dräktiga ston
kul söta fölisar får man se sen hoppas jag :)

#5 Oj vilken flott mage Pernille! 
Det finns väl fler som har dräktiga ston va? Visa fram dem nu, nytagna kort är roligast. 

Caiza är dräktig med Golda Apache :)
http://www.sukuposti.net/fakta.php?Numero=5202 <-- Caiza
http://www.sukuposti.net/fakta.php?Numero=76829 <-- Golda Apache

Kul att se hur "lilla" mamma ser ut:))
//Pappa Teamet.

oops. fel debatt 
# 16 det gör väl inget, hon var ju jättesöt din lilla Caiza :)

#16 tack :)

Puttar upp…
Fråga till #14 - hur hög är hon? hon ser inte så jätte liten ut.

Nu har solen äntligen kikat fram i Eskilstuna!
Här kommer lite bilder på mina damer jag har hemma!
Hults Pirita, dräktig med Micklas. Bäbisen beräknas till slutet av maj
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Och Tejas Monique, även hon dröktig med Micklas. Beräknad fölning 26 juni
Tyvärr har jag ingen bild på Monela då hon går som barnhäst några mil ifrån oss.
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
Ih vad de är fina allihopa :) !
Fina tjocka ston ni har!

Nejj alltså vad de är härliga Liselotte!

#34 Jaha, hur dyr blir du på Welindas stoföl då? 

# 37 Jag är aldrig dyr på mina föl. Vet inte hur man tar betalt.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Katla dräktig med Marlon S. Fotad den 9 feb. Fölar troligtvis i slutet av maj.

#42 Welinda hade en präktig mage! Miranda såg ut på ett liknande sätt förra våren. Men JR`s mage var fin den med 

Har haft veterinären här idag, mer för säkerhetsskull. Hon konstaterade att Jubla II är dräktig. Den stolte fadern är givetvis Tejas Monljus.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Vi hade veterinären i går och han kollade dom två som är senast betäckt. Och alla fyra är dräktiga, vad kul! Första ska föla Vera (Niklas - Gervides Trund), dräktig med Gumino och väntas att föla mitten av April. Det ska vara Guminos första föl också. Sen kommer att föla Ljungens Razzia (Ripadals Jinnic - Whopper), i början av Maj och hon är dräktig med Micklas. Hults Varona (Vagabond - Isabella) och Bennita (Ripadal Benni - Gumman) ska fölas i sluten av juli. Varona är dräktig med Gumino och Bennita med Micklas.

Vilka fina magar alla ston har! Finns inget härligare än när våren kommer och det föds små små fölisar, ibland är världen förbannat härlig!
Jag tror många föl kommer komma tidigare då det är och har varit så varmt. Nån mer som tror det?

Vi har två med utfyllda juver, och två som börjar! Jättespännande!

# 63 Du kan komma hit till fölning så blir du av med abstinensen och gossa med de små
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Hur går det för era dräktiga ston?
Vem är näst på tur?
Felicia har fyllt på sej en aning men än så är det lungt…Väntar med spänning.

Min Lill Nina är som en spärrballong. Hon har en vecka kvar i dag. Juvret är välfyllt men inga proppar och hon är "svampig" i bäckenbandet. Det är bara att vänta……
Vi går och väntar på Cissi hon skulle haft den 8/4 , men jag tror det blir snart då hon både haft proppar och bäckenbanden är slappa.

Är det ingen mer än jag som har ett sto som inte ser ut som en "spärrballong". Salvia konstaterades dräktig mha ultraljud vid 90 dagar. Vid 7 veckor kvar till fölning ser hon ut som på bilden. Hon är grinig mot de andra och man får knappt röra magen, men särskilt stor är hon inte. Blir det ett litet föl eller har hon kastat och är skendräktig?
(1-åringen har gått och diat sin mamma i hagen till för några veckor sedan, men stått i egen box på nätterna. Jag tyckte att Salvia skulle köra bort ungen själv när det var dags, men nu har jag särat på dem).
KOMMENTARER?!
Oj, jag tycker faktisk inte att hon ser särskilt dräktig ut på den bilden Charlotte….men vem vet?
Vår Silja var skendräktig förra gången, hon hade då inte kastat, för hon hade aldrig blivit dräktig. Men hon var jätteglad och betedde sig som hon gör när hon är dräktig, dvs. mild och go. Var också stor och tjock.
Jag tycker heller inte att hon ser dräktig ut……hon skulle haft mer mage…..

Tråkigt att säga men hon ser ganska tom ut.Men vem vet..det kanske är nåt där inne iaf.
Ledsen men jag tycker också hon ser tom ut. Pepsi såg ut så när hon hade kastat. Men man kan ju hoppas….

så här ser våran Manelia 3630 ut beräknas den 5 maj Hingst Micky544 Är lite nervös för det är första gången för oss,så jag vet inte riktigt vad jag ska titta efter när det blir dax. Hon vart väldigt sjuk drygt en månad efter betäkning nära att vi var tvungna att ta bort henne, veterinären visste inte vad hon drabbats av. Så därför är vi extra förväntansfulla.

#14 tyvärr blev det ingen föl iår. därför är hon ombetäck på nytt med samma hingst.
Putt

att jag inte får ngt russföl i år! Trösta mig!