Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 915 ggr
[Croneld]
0

God morgon 2009-01-10

Sovmorgon och helg, och kan inte sova. När det är fullmåne sover jag alltid lite oroligt, och idag skrek katterna och skulle prompt ut. Dottern kom upptassande, såg så trött ut och smällde igen sin dörr.

Ja efter detta så har jag varit ute och fodrat hästarna, sen satt jag på lite morgonfika. Få se om jag kan gå och lägga mig igen.

Ha en bra dag!

annelie-huskvarna
0

Godmorgon!

Jag känner att jag inte har riktigt koll på vilken dag det är, nu när jag varit ledig så länge och inte börjar jobba förrän på måndag. Idag ska vi börja med veterinärmedicin på utbildningen. Har just nu glömt vad veterinären heter som vi ska ha, men han verkar ha ett mkt gott rykte om sig så det ska bli spännande.

Hoppas ni får en skön lördag där ute Glad

karisma
0

God morgon där ute Sovit oroligt inatt men inte för att det var fullmåne utan för att jag fick en stor påse smågodis och en julmust Tittade på lets dance och tryckte i mig massor av godis och julmust och det är inte min mage van med, så idag får jag leva med illamående

Men unghingstarna och Qluring fick för sig att det inte var kväll och skulle inte gå in när månen var framme så de fick vara ute. Stakars små djur Qluring fick ju inte byta till pyjamas och sova inne fick hålla tillgodo men lösdriften ihagen fast den är ju bäddad

Ha en bra lördag där ute och kör försiktigt

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Pernille-G
0

Godmorgon!

Här var det dimmigt grått i natt, så någon fullmåne syntes tyvärr inte. I går var hovslagaren här så nu har alla hästar fina nyputsade hovar.

Nu ska jag åka till Lantmannen och köpa present till barnbarnet som fylller två år i morgon, en redig skottkärra ska det bli, så han kan hjälpa till i stallet. Här ska börjas i tid! 

Ha en bra helg!

garrilina
0

Go förmiddag! Vaknade också tidigt i morse p.g.a. att den högdräktiga tiken sa till om att vattenskålen var tom. Somnade om direkt och sov lite väl länge sedan. Här är det solsken och några grader kallt. Ska åka iväg till stan en sväng och handla sedan blir det en tur i skogen med en av tikarna innan stallet väntar.

Ha en bra dag!

[Tjiwi]
0

God förmoddag får det bli här då!!

Vi har haft en måne som lyst in i sovrummet och jag är som Croneld, svårt att sova då. Ännu svårare är det när gubben snarkar bredvid…morr!! Så när jag hade fodrat i morse gick jag och lade mig igen och vaknade…….kvart över tio, häpp!! Sitter med kaffet fortfarande så snart har halva dagen gått men vadå, vi är ju lediga! Vi ska tillbringa andra hälften av denna dag i stallet, Ove ska sko om lilla Ull och det tar sin tid, mycket hov, tunga hovar och stooora skor. Jag ska passa på att borsta och pyssla med russen under tiden när jag ändå är med som hjälp! Njord fäller som bara den så där kan jag stå ett bra tag och dra bort päls.

Ha en skön lördag!

garrilina
0

#5 Snarkningsbiten har vi löst med för det mesta eget sovrum….FlörtCool. Krama om Wilda från oss.

[Tjiwi]
0

#6 Jag skulle gärna ha ett eget sovrum men vårat hus är så litet så vi har inget till mig…….ibland går jag ner och lägger mig på soffan men jag hör honom ändå, hmmmm. Ska ge Wilda en stooor kram från er, hon är så söt med sin mage!!

Mixie
0

God dag =) Idag ska jag ha födelsedagskalas :D Fyller egentligen inte år förrän på tisdag men det är ju lite lättare att fira på helgen!

//Mickan

Tittut
0

God dag alla!

Nyss hemkommen efter en timmes promenad med vovvarna.

Familjen skall på barndop, men mamma och jag skall åka och hälsa på pappa. Det är fortfarande intensivvård med respirator som gäller, och läkarna är villrådiga då det inte går som de skall, men jag hoppas även om det stundtals är väldigt tungt. Vi har ju bara en pappa…

Ha en fin fortsättning på lördagen.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

VeronicaP
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God kväll.

Idag har Amanda och Emilia varit inne på travbanan med Mary och min godkända hingst Slättens Bethoven(4 år) , han har ju aldrig varit på banan och är bara körd av mig innan och Mary har inte blivit körd på travbanan sen hon var 3 år och nu är hon 9 år , tyvärr var banan stängd men de körde på slingan och de skötte sig utmärkt lilla Betis blev ju lite trött men det var inte så konstigt , han blev nog mest psykiskt trött om man säger så.

Sen har de även kört Madgic och Dee-Dee idag här hemma. Kul att se som Madgic också då som inte eg har blivit körd alls sen han gjorde sitt bruksprov i stort sett bara stå helt snällt och uppföra sig som han inte har gjort annat de sista åren han är ju ändå 11 år i år :-)

Malu
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick sovmorgon idag från stallsysslorna då vi nu i vinter är flera som delar på detGlad.

Åkte o körtränade Magnum S.A.K och det gick kanonbra trots isgator så fick köra på deras ridbana som inte var lika isig.
Ska delta i dressyrkörningscup med honom som startar 25/1 så det är till att träna nu! Imorgon blir det körträning för körtränare ocksåSkrattande

Tusen
0

Första riktiga sovmorgonen på så länge jag kan minnas. Gick inte upp förrän vid 9.30. Fanny tog hand om både det stallade hästarna och de i lösdriften. Skönt. Efter en lång frukost gav vi oss ut på några korta turer. Först ut var Umil med Flisan på släp. Denna gång gick det ännu bättre. Flisan var pigg och glad utan att bocka runt bakom vagnen. Det enda som var lite läskigt var flaggorna på golfbanan men efter att ha passerat dem ett par gånger så var inte heller de särskilt otäcka. Umil tyckte att rundan var oförskämt kort. Därefter var det Hias och Montrós tur. Fanny red Montró och jag körde Hia. Även Staris och Jarre följde med oss med ryttare på ryggen. Då Hia blev frånsprungen blev han så arg att han började bocka. Han är rolig grabben för sen insåg han att han inte alls kom närmre av detta så då satte han rumpan under sig och tog i ordentligt för att springa ikapp de andra.

Åt lunch och fick sedan besök så Fanny och Malena tog en tur tillsammans med Primona och Monita. Så idag har alla utom Lasse gått trots snålblåsten idag. Fast i morgon är det Lasses tur och då ska ha gå lektion i ridhus för första gången i sitt liv. Det ska bli kul och se hur det kommer att gå. Ska filma och fota om det går.Glad

savrarpstuteri
0

# 3 oj vad roligt att höra om din present till barnbarnet!

Här har jag samma inställning o införskaffade för ett bra tag sen skottkärra, spade, räfsa o sopborste i barnstorlek. Ojojoj vad flitiga små barn kan vara Glad!

Hoppas du får lika roligt  i stallet med ditt barnbarn som jag har/har haft!