God morgon 2009-01-21
Onsdag igen.
Skarsnö och fyra minusgrader.
Det är pappas födelsedag idag, och vi hade hoppats att han skulle ha kommit från intensiven, men han blir som det verkar, kvar veckan ut.
Tidningsjobb och lite pass skulle behövas göras idag.
Hoppas ni får en bra onsdag.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God morgon där ute Idag är jag ett år äldre och mycket klokare så det blir nog en alldeles vanlig onsdag lite häst och städning
Ha en bra onsdag där ute kör försiktigt
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Morron…….grått ser det ut att vara ute. Har inte varit ute ännu då Ove fodrade när han kom hem från jobbet, har jobbat i natt så nu ligger han och sover…..
#0 Hoppas allt blir bättre med din familj, tänker på dig!!

Godmorgon i landet!
Ett par minus, mer snö och skönt ute. Hästarna ute, stallet rent, frukosten äten, Sara i skolan, SImon har sovmorgon. Idag blir det jobb i stan hela dagen, och sedan orkar jag nog inget mer.
God Morgon i landet!
Här är det tjock dimma och precis på nollan. Många bilar har kört av vägen p.g.a. halkan - att man aldrig lär sig!
I dag är det pappersarbete, en tur till staden och leverans av ny soffa som gäller…..
Ha en bra dag alla!
God Morhon! Har varit vaken ett tag. Watson (lilla valpen) vaknade kl. 7 så då gick jag upp, klockan skulle ringa halv åtta. Är inte så kallt idag men väldigt halt. Snön har blivit isig.
Har suttit i telefon. Först veterinären som skulle ge svar på blodprov men dom var inte klara. Han skulle smsá över svaren till mig. Modern veterinär jag har. Sedan var det lite andra samtal till SYO och så.
Nu ska jag byta om och åka till universitetet. Började ny kurs i Linköping igår. Hoppas alla får en bra dag.
God Morgon
Här var det inte roligt imorse då man kom ut. Glansis på alla gator och inte sandat. Hur gör man om man är pensionär och inte så rörlig och ska ut, jaa det tror jag inte dom som ska sanda tänker på.
Jag kom iaf till jobbet helskinad även om jag fick stapla mig fram på dom hala gatorna 
Idag blir det jobb sedan en helkväll i stallet.
Var rädd om er i halkan!

har precis kommit in efter morgonarbetet i stallet. Har tagit in hingstarna då hovslagaren kommer idag. Lika bra att börja med dom, monis skall sko då det inte går att köra honnom nu när det är blankis på vägen, unghingstarna och alla stona utom TT (som skoddes för två veckor sedan) skall värkas, så Maria har att göra idag…..
Vädret är grått, snön blöt och gårdsplan och väg är renaste blankis….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

God förmiddag!
I dag har Bajazzo nästan slagit dit på safalten här utanför. Jag är fortfarande i chock. Han är 16 år och jag har aldrig sett honom halka! Han är som en fyrhjulsdiven King Cab med spikdäck, säkerheten själv. Han själv blev nog snopen han med och faktiskt lite sur (han bet Yramis som straff). Vi hade tur iallafall och klarade oss helskinnade.
Nu blir det lite pappersjobb,suck, roligare kan man ju ha!
Hejsan! Nu har jag vaknat! Nej men har varit så seg på morgonen de senaste dagarna, så jag går upp in i det sista för att precis hinna det jag måste.
Har varit och hämtat en ny storbal till kusarna idag, de kom rusande och började genast att gluffsa i sig. Sen har jag kliat grabbarna och de ser så små och taniga ut när de är lite blöta, vinterpälsen spelar verkligen en ett spratt. De ser så fluffiga och runda ut när de är torra.
Skönt att det är lite mjukare i backen, så nu är tjejerna inte ömfotade längre.
Ha det så bra!