Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: god-morgon
Läst 640 ggr
Tittut
0

God morgon 2009-01-26

Någon vaken idag?

Här är det nollgradigt och halt så det förslår. Det gällde att gå med hästarna i snön i morse, för att inte halka på vägen.

Ska köra iväg en passhög med posten nu direkt innan dagens ägarbyten ska tas omhand.

Elin och jag ska in till pappa på sjukhuset också, så den här dagen lär nog gå åt också.

Ha en bra måndag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon från Roslagen med, jag känner mig pigg efter en trevlig radiolyssnar stund i stallet. Lilla Ariel åkte ut i hagen med de andra och är redan varm i kläderna, inget skriande idag utan hon gick direkt till storbalen. Skönt!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Här har vi inte gåt tut än, men alldeles strax får hästarna komma ut och stoppa huvudet i storbalen. Sara och hennes kompis hade en heldag igår, de var ute med sex av de åtta hästarna. Fölen (jaja, ettåringarna) fick en promenad med vojlock och täckesgjord på, de var så söta :D

På dagens schema står jooooooobb, men bara på em

mellanbyns
0

God morgon!

Här är det vitt och fint ute, har inte kollat på någon termometer ännu.

Jag ska göra mig klar för att åka på min praktikplats. Har praktik på hästkliniken här i hudik i 4 veckor, varav 1 avklarad.

#0 Jag hör av mig ikväll! Glad

Ha en bra dag!

Hovgarden
0

Ja här är slask o grått ingen direkt peppning när man vaknar. Men fick ju hem Myre i går o är hur glad för det som helst! :D

Examensarbetet avklarat så nu är det till vardagen och de två återstående arbetena att skriva,lammning och projektering av ett fårhus :D

Tänkte även hinna med att rida Pirita idag.

Ha det toppen!

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

UllisT
0

God Morgon + grader idag och isgatorna har tinat upp nästan överallt. Men nu kan det komma snö för vi vill inte ha tillbaka geggan igen.

Idag blir det vanlig jobbdag sedan till stallet och gosa med hästarna som man inte kommer träffa på några veckor nu när man ska på semester.

Hur gör ni för att få ihop det med hästar och semester?
Tur att inte syrran ska med denna gång Skrattande

Ha en bra dag

MagganS-B
0

God Morgon!

Här var lite lite fruset i dag, lite annan luft än dimman vi haft i helgen. Jag är ledig så det blir lite shopping, besök hos Kjells pappa, lite pappersjobb, m.m.

# 5 Eftersom vi inte har nån "stallpersonal" så är det släktingar och grannar som får ta hand om hästar och hundar när vi nån gång vill röra lite på oss. Som längst är det ju när vi är i Grekland, brukar vara 14 dagar, men allt fungerar jättebra!

Ha en bra måndag!

Merete-h
0

God formiddag :0)

10 minus og strålende sol i Orkdaln. Idag skal Blondie få en fridag. Vi hadde en kjempefin treningsdag igår der Erik og Mia byttet på å kjøre. To meget fornøyde unger, så godt å se. De har ventet leeeeenge på å få kjøre ponnien sin.

Ellers blir det jobb til 4 og husarbeid. Pluss at badet skal pusses opp!

Starter idag…

Hovgarden
0

#5 Jag har världens bästa kompis som ställer upp!

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

[Croneld]
0

Min granne som har tre stora hästar åker bort en vecka ibland och då brukar jag ta hennes hästar, så kan jag be om hjälp när jag ska bort. Fast har bara bett om hjälp över en helg, eller en dag då och då.

Nu ska jag gå och titta till russen. God kväll!