Vinjarina -90
Någon som vet något om mitt gotlandsruss Vinjarinas bakgrund?
Lite fakta om henne:
Vinjarina
f.1990
e. Jardin u:Vinni
ue: Hubertus
Övrig info:
Solexem, hade även hennes far.
Svart i papperet, men mer mörkbrun tkr jag hon ser ut som (både sommar och vinter, fast bara om man kollar nära :P )
Vet du ngn om henne? Skriv isf så skulle jag bli glad! =)
Mvh Malin; vinjas nuvarande ägare.

Hej!
Jag hade Vinni, Vinjarinas mamma, som föl ~ 2 års ålder. Hon var min ögonsten, men då mamma och pappa ansåg att hon var för vild och besvärlig för mig (vilket naturligtvis inte jag tyckte) gav dem bort henne till en stalltjej hos oss. Jag tror att hon bara hade henne i nåt halvår innan hon såldes.
Skriver mer sedan…(måste gå)
Jag vet väl inte så jätte mkt men lite. Jag träffade henne några ggr i hennes ungdom. Vet inte om det är Christine eller Lena som står som uppfödare men Christine ägde henne och hennes pappa Jardin och vi hade hästarna i samma stall. Jag tror Christin sålde henne till Muskö och då var hon kanske 4-5 år. Lite info iallafall…
#1-
Jaha.. vad synd att du inte fick ha kvar henne… Som det låter så har Vinja ganska mkt efter sin mamma =)
#2-
Vad kul att du träffat henne =)
Jo, uppfödare är Lena :)
Tack för din "lilla info", det var kul att höra ngt från någon som träffat henne :)
#4 Ok då köpte nog Christine henne som föl eller unghäst från Lena. Det var ju hos Lena vi hade hästarna, jag hade oxå ett sto efter Jardin.
Jag kom på att jag var faktiskt med Christine en gång när hon var på körträning med Vinja och jag har för mig att det var ganska mkt "guffa" i henne och mer fötter ovan mark än på mark…
#5-
Ja, de kan nog stämma att hon var så =) Så är hon även till viss del idag också. Vilket år var det ungefär? (tänkte ifa du kommer ihåg =) )
Vi körde henne till julottan ett år och då var hon ivrig och tyckte det var kul, men sen var ju strecken på vägen då vi skulle över e4 helt livsfarliga =) hon är bara så söt och jag har aldrig ångrat att jag köpt henne <3 :)

Hej!
Känner Vinjas tidigare ägare här i Hudik. Är kanske från henne du köpte henne?
Körde henne några gånger åt de som ägde henne då.
PM:a mig gärna så kan vi prata mer där. :)

Om jag inte misstar mig på Vinja, så var det hon som var med på ponnytravskolan -93-94. Hon fungerade jättebra under kursen, och var trevlig att köra. Hon kördes utan slaggjord, men när vi skulle köra provloppet för licensen fick hon frispel och slog mig till slut ur sulkyn. Rejält blåslagen blev jag, men hon lyckades inte skrämma mig ifrån körningen och travet. Jag kör dock alltid med slaggjord eller baksele på mina egna hästar, oavsett om det behövs eller inte.
#6 Jaa du…-93 till -95 (el -96 kanske).
# 1 Jag minns också Vinni, och att hon var lite vild……

#10 Mmm **ler**.
Hon är fastetsad i mitt hjärta, och jag vet inte om jag varit så förälskad i någon häst som henne…
Ska lägga in några bilder på henne som fölis som jag tog när jag var 9 år.
Gammal kärlek rostar aldrig, och jag undrar var hon finns nu (om hon lever), vilket inte är så troligt…
Visst var hon sen hos Lena Nilsson i Ösmo?

#12 Ja, hon hamnade där efter att ha varit hos några som jag tror bodde i Stenkumla (el om det var Träkumla), innan hon såldes vidare till Lena. Vad det såg ut som i stamboken bodde hon på senare år i Björklinge, men jag vet inte vart.

Vinja gick några lopp och även en licenskurs med sin dåvarande ägare här i Hudik och var mycket lugn då. Joggade på i "sitt" tempo och inte mer. Tävlades under den tiden också i dressyr med lillebror i den familjen.
Tack så mkt för all info! :D har ni fler är det bara att skriva på =) Vore även jättekul om någon hade några bilder på vinja eller hennes föräldrar :)
Kul att hitta denna gamla tråd om Vinjarina.
Hade henne åt Christine o gjorde klart inkörningen samt startade hennes ponnytrav karriär som inte var så långvarig.
När Christine tog hem henne startade dom några gånger till men gick väl över mer o prövade brukskörning.
#8: Denna är nog en annan Vinja, inte samma som Vinjarina 🙂

#15: Vinjarina gjorde 28 starter i ponnytrav mellan 1995 och 2002, så hennes karriär varade ändå ett tag :-) Hennes rekord är 2.37,4.
Se STs sportapp, https://sportapp.travsport.se/sportinfo/horse/tr4344/results