Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettallmänt
Läst 2176 ggr
olesen
0

Avkommor e. Grus 363

Hejsan är det nån som har nån avkomma efter han, lämnar han bra tarvare? Har han sprungit sj på travet? vad har han för meriter m.m?

Tacksam för svar=)

Vinka
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ett sto f. -99, Vinka som är E: Grus U: Russita UE: Pontus. Vinka har just nu rekord 2.18.4 (men kapacitet för mer). I år har vi startat fem gånger och kommit tvåa en gång, trea två gånger (varav en gång i monté) och fyra två gånger.

Vad jag har för mig så har Grus startat och fick rekord kring 2.00-2.05? Men är lite osäker ändå, men någon annan vet kanske :)?

olesen
0

#1 jaha okej=)

StuteriSolo
0

Grus har rekord 2.04, har tävlat i trav, körning och fälttävlan och lever ännu 29 år ung:D

Belindaa
0

Juliapetterson här inne har ett sto efter honom tror jag :)

mellanbyns
0

tjiwi här inne är Grus ägare.. =)

[Tjiwi]
0

#3 Helt rätt Bisse!Skrattande

Grus 363 2.04,4m,2.09,7ak, 170 st. 11-13-10 17 360 kr.

Grus segrade sex ggr i rad som fyraåring. Han var segerrikaste och vinstrikaste prem hingst 86-87 någongång……vann Värmlandsbygdens Cup.

Några av hans bättre avkommor torde vara

Rosalie 2.05,3 ?

Singel 2.09,8

Sten exp Danmark 1.????

Magi 2.09,1

Grusaren 2.08,2?

Rapp 2.12,3

Hults Domenick 2.09,5?

och ovan nämnda Vinka

Mina uppgifter är dåligt uppdaterade, listan på hans avkommor är från 080422 därav div ??

Kanske Pernilla J är bättre uppdaterad?

Bild bifogas på Grus på Mantorp, kusk Camilla Larson

juliapettersson
0

Jag äger Rosalie, som har ett rekord på 2.02,0a. Utställd med 39p, 9p för sin trav. Fullständigt ärlig och underbart sto i alla lägen, med en ordentlig löpvilja.

Lakbacken
0

Jag är nybliven ägar av en Grus avkomma, Tora heter hon och är född 1998. Vi köpte henne från Jämtland idag! Hon är en något missförstodd dam som jag har fallit för pladask. Hon är mörkt gulbrun med väldigt ljusa ögon, riktigt söt. Hon har redan gnäggat efter mig och hon har varit här i bara några timmar. Jag tror nog vi kommer att trivas med varandra!!

vasiria
0

jag har ett sto efter grus, Hults Grumita, hon har travat 2.19 men startade bara i 2 år tror jag. därefter fölsto. en mycket trevlig individ.

Pernille-G
0

Grusdottern Ketteli är mor till den duktiga ponnytravern Kettlas. Jag har inte hans rekord, men det är säkert andra som vet.

[Tjiwi]
0

#8 Åh, vad roligt. Såg att hon var till salu. Hennes mamma är tigrerad, Runa. Grus har endast 3-4 gulbruna avkommor. Jag har foton på Tora som föl, dock inte i datorn. Kul om du rapporterar hur det går med henne, vad ska du använda henne till?

[Tjiwi]
0

Jo, jag hade visst scannat in ett på Runa och Tora……..vassego!!Skrattande

Lakbacken
0

Å TACK så mycket för bilden hon e fortfarande söt men som bebis var hon ju super sööt. Jag kan inte så mycket om tigrerade russ, men igår när jag duchade henne funderade jag på om inte Tora är tigrerad. Hon har som vita "Fräknar" i sin annars väldigt melerade mörka gulbruna färg. De största är som tioöringar annars är de bara mindre prickar. Hon var väldigt lerig när vi hämtade henne men efter duchen kom det fram en härlig päls, jag har aldrig sett hennes färg på någon annan häst tidigare. Kan hon vara tigrerad och att man har missat det vid ID kollen eller kan det vara gamla bitskador eller liknande. Berätta lite om de tigrerade russen ni som vet!

Tacksam för all info // Kristin

Troj
0

Har ett sto som har Grus som morfar. Hon är e. Ruton 513 u. Thuja. Vet någon om Thuja startat på travet?

[Tjiwi]
0

Jag är inte alls så insatt i hur det funkar med tigrerade russ men är det inte så att det blir "mera" med åldern? Alltså att det knappt syns på en del som små utan kommer senare…?? Det finns väl någon här inne som vet mer om det antar jag.

Hälsa Tora så mycket och det var roligt att hon är hos någon som tar väl hand om henne. Lycka till!

PS. På Valla i Linköping står Runas andra föl, eller rättare sagt det första, Magda e. Jupard, svart, såg henne senast i går.

LindaBlomberg
0

Körde ett sto vid namn Gervides Åska på travet för många år sedan. Hon är 12 år och har gjort ett 20 talet starter med ett rekord kring 2,20. "Jobbar" som turridnbingsponny på Gervide Gård på Gotland.

Saiop
0

Jag har Sockervadd som är helsyster med Grafit

Jennie_A
0

#17 Men de är efter Granit, inte Grus.

[Tjiwi]
0

#16,17 Denna tråd handlar om Grus 363………

UllisT
0

Jag äger fortfarande Pindourella -91 LA hopp LB dressyr. Med få starter på travet så han hon gå 2.30

Utlånad och står ganska nära sin pappa Grus 363 i Linköping. Hon körs och rids av en liten 8:a åring. En kanonhäst som jag ridit och kört in själv. Och mitt sto Piroulina 2996 första avkomma.

[Tjiwi]
0

#20 Nämen Ullis, var då?? Sånt ska du ju rapportera till mig….Flört Förresten, när tänker ni komma och hälsa på Grus då? Han väntar och undrar…

shivaviva
0

Rapp e Grus 363 u Roya 3810