Häst trailern

Jag har ett gammalt enaxlat Ume-släp där det fanns visst utrymme för förbättringar. Har gjort följande…
Dörrar bakom hästarna
Kapat bort de påsvetsade ringarna på bommarna, som det var meningen att man skulle binda i antar jag (binder i ring i ytterväggen), och polstrat bommarna framför hästarna med liggunderlag täckt med nylon
Skruvat fast hållare för (rostfri) Morakniv längst fram
Monterat på riglar på lilla dörren, utifrån
Bytt handske till en med krängningshämmare
Och så förstås (oregelbundna) smörjningar i alla nipplar
Använder hönät av jute (tyvärr svårt att få tag i, tips?), som går sönder om hästen fastnar i det, och använder av samma skäl lädergrimma på hästen
På önskelistan står en övervakningskamera
Jag som precis har blivit ägare till en Värmlandsvagn, har hitills bara tvättat den.
Men övervakningskamera ska in, som jag har fixat och ligger i en kartong. Sen till sommar ska den piffas till och då kommer det nog skydd på väggarna och lite småfix.

Vi har övervakningskamera, väl värd sina pengar fast den iofs inte kostade så mycket.
Jag har en gammal boj vagn (dubbel axlad). Den enda förbättring jag gjort är att jag satt in en taklucka för bättre ventilation, det blev väldigt stor skillnad!
Har en Star Safir. Övervakningskameran är ett måste i vår trailer. Så skönt att kunna köra och se vad hästarna har för sig och slippa oroa sig. Sen har vi satt en skiva under bommarna fram så ponnyerna inte ska kunna krypa under bommen. Det är nog de enda justeringarna som vi gjort tror jag… 
Sen har vi kort och lång bom bak, perfekt om man t ex kör sto med föl på ena sidan och en hingst på andra sidan.

Har en gammal Kyllinge 1300HT. Projektet i år är att byta en vägg och lastlämmarna. Dessutom står en övervakningskamera högt på önskelistan. När jag köpte ny bil i våras fick vi "väganer" vagnen för att kunna dra den (sjuka regler som tack och lov ändras 2010)
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
ÄR DET NGN SOM VILL FÖRBÄTTRA MED EN NY KAMERA?
Vi har två st trådlösa kameror och behöver bara en
. Är det någon som är intresserad av att köpa så pm:a mig. Det är en Trailer Cam, finns att köpa tex på nordpost, använd 2 ggr. Nypris ca 3800 kr. Säljes till högstbjudande, ej mindre än 2500 kr.
Själva köpte vi ny transport i julas och vi beställde alla extra saker som vi ville ha och behövde så jag tror inte vi behöver fixa något med det. Dörrar bak är nog absolut det bästa vi har haft på våra släp.