Varning för skor!
På ett år har jag nu slitit ut TVÅ par roping stallskor med stålhätta. Sulorna liksom underminderas innifrån på något konstigt sätt… De kostar ca 800. Jag tycker att för det priset ska man få skor som håller mer än ett halvår! Första paret fick jag utbytta mot likadana… När jag ringde efter att andra paret gått sönder var den enda kommentaren jag fick:
- Vad gör du med skorna?
Ehhh… jag ANVÄNDER skorna… Och ingen kompensation. Jag köpte skorna genom Grand Prix på nätet.
Nu ska jag köpa mig ett par blundstone efter att ha provat några olika stallskor vilka alla har gått sönder efter en tid. Jag har hört många som lovordat just blundstone… Så jag hoppas på dem.. jag vill ju ha ett par skor som man kan ANVÄNDA och längre än ett halvår….
bra tips jag läste i tidningen ridsport (tror det var den iaf) det var det test på ridskor o stävlar. Endel var kassa å rida i men funka bra som vanliga stallskor (varför då heta ridskor kan an ju undra?) sen hur hållbara de var. Jätte bra test o flera var rena skiten efter bara 1 månad då har dom andvänds som vanliga stall/ridskor.

Jag använder Biltemas skyddsskor i stallet. kostar under 200:- och funkar kanonbra. Kan ju köpa ganska många par för priset av ett par "märkesdojor"…..
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Jag har använt Blundstone i över tio år nu och tycker dom är jättebra och sköna. Inte något för jättekalla dagar men annars har jag mina året runt. Man måste dock vara noga med att smörja dom annars är det risk för att de spricker på sidorna vilket mina gjort efter mycket användande och lite skötsel, men det är ju mitt eget fel.

jag använder bara grova "ridskor" med stålhätta, men tycker att det är konstigt att det finns få "stallskor" med stålhätta, det är väl i stallet som man behöver dem, men men…

Jag använder Blundstone och de håller i två år i stallet utan att jag sköter dem och innan dess har jag haft dem ett år privatklädd de är som en nätt handske på foten Går inte att leva utan dem
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Här är de skorna jag hade:
http://grand-prix.se/product_info.php/products_id/623
Det står att sulorna ska tåla olja och urin…. Jag är verkligen SÅ besviken eftersom det var de skönaste skor jag nånsin haft. *surar*
Någon som har någon bild på Blundstone skorna kanske! lite nyfinen att se hur dom ser ut bara!

Idag har jag då köpt ett par blundstone!
#7 Har du provat att googgla? Jag vet att Nordpost har de i sitt sortiment….
Tack då ska titta efter de. Tack!

Det är HELT otroligt!! Jag tror aldrig det har hänt! jag fryser inte om fötterna TROTS att det är minusgrader och jag har en vanlig (i och för sig av ull) strumpa. jag som alltid fryser om fötterna, oavsett vad jag har fötterna börjar jag alltid förr eller senare frysa!!
Jag har varit ute med hästarna nu när det var som kallast, jag har mockat, kört ved med Arvak osv osv… jag har inte frysit en endaste gång *impad*