Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 861 ggr
Tittut
0

God morgon 2009-01-13

Ny tisdag, denna gång plusgrader och lera och BLÄ på så vis.

På plussidan är att pappa har fått en slang i halsen istället för i munnen, så han på så sätt kan väckas upp istället för att ligga sövd. Fortfarande kritiskt läge på intensiven, men nu kan vi åtminstone få kontakt med honom.

Frukost och pass närmast.

Ha en bra 20-dag-Knut, och glöm inte att dansa ut julen idag.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

-3 och ymnigt snöfall, bättre än gårdagens 7+ iaf :D

Hästarna är ute, Sara har gått ut till bussen, och SImon är vaken, kanske.. 

På dagens schema står jobb på em, och skötsel av djur på fm. Bokföringen behöver nog tas tag i också…

VeronicaP
0

God morgon.

Det regnade när jag gick och la mig i går och det regnar när jag gick upp idag så nu är det rena rama lervällingen igen i hagarna.

Ska snart köra minsta sonen till dagis, sen är det att köra till örkeljunga och hämta min pappa då han varit i de trakterna och lämnat husbilen , var något som skulle fixas iden.

sen får jag väl ta och köra med Hälge till syrran och tvätta honom , han lär ju inte vara så ren på ben och sådant nu , kan ju inte köra med honom till veterinären i morgona full med lera ;-)

StuteriQveiar
0

#0 Önskar lycka till med din pappa Liselotte! Det är hemskt att ha någon nära anhörig sjuk Gråter

Här tänker vi ta 20-dag knut kalaset på lördag då mina stalltjejer ska hjälpa till och rensa upp i selkammaren, rensa ut julen ur stallet, för att avsluta med att rida ut på skattjakt!

I övrigt är det sååå tråkigt "vinter"väder! Vill ha ett snötäcke som lyser upp, men det behöver inte vara så kallt! Men, men,…vad är en dag på slottet…

Ha de så gott allesammans!

MagganS-B
0

God Morgon!

# 0 Vi håller tummarna för att din pappa blir frisk!

Här blåser det fortfarande pinnstorm och är blött och halt. Snön är nästan borta, men det finns is och vatten kvar…..verkar som om det skall bli mer snö och lite kallare, det var vad dom sa på Radio Gotland nyss…..Hästarna halkade sig iväg till skogen och den väntande höbalen och jag skall åka och jobba!

Ha en bra dag!

[Tjiwi]
0

Morgon

Lera igen här med, fy! Idag ska jag åka på ponnymätning med Njord så han får ett intyg…ska bli kul att se om han växt, tror inte han växt så värst mycket så han ligger nog på 127 ca skulle jag tro.

Jenniferohlson
0

God morgon!

Hästarna har gått ut. Nu är det ju lite varmare igen och is överallt…

Jag är hemma från skolan idag, min hund håller å opch valpar för tillfället, ett tagimellan krystningara ännu:)

Ha en bra dag!

Mixie
0

God dag =) Började dagen på en spännande arbetsintervjuv som jag hoppas leder till något kul jobb :D Senare kommer släkten över på middag för att fira min födelsedag =))

//Mickan

[bsmx]
0

#7 GrattisSkrattande

[Croneld]
0

Jag försov mig i morse, så det var snabba bullar som gällde då. Nu har jag fixat hästarna och vi har ätit middag. 

Igår hade jag Arrak på gången och tre brudar hängde ut sina huvuden och skrek och ville hälsa, men han bryde sig inte alls. Han är så cool och stod bara stilla, fast Sulay (Kaspiskt sto) bara ville nojsa hela tiden.

Han är nu officiellt två år och båda kulorna har trillat rätt, det är ju bra.

Kommentar 0 Skönt Liselotte att han är på bättringsvägen.

Tittut
0

Tack alla som brys sig om pappas hälsa. Vi håller våra tummar och tackar för gott stöd av er alla!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~