blev en lång sovmorgon för mig idag, sitter fortfarande med morgonkaffet. Tove tog hand om stallet så att jag skulle få sova och se om det hjälpte till att kurera min förkylning. Den blev väll inte sämre iallafall…..

Ska ta ut monis på en runda tillsammans med TT i em innan Klangs taxi drar igång för att sjussa till fotbolsträningar och danslektioner. Den tiden då man skulle få vila på söndagar är verkligen förbi…..

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

garrilina
0

God Dag! Här strålar solen och jag känner mig riktigt pigg idag, dottern går fortfarande på halvfart. Hon fyller år idag men vill inte ha någon tårta vill vänta med den tills aptiten har kommit tillbaka. Har fått ut alla hästarna själv, sambon hjälpte  istället till att lasta ur sonens bil som han sedan vände ner mot Stockholm igen kom inatt halv tre och bilen skulle vara tillbaka kl. 3 idag. Nu väntar stallsysslorna och i morgon är det jobbet igen.

#5 Lycka till!

Ha en bra dag!

Malu
0

Gomiddag! Strålande solsken över ön idag men kallt o tunt lager snö vilket medför hårt i marken!
Har varit ute på en körtur med Magnum och nu på eftermiddagen stundar kalas för sonens klasskompisar då han fyllde 11 år i fredags.
Jag vill ut o köra lite mera häst idag jag..men får snällt vänta till kalaset är överstökat!Obestämd

Mixie
0

God dag =)) Inga planer alls för dagen, jätteskönt! Ser fram emot en ny vecka å massa jobb!! ;)

//Mickan

MagganS-B
0

God eftermiddag!

Dagen började dåligt, eftersom jag inte kunde sova i natt…..men efter en uppiggande dusch bar det i alla fall av till jobbet till kl. 10! Har inte kunnat gäspa så värst mycket i dag, eftersom det varit en hel del att göra…..mycket folk i farten eftersom det varit jättefint väder, men typiskt nog så mulnade det förstås på när jag slutade! Tror jag skall mysa lite på soffan nu, får se om det blir en liten lur innan hästarna skall in!

Ha en bra kväll!