God morgon! 2009-01-17
Äntligen lördag och jag har sovit så gott, gick och lade mig tidigt så vaknade av att jag var sugen på frukost.
Ska städa och tvätta lite snabbt nu på morgonen. Sen ska vi ner till sjön och få yngsta sonen att åka skridskor. Han bara vägrar och att åka skridskor hör lite till allmänbildningen tycker jag.
Sen ska jag fixa lite i stallet och göra Manda lite fin. Jag har nyverkade hästar och det är stenhårt i backen, så lite ömfotade var de allihopa igår. Hoppas det är bättre idag.
Sen ligger det krossgrus på vägen från hagen till stallet, så Toffan hade fått in en kil av en sten i sulan, måste hålla koll så det inte fastnar flera stenar där.
Ha en bra lördag!

Morgon där ute -10 burr och kolsvart Javisst är det lördag och körslaget ikväll det är bra för då håller man sig inne så att man slipper frysa Idag åker tjocka overallen fram igen och pälsmössa undrar hur man igentligen ser ut när man handlar i våran fina kiosk i Nysättra Nu måste jag gå och lägga i ved i roslagsspisen
Ha det bra där ute krama många så håller ni värmen
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon i landet!
Här är det mildare idag, tror det är runt tio kanske. Väntar på Sara, sedan ska vi ta ut hästarna. Jobb efter frukost, och det blir ingen ridning idag då Sara skadat sig i handen på gympan. Handboll verkar vara en farlig sport…. Fingrarna verkar inte brutna iaf…

Godmorgon!
Här är det ett par frostgrader. Vaknade mitt i natten av oljud från lösdriften som finns i ladan, vägg i vägg med sovrummet. Försökte ignorera det, men gick till slut ut och tittade efter. Det var fölen - eller ettåringar är de väl nu, som hade kommit in för att dricka och funnit vattenbaljan tom. Bra, de säger till, men sedan kunde jag sova om!
Nu skall jag åka in till Lund och jobba resten av dagen. Det är svårt att koncentrera sig här hemma. Alltid så mycket annat som måste göras! På måndag börjar en ny termin och nya studenter
Ha en bra helg!

God förmiddag! I dag har temperaturen kommit till behagliga -5 med lite blåst så det känns lite kallare. Föredrar det än gårdagens -18. Är på väg till stan en sväng för att handla skulle göra det i går när jag slutade jobba men det var så kallt i bilen så jag körde raka vägen hem. Efter det är det en vagn balar som ska lastas av, sambon skulle göra det i dag men han ska iväg och jobba med spårning istället. I kväll blir det körslaget även för mig, där jag håller tummarna för att team Hanna går vidare till final.
Ha en bra lördag!