Sadel från ÖB?
Någon som köpt en sadel från ÖB? Såg annons om dem. Känner mig rätt tveksam men finns här någon som har erfarenhet. Har ju ibland märkt att det billiga inte nödvändigtvis betyder det sämsta… men sadlar??
Hmm 

Jag köpte en men lämnade tillbaka den, passade inte på någon av de jag skulle ha den till. Dessutom var jag inte helt nöjd med utformningen av den, vet dock inte om det är samma nu.
Ok. Tackar för svaret!
den ser ju rätt OK ut, då gämnför jag med övriga billiga stadlar, hööks,börjes. Mina russ kan inte ha någon annan än den på hööks, men alla är ju inte lika dana byggda heller. Är väl värd o prova iaf :) Jag tycker iaf om den sadel som jag har till mina den sitter bra och jag sitter fin i den med, sen har min minsta flicka en egen ponnysadel o den satt oxå helt okey på.

Jag köpte Börjes billigaste sadel, allt i ett paket, för 999:- jag köpte dock till shettis men:
För mej funkade den utmärkt, och sadeln satt tydligen super (är inte så sadel-kunnig..) så super att den nya köparen till och med köpte med den.
Sen har jag inte känt nån jättestor skillnad mellan alla sadlar jag ridit på, men en annan jag känner med större erfarenhet har en likadan till sitt kallblod, och hon tycker den är super!
# 3 Var det allroundsadeln i läder för 1298 kr? Har tittat på den och funderat…. Damen jag rider nu har ganska hög manke medan ryggen inte är speciellt musklad (än). Vad tycker du om passformen? Ska kika på den lite närmare när jag är i butiken nästa gång.
Har köpt kvalitetsadlar begagnat istället, som funkar att stoppa om o sköna för hästen och ryttaren. Har lönat sig i längden o har ett andrahandsvärde ochså.
mina russ är normala i manken men svårt att hitta en passande sadel till, var den ända sadel som passa val så hööke är helt klart värd o prova på. #6 där tycker jag du har lite rätt om man tar då o kickar på samma prisklass som dessa sadlar kostar över beg sadlar så får man en rätt vettig sadel ändå visst några år på nacken har dom. Inridna o ofta mjuka, vad man då ska kolla på är ju väven hur sitter så denna på sin häst behövs dom stoppas om (pga ålder mm) då blir ju priset högre iaf. Nu har det en sadelutprovare vart o kikat o hjälpt till att välja passande sadel o min val passade hööks sadeln bäst. Jag trivs i den iaf o det gör han oxå :)
jag har en från ÖB på mitt russ
Tycker den funkar alldeles utmärkt!Är precis som Börjes sadlarna

Visste inte ens att det fanns på ÖB! ;)
Josefinejumpforjoy.blogg.se