God morgon 2009-01-16
Jag kan inte sova! Har legat vaken sen 03.30, men steg inte upp utan låg kvar, men nu är det dags att dricka morgonlatten och jag kan lika bra gå ut och vattna hästarna.
Idag är det vanlig dag för mig och tänker gå hem när skolan slutar 13.30. Helgen är uppbokad med diverse måsten göran, om man får uttrycka sig så?
Ser fram emot en sovmorgon när jag kan sova.
Ha det bra!
Morrn!
Har gjort stallet klart till kvällen, eftersom jag ska bort och inte kommer hem förrän söndag kväll. Medarbetarträff på tidningen Ridsport idag och domarkurs i helgen. Helst vill jag vara hemma, men det blir nog bra, bara jag kommer iväg.
Nu måste jag packa, för det hanns inte med i går kväll.
Ha en bra fredag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Morgon där ute Idag har roslagen -5 det är för mörkt för att se vilket väder det är Ja det är dax att gå ut till djuren och börja med att köra ut storbalar, ena gänget äter mig ur huset 15kg/ponny per dag andra gängen äter 10,4kg /ponny och dag det sista och de sista gör av med 8.8kg och dag fast de står inne på nätterna. så nog går det åt foder här + kraftfoder. Det blir nog en vanlig fredag här får se om jag hinner till ridhuset i kväll
ha det gott där ute och ta vara på helgen
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon i landet!
-22 ute, 14 grader inne… Eldar i köksspisen, så det börjar sakt bli varmare, drog upp golvvärmen igår kväll, men ännu har ingen skillnad märkts.
Det blir jobb hela dagen idag med, jag väntar just nu på att Sara ska komma ner så vi kan ta ut hästarna.
Godmorgon
Här är det -5 och det ser ut som det blir sol, härligt. Idag är man hästledig och det är inte ofta :-) Dags att ut och leta lite sommarkläder om man nu lyckas hitta ngr, kan ju vara lite tidigt men det kan vara skönt att ha med sig lite när man åker till Thailand om 2 veckor. Längtar…..
Nej en jobbdag väntar först så det är bara sätta fart.
Ha en bra dag!
#0, 1 och 2 Jösses vad ni är uppe tidigt…..era stackare!
Själv gick jag upp tidigt idag, före åtta……har gjort klart stall, pratat med Maria i telefonen och nu är det andra koppen kaffe för dagen som gäller. Idag är det kallt igen, över minus tio grader. Behöver snygga till huset men Ove sover då han jobbat i natt så jag får vänta med attrasta snabeldraken tills han vaknar…….

God middag.
Här är det också minus grader ute och jag ska väl snart ut och köra en ensilage bal till stona.
Upptäckte igår att ena shetlandshingsten markera på ena bakbenet, så han fick stå inne i natt och så typiskt att jag inte såg det tidigare då min hovslagare var hos syrran igår, för jag tror nämligen det är en hovböld på G, men jag släppte ut han innan och han markerar fortfarande , men det är frusit ute så han får vara ute ett tag sen får jag undersöka honom och lägga ett våtvarmt omslag och ser om jag kan få den till att mogna.
Annars händer inte mycket idag , jag var hos sjukgymansten igår och då får jag ju så ont i kroppen dan efter så det blir till att försöka ta det lugnt idag.

God eftermiddag. -18 i morse när vi släppte ut och det har bara blivit någon grad varmare under dagen termometern visar - 14 nu. Fick sluta tidigare idag pg. av att den klass jag hade på em. var på museumet och därifrån hastade jag tillbaka för att dela ut betygen i "min" klass. spännande för de i år 8 när de får betyg för första gången. Hade gärna varit i Stockholm idag för sonen tar sjuksköterskeexamen, men var svårt att få ledigt och så har vi valpar på gång. Så Sambon fick ta sin mor med sig och åka ner själv. nu väntar stallet få se hur kallt det har hunnit bli under dagen.
Ha en bra kväll!