Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1075 ggr
[Croneld]
0

God morgon! 2009-01-14

Idag är det åter arbete som gäller och jag ska städa klassrummet i eftermiddag. Jag har tagit över en ny klass och vi ska ha öppet hus i morgon kväll. Då vill jag att det ska vara fint om jag ska stå där och prata om vår skola.

Sen ska jag ta in hästarna ikväll för att borsta av dem, jag är trött nu på mörkret. Jag vill ha ljusare dagar och komma igång med körningen. Toffifee ska få komma igång lite, men inte för trav för hon är ju inte överårig än, nu när de får tävla till 18 års ålder.

Hon ska få gå på kurs hos Uffe Mattson till våren, ska bli kul och se vad hon gillar den typen av körning.

Ha det bra!

karisma
0

Morgon där ute ska gå till hästarna nu efter en sovmorgon, fast det var inte meningen. Idag kommer en tjej och ska titta på Romatica och umgås lite med henne, jag får väl säga välkommen till lervällingen och göra det bästa av det. Annars är det en vanlig onsdag

Var rädda om er där ute och ge någon en kram idag

#0 Räcker inte ficklampan på himlen tillFlört

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Här är åtta minus och halvklart, hästarna ute och Sara har äkt till skolan, SImon har sovmorgon. Idag blir det jobb hela dagen, det blev det igår också, litet oplanerat. Min arbetskamrat blev sjuk, så då fick jag jobba själv hela dagen.

UllisT
0

God Morgon, idag är det arbete men ska hinna klämma in hovslagarn oxå.

Ett par +grader och hittills inte hunnit bli geggigt i hagarna igen men nu säger dom att det ska frysa på…..jippi. Vill absolut inte ha sörjan tillbaka.

Ha en bra dag.

wilson
0

Gomorrn! Idaghade jag gärna sovit ett par timmar till, känns som man blivit överkörd av ett tåg men det tyckte minsann inte kevin som vaknade vid sjutiden och akut ville ha frukost…

Jaja sova kan man göra en annan gång ;)

Idag har vi inget speciellt på shemat, kanske fortsätta med mitt köksprojekt och så ska Trofe få lite motion annars lugnt!

Ha det gott!

VeronicaP
0

God morgon.

Här regnar det fortfarande är så himla trött på det nu. Allt är ju rena rama lervällingen.

ska snart köra sonen till dagis sen ska jag köra in till Travbanekliniken med Hälge , det är dags att börja kolla han i munnen igen, han fick ju en fraktur i överkäken förra året så tänderna sitter lite konstig i överkäken och nu börja han tappa sina *mjölktänder*

StuteriQveiar
0

Här är det bara någon plusgrad. Det väntas bli molningt och börja snöa framåt kvällningen.
Jag ska till Tierp och möta upp familjen från Norrgården som ska ha Meiram. De har Östman med sig från Umeå.
På fredag morgon åker Meiram upp till sitt nya hem med sin nya familj. De har då hunnit få någon dag i den kungliga huvudstaden.

Kram på er alla, och ha en fortsatt bra dag.

[Tjiwi]
0

Morron

Sol och lite kallare idag, tack för det…….leriga hästar igår! Typskt då vi skulle iväg med Njord på mätning men jag lyckades snygga till honom i alla fall….126.5 stannade käppen på!

MagganS-B
0

God förmiddag……

Jaha, så var julen slut och våren har kommit! I alla fall tror nog talgoxarna det, för när jag tog ner ljusslingorna i trädgården så kvittrade dom som bara den…..Hästarna fick gå till skogen i dag, deras hage här hemma ser ut som en swimmingpool igen. Nu blir det lite strykning, mockning av boxar, att åka och handla och att börja fundera på vad jag skall ha med mig i morron när jag åker till Gbg!

garrilina
0

God eftermiddag! Kallt och lite lätt snö här, så nu börjar vi om med vintern igen… Har precis avslutat sista slöjdpasset för dagen, nu ska jag förflytta mig upp till "min" högstadieskola för lite fika och möte med arbetslaget.

#7 Lämplig höjd…

Tittut
0

God eftermiddag!

Det mesta som vanligt, men som tur är lite kallare. Halt som bara den på asfalten, märkte jag när jag var ute med hundarna.

Nu återstår nitning av passhögen som inte förvinner så fort som både jag, och troligtvis många av er, också önskar.

Ha en bra onsdagkväll!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

VeronicaP
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här snygg i munnen blev Hälge efter varit hos veterinären , Veterinären är speciellserad på tandvård.

Han har ju blivit lite tandalös och det får han ju leva med resten av livet. men som veterinären sa tur att han har så perfekt bett i övrigt, han hade kanon bett , så det var ju synd att han fick sin fraktur i överkäken förra vintern som fördärvade hans tänder ..

Tittut
0

# 11 Oops!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

VeronicaP
0

#12 Det kan man säga *ler* men han verkar inte alls ha ont av det åt glatt både ensilage och hel havre i eftermiddags efter vi hade varit hos veterinären ;-)

[Croneld]
0

Kommentar 13 - Oj då! Hur många tänder fattas totalt?

VeronicaP
0

#14 Tror det är 3 el 4 , där sitter ju en död tand kvar där vi inte fick väck hela idag då den bara gick sönder hela tiden men den är helt nerslipad och det är ju funtat så att de stöter ut det själv och så ska vi på återbesök i slutet på maj.

Men det är ju skönt att det inte blir några problem att använda honom och så , det är ju bara så sen i framtiden att man kommer att få raspa hans tänder i underkäken fram på den sidan då det inte slits normalt där .

[Grabbarna-A]
0

#11 Lille plutten, vilken otur han haft. Hade dom permanenta tänderna vuxit ut när dom blev förstörda av frakturen eller förstördes dom innan dom vuxit ut? Träffade en gång en 30 årig isis som inte hade mer än några mm tänder i både över och underkäke och hon åt, men långsamt, så visst klarar dom sig.

Har ridit lektion idag som vanligt på onsdagar. Det var lite skojigare idag då jag fick en lite mindre "kamel" som det var ganska mkt spring i benen på. Men som sagt jag föredrar ulltussar och skogsmulleridning Flört. Amaretto har fått sin dos av medryttaren idag och var visst jättepigg och glad som vanligt.

Ha en bra kväll.

VeronicaP
0

# 16 En eller två  permanent tänder hade kommit ner och vi trodde väl i augusti när han röntgades  att de skulle kunna gå att räddas men det gick inte när de andra tänderna kom de kom ju så fel så de tryckte loss dem om man säger så svårt att förklara.