Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 638 ggr
karisma
0

God Morgon 2009-01-29

Morgon där ute roslagen vaknar till 0 gradigt väder och fuktigt. Idag ska hästarna bli fina i fötterna för hovslagaren kommer kl tre. annars ska jag nog fösöka återhämta mig efter två dagar på SLU Men det har varit dagar av mycket bra information

Ha det bra där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

annelie-huskvarna
0

Godmorgon!

Har precis varit ute och gått en liten runda, här är det strax under nollan. Ska snart åka till jobbet nu, som det äntligen är kul att gå till igen. Jag är nämligen tillbaka på min gamla arbetsplats sen i måndags och det är helt underbart.

Ha en toppendag allesammans!

VeronicaP
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon .

Idag fyller minsta sonen Albin 6 år och det är kalas som står på schemat idag. Jag får ta och städa färdigt det sista och duka så det är färdigt till ikväll, sen ska de skalas potatis och göra sallad , sambon får ta och göra köttgrytan när han kommer hem :-).

[Croneld]
0

Morning!

Jag ska också ha hit hovslagaren idag och titta på ungstonas hovar på eftermiddagen. Dessa har det blivit fart på och de leker och springer runt. Så de är nu Susa och Busa.

Du man väl dela med dig av lite tips från kursen?

Ha det gott där ute!

UllisT
0

God Morgon,

-3 grader och ser ut att bli okej väder idag. Jag är strax på väg till jobbet för att jobba en sista dag denna vecka innan resan.

Så på schemat ikväll står det packning. Hinner till stallet en snabbis imorrn innan planet. Vad gör man inte för att få lite hästlukt i sig Flört.

Ha en bra dag

ryttarn
0

Godmorgon…..

Sitter här med morgonkaffet och skall strax köra dottern till tåget varefter det är dax att fylla på höautomaterna hos hästarna. Praktiskt att bara behöva fodra ut hö en gång per dygn….

Annars blir det en vända till karlstad för inköp av minneskort till min "nya" kamera. Är vädret bara anständigt sedan blir det stora fotosejouren i hagarna i em…..

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

[Tjiwi]
0

Morron, här är det liite vitt igen på backen. Det blir en hektisk fm för mig. Efter frullen ska jag in och klippa mig, sedan hem igen, då kommer hovslagaren….sedan hinna laga mat och äta för att åka in till stan igen, denna gång för att jobba…pust!!Förvånad

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Här är det mulet och minus fem ungefär. Det börjar så sakteliga bli ljusare på morgnarna, nu kan man ta ut hästarna vid sju utan att behöva tända all utebelysning, man hittar till hagen ändå!

På dagens schema står jobb, för ovanlighetens skull.

MagganS-B
0

God Morgon, lite sent kanske…..

Mulet här också, -1 och lite lite pudersnö här och där…..

I dag måste jag ringa en massa samtal, få tag på vår revisor m.m. Pappersarbete är trist, men tvunget! Skall ringa till frissan också, det är lite roligare!

Ha en fin dag…….

Tittut
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här har det varit sovmorgon. Stona ville inte komma in i går, så det är bara hingstarna inne. Lite extra halm och gräs, och de klarar sig en stund till innan de åker ut.

Ska till Morris uppfödare idag och visa upp hur han ser ut. Undrar om han får godkänt?

Ha en bra torsdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

PernillaJ
0

God morgon! Kall morgon idag, minus 9,5 grader och ganska mulet. Jag ska gå ut och gå med tvååringen Hastig idag, hans försummade inkörning är mitt dåliga samvete. Men nu när jag anmält honom till utställningen i Svärdsjö den 1 mars måste jag jobba med honom, så vi (helst) inte skämmer ut oss offentligt.

#5 Hur ser dina höautomater ut? Det vore intressant att se bilder. Jag håller på och konstruerar egna och grubblar bland annat över lämplig maskstorlek på gallret (som hästarna drar ut fodret igenom).