Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: god-morgon
Läst 741 ggr
karisma
0

God Morgon 2009-01-31

Morgon där ute det har kommit lite pudersnö i natt och -0,5 grader. Lördag är det då man ska vila eller fast jag hade en lugn dag igår Ska hämta (köpa) hö för mitt hösilage är snart slut och städa bilen inuti för x-et ska sätta ditt galler imorgon samt skicka iväg räkningar Avslutar nog dagen i ridhuset det blir mitt lördagsgodis.

Ha det bra där ute och ät lite lördagsgodis

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
0

Skrivet av Annelie-huskvarna i en dubbeltråd, flyttat hit istället.

Godmorgon allesammans!

Idag är det sista dagen i januari och om en timme ska jag iväg och besiktiga bilen. Tyvärr vet jag ju redan innan att den inte kommer gå igenom eftersom avgassystemet typ gått av innan bakre ljuddämparn. Har inte hunnit fixa det och kan ju inte heller skjuta på besiktningen längre nu eftersom januari är min sista besktningsmånad. Men men det kan ju bli fler 2:or så får ta tag i och fixa det under februari istället.

Efter det så ska jag plugga och upp till stallet en sväng, har betsämt mig för att börja sätta igång Casper igen. Skrittade en liten sväng på honom igår och ska göra det idag med, han tycker det e skitkul att få komma ut och göra nåt igen.

Hoppas ni alla får en bra lördag!

[Croneld]
0

God morgon! Ska gå ut strax till hästarna. Sen har jag hästvisning av mitt nya russ. Men sen ska jag försöka röja av huset på kortast möjliga tid, när de andra har vaknat.

Sen blir det en tripp till Stockholm, dottern vill till regalskeppet Wasa.

Ha en bra dag.

Tittut
0

Här har det varit sovmorgon, så det är bäst att sätta fart om hästarna ska komma ut någorlunda anständig tid.

En gammal kamrat fyllde 40 häromdagen, så det är öppet hus hos henne i eftermiddag, vilket ska bli jättetrevligt.

Får se om vi åker till pappa innan, eftersom gårdagens planerade besök inte blev av.

Hoppas ni får en bra dag så här sista dagen i månaden.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Vi har varit flitiga och tagit ut hästar , gjort rent i stallet och matat smådjur. Nu ska vi mata oss också :D

Vi har en fem minus, mulet och så har det börjat blåsa, blåst tycker jag inte om!

Nä, bäst sätta fart, Sara ska väckas och sedan frukost och iväg till jobbet!

Hagelberg
0

God morgon!

Ska strax ut till hästarna. Är förkyld med hals och öronont. Min pojk fick feber igår och sov hela eftermiddagen och kvällen. Idag har han lite räserbajs så han är olycklig för jag har hittat en byxblöja som han får ha för säkerheten. Inte alltid lätt att hinna till huset i tid.

I dag kan jag inte hålla mig längre. Nu kommer jag räkna ut "säkra dagen" för Jenka III, alltså den tiden då fölet kan komma och räknas som fullgången. Hon ska föla i slutet av mars så hon är som en liten fotboll!

MagganS-B
0

I can see the light!

Solen tittar fram och det är -2 och lite snö! Typiskt nog så skall jag jobba, när det nu äntligen ljusnat lite ute! Hästarna blev i alla fall glada och gjorde en riktig tjurrusning i gången upp till skogen!

Ha en härlig lördag!

garrilina
0

God förmiddag! Har kommit ur sängen på skakiga ben och fått ut hästarna med hjälp av de som har inhyrningar hos oss. Åkte på magsjuka natten mot igår fick även feber och huvudvärk så det har varit sängläge till i morse, nu var jag tvungen att gå ut, dottern ligger nu och sambon åkte iväg och jobbade vid sex. Vi var visst 10 personal som sjukanmälde oss i går så det blev nog mycket håltimmar för eleverna. Ska gå ut och göra det nödvändigaste i stallet sedan och försöka få av lite hundhår från golven inne, hanhunden löser i mängder nu så våren är nog på väg… Sonen kommer upp med flyttlas han flyttar ur sin studentlya idag, ska bo inneboende hos en tjejkompis nu i väntan på något sjuksköterskejobb hellst i norra delen av landet säger han.

Ha en bra dag!

ryttarn
0

Godmorgon….eller förmiddag snarare….

Är snuvig och hostig och fick verkligen ta i från tårna för att komma upp i morse…. hoppas detta ger sig snart för jag har verkligen inte tid att vara sjuk…

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

mellanbyns
0

Här ligger man som sagt däckad i sängen. Och det är nog så min dag blir..

Hoppas ni andra får en bättre dag

Teja-Bea
0

Det har vart en lugn dag med familjen. Nu är jag hemma igen och har lite ont i magen, det blev nog för mycket tårta! Ikväll ska jag ut och fira med tjejkompisarna.

hoppas alla haft en bra dag

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

[Grabbarna-A]
0

Oj vad dagarna går fort, jag hänger inte riktigt med… Jobbade på fm sen har jag tömkört min exmoor med slanor, det gick som vanligt super, han blir nog inkörd i år Oskyldig, han har börjat förstå att man ska stå still. Steffan har varit ute och kört Amaretto som var på ett "räddförallt" humör. Trots diverse små hyss så gick det bra ändå Obestämd.

Ha en bra kväll

Oj såg just att termometern visar -6.5 grader… Det var -0.5 alldeles nyss.

SigneK
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#10 har du födelsedag Bea? Grattis i så fall!

Ja, sista januari, känner ni hur våren närmar sig? Jag gör det, tycker jag! Gick en härlig promenad idag, runt 0 grader och klart. Det var så vackert nede vid sjön. Hästarna var riktigt pigga och ville bara trava hela tiden. :)

Teja-Bea
0

#12 jo jag fyllde år igår. Tack så mycket! =)

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus