Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 938 ggr
karisma
0

God Morgon 2009-01-24

Morgon där ute blåsten viner i husknutarna och det är +2,8 Vill inte gå ut fast efter några koppar kaffe har jag nog ändrat mig, för det är ingen annan som gör det  åt mig i allafall. En vanlig lördag blir det nog lite av varje på dagen och till ridhuset i kväll

Ha en bra lördag och håll i hatten

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Sitter och väntar på att Sara ska komma ner så vi kan ta ut hästarna, sedan blir de frukost och full fart till jobbet. När vi kommer hem blir det förmodligen bokföring som gäller. Vi har några minus, och egentligen borde man väl ta sig ut med hästarna istället Skrattande

PernillaJ
0

God morgon! Blåsigt och snöyra här, strax under nollgradigt.

Det ser ut att bli en dag lämplig för att sitta inne och kura, men jag måste in till Lexand och göra några ärenden. Först måste jag hacka mig igenom snövallen som plogen lade utanför min utfart efter förra snöfallet, bara.

Chirak-96
0

God morgon, sitter här och är lite pirrig. Snart kommer det en familj som ska titta på Chirak. Ja även provrida lite. Är dom (och jag) nöjda med varandra så åker Chirak med dom hem. Snacka om att ha blandade känslor…

Underbart foto Pernilla!

MagganS-B
0

God Förmiddag!

Vilken fin bild Pernilla!

Här är det bara regn och blåst! I natt trodde jag ett tag att huset skulle tippa! "Vasiria" var här och skulle köra i stormen ut till Garda, hoppas det gick bra och inte var för halt på vägen! Vi hann i alla fall med en del russprat och Let's dance!

I dag är det inomhus som gäller, vill inte gå ut!

Ha en bra lördag, ni som sitter på exteriörkursen också, blir väl lagom kul med Lojsta Hed-besök i det här usla vädret…..

mallan-nog
0

Sitter å väntar på att pojkvännen ska vakna nu… Ska åka till stan och köpa lite nya sportkläder, går åt nu när jag pluggar till idrottslärare. Mamma tog ut ponnyerna så jag hade bara "extrajobbshästarna" att ta ut så jag fick sovmorgon till halv 9 idag efter att hela veckan ha gått upp halv 5 för att släppa ut jobbhästarna innan jag åker med tåget till skolan vid 6.40. Har haft en slitig vecka och börjat kl 8.00 hela veckan. VAr så trött att ögonen gick i kors vid 16-tiden igår… Har övat på handstående tors-fredag i skolan så nu har jag så ont i handlederna att jag knappt kan skjuta igen stalldörren! Får smörja med lite häst liniment!

God fortsättning på dagen!

garrilina
0

God förmiddag! Har stretat mig in i blåsten och landat framför datorn med en kexchoklad, blåser som sagt men kommer inte någon snö ännu. Dagens händelse här är att granntanten på morgonpromenad med hunden hittade en bil upp och ner i en av våra beteshagar bakom huset. Den låg inte där när hon gick hemifrån så det hade hänt undertiden jag gick fram och tillbaka mellan stall och hagar med hästarna och jag hade inte märkt något..Förvånad Bilens förare är inte kvar och polisen har varit här och satt ut varningstriangel så får vi se hur länge det dröjer innan den blir bärgad.

Ha en bra lördag!

VeronicaP
0

God middag.

Ska snart ta och köra till travbanan och kolla på V75 idag och hoppas så klart att man kan få vinna lite pengar idag ;-)

Tittut
0

God dag!

Nyss hemkommen. Stalltjänst i morse och städning hos mor och far efter det. Mamma kommer troligen hem från sjukhuset i morgon, och vi tyckte det skulle vara trevligt att komma hem om det är rent och fint.

Ska sätta fart och fixa ihop en fläskgryta till kvällen. Det skulle sitta bra med lite riktig mat i kväll.

Hoppas det ha löst sig för er andra med plogvallar, hästtittningar, avsladdade bilar, tipsvinster och allt vad det var.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~