Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1090 ggr
annelie-huskvarna
0

Godmorgon 2009-01-12

Godmorgon där ute!

Måndag igen och jag är hur trött som helst, har nu äntligen dragit mig upp ur sängen och ska snart åka och släppa ut å ge pållarna lite mat. Förhoppningsvis piggnar jag till lite när jag kommer ut, men det hade varit sååå skönt att få sova ett pat timmar till.

Hoppas ni får en bra start på denna veckan!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Här blåser det och är plusgrader, blir intressant väglag då…

Idag blir det jobb på em och styrelsemöte ikväll, i byns framtidsförening. Igår hann vi ut och köra två av hästarna iaf!

[Croneld]
0

God morgon!

Här i Roslagen är det också stormigt, så det har dånat i takpannorna i natt. Nu ska jag till arbetet och alla ni därute, kör försiktigt!

MagganS-B
0

God Morgon!

Stormat här också (#2), och väglaget har varit ytterst intressant i flera dagar Flört, så intressant att i dag få hästarna stanna inne…..jag är lite rädd om magarna på Dulilla och Lova, vill gärna ha ett par fölisar!

Nu väntar jobbet, tur jag har nya vinterdäck!

Ha en bra dag, ta det lugnt i halkan!

karisma
0

Morgon där ute skit väder idag Skall till Uppsala och hämta ett galler till bilen så att jag kan regga om den till lätt lastbil, får väl hänga på ett ankare så man håller sig på vägen då det stormar så

Ha en alldeles vanlig måndag där ute och kör försiktigt

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

wilson
0

Gomorrn! Blåsigt och trist, snor halt överallt, inte kul alls. Skulle till Garda men de har ingenstans att köra unghästarna så det blev en extra vilodag idag med hopp om lite bättre underlag i morgon!

Så nu får jag väl ta tag i köket, skulle under föräldraledigheten rensa och torka ur alla skåp, har lyckats med ett skåp under detta år så nu har jag två veckor på mig med resten… Sjoho tur att man ar tag i "tråkiga" saker;)

Ha en bra dag! Kör försiktigt

Tittut
0

God morgon är det väl kanske fortfarande. Både Elin och Pontus sov hos mamma i natt, så jag fick sovmorgon i morse. Sov halvilla eftersom det blåste så mycket och det är bland det värsta jag vet.

Nu blir det lite passjobb innan vi åker till pappa på dagen. De ska ta bort respiratorslangen ur munnen och gå in via halsen istället, så det bli lite operation under eftermiddagen. Det är mycket nu….

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Tjiwi]
0

God morgon

Här har det blåst i natt. Nu tittar faktiskt solen fram…..inte illa. Snön är helt borta, grönt i hagarna igen men på vägarna är det blankis, fy sjutton för det! Var ute med Njord igår, det var inte lätt att ta sig fram på isen, värre än vad jag trodde så jag fick byta runda och ta en annan där han inte har varit förut, det gick bra så det blev en tur i alla fall. Ha en skön måndag!

StuteriSolo
0

7+ ute när jag skjutsade Sara till skolan!!!!

garrilina
0

God förmiddag! Nu har år snö försvunnit på de ställen ingen gått och alla hagar och gård förvandlats till rena skridskoisen, så det blev inne även för våra hästar, fanns inte en chans att komma ut. Väntar dubbel mockning i kväll istället, förhoppningsvis har sambon hunnit hämta torv och hö tills kvällspasset i stallet. Skjutsade en sjuk dotter till bussen i morse, hon skulle åka och göra storskrivning i ämnet häst och sedan åka hem till sängen. Hoppas det går bra för henne fast hon inte var så pigg.

Nu väntar lunch, Ha en bra dag!

GAJarhult
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God middag! Här blåser det som sjutton tror inte det är storm, kanske i en del vind byar. +5 grader.

Har varit och hämtat spån på ett hyvleri, skulle inte få innan vecka 5 men jag fick ta tre balar då mitt redan är slut. De har akut kris på spån pga lågkonjukteren då sågverken inte sågar. De lovade mig fler balar till vecka 5 men efter det visste de inte säkert när jag kan få igen… så jag får väl leta upp halm att köpa…