Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: god-morgon
Läst 908 ggr
Tittut
0

God morgon 2009-01-09

Äntligen fredag!

Senaste tidens kyla är utbytt mot ett par plusgrader, tyvärr. Lite minus skulle inte skada.

Det blir nog lite passarbete idag fram till förmiddagen.

Vad ska ni syssla med?

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Här var det bara några minus igår kväll, och det kom ett par cm snö. Hur det ser ut idag vet jag inte än(bärbar dator i sängen Skrattande)

På dagens schema står besök på banken, jobb och skötsel av djuren

[Croneld]
0

God morgon!

Jag ska börja i min nya klass idag! Så det blir att ta över på ett bra sätt, det är nu som jag måste sätta stämningen, reglerna och klimatet i klassen. Första mötet är viktigt! Jag känner ju igen barnen för det är på samma skola som jag arbetar, så jag vet nog vad alla heter i alla fall.

Sen ska jag gå lite tidigare idag, kanske fika på stan med barnen innan vi åker hem.

Ha det bra!

Tittut
0

# 2 Lycka till!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

karisma
0

God morgon där ute, inatt har det duggregnat så det är svinhalt ute. Jobbet idag får bli inomhus fast det är nog behövligt att leta efter golven, och pappershögen bara växer på kontoret. Undrar om jag inte håller på att bli förkyld fast det har jag inte tid med och avslutar nog fredagen med en deckare,

Ha det gott där ute gå och kör försiktigt

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

annelie-huskvarna
0

Godmorgon!

Här har snön som kom igår smält bort Rynkar på näsan

Idag ska vi ut till ett stall och ge en liten minishettis akupunktur för att hjälpa honom framförallt med hans fång. SpännandeGlad

Sen fortsätter dagen med meridianer och diagnostik inom den kinesiska medicinen.

Ha en bra dag!

MagganS-B
0

God Morgon!

Snorhalt och kärringdöd! Ännu värre än snö, fast våren har nog kommit för det är flera grader varmt!

I dag blir det städning och att vinka adjö åt Micke som åker tillbaka till Göteborg!

Ha en bra dag!

savrarpstuteri
0

God morgon! Fy vad mörkt, blött o halt det var idag………Rynkar på näsan all snö har regnat bort inatt. Just nu är det +3 grader.

#0 Idag skall jag göra färdigt den ekonomiska redovisningen för Östruss. Vi skall ha styrelsemöte på måndag så den skall med då. Sen fortsätter jag städa ut julen.

Ha det bra allihopa!

[Tjiwi]
0

Morron

Nu har det töat här, bara is kvar på vissa ställen, fy och usch!! Solen skiner i alla fall och det är trevligt! Ska ut och göra stall innan det kommer en tjej och tittar på våran lillstuga, förra hyresgästen har flyttat.

Ha en bra dag!

garrilina
0

God förmiddag! Kring nollan inget tö än i alla fall. För mig är det jobb som gäller, har precis avslutat ett elevens val pass och 13.10 - 15.10 väntar en nia för sitt första pass slöjd i nian, de läser terminsvis mot Hk, så då ska alla börja med något nytt arbete, tiden från nu fram till dess blir det att försöka hinna varpa en hellst två vävar så vi får starta upp nytt i de vävstolar som är utvävda. Sedan blir det ett avslut på dagen framför TV:n i kväll. Somnar nog tidigt som det känns.

Ha en bra dag!

PernillaJ
0

God förmiddag! Solsken i Leksand, -2,8 grader, känns som mildväder.

Jag gick på bio häromkvällen, Australia, riktigt gammaldags episkt äventyr med kärlek och krig: som en mix av Borta med vinden och Trollkarlen från Oz, ungefär. Underhållande, fast jag tycker dock det blir (ofrivilligt) komiskt när karaktärerna är så endimensionella, antingen goda eller onda; verkligheten är mer komplex. Men, Hugh Jackman är en ytterst dekorativ man som kan få flytta in hos mig vilken dag som helst.

Verkligheten idag säger att jag ska till tandläkaren om en timme. Jag har en väldigt stilig och trevlig norrländsk tandläkare, men jag ser ändå inte precis fram emot dagens övningar.

VeronicaP
0

God förmiddag,

Här har snön regnat bort och det är +4 grader ute , i går var det skit halt och det verkar ju bättre i dag i allafall men får väl ut och kolla hur det ser ut i hagarna senare idag , blir väl till att stänga in stona igen i vinterhagen nu när det töar.

Härmodagen beställde jag tid till Hälge hos veterinären då han har fått en stor bula på nosryggen och ett 1 cm brett sår, vet ju inte om det hänger i hop med hans tänder i överkäken eller vad (förra vintern blev han ju sparkad så han fick brott på överkäken och det ser inte normalt ut), han har i allafall ingen feber och äter och mår bra , jag tvättar det varje dag , då det varar och så får jag se vad de säger på onsdag.

Malu
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som #6 säger -snorhalt och kärringdöd råder idag på Gotland!!

Har varit nära att halka kull flera ggr under fm redan!

Annars är det idag första jobbardagen för mig efter jullovet , varit hemma för sjukt barn två dagar så blev en mjukstart med en dag att jobba innan helg igen Flört.

Bilden är tagen i förrgår då det var strålande fint vinterväder och föreställer Saphira Rod (e: Bond 438) och Ramm (e: Nordman) som har lite pusskalas i snön :)

wilson
0

God efterlunch!! ;)

Idag har vi gjort lite ärenden, skulle till Garda men Kevin är lite för sjuk så idag stannade vi hemma. Maken har ryggskott, troligtvis… Ingen höjdare.

Nu ska grabbarna sova middag och jag ska passa på att köra Trofe i dagsljus! igår kväll körde jag på ridbanan… Men idag blir det skogen!

Ha en trevligt fredagkväll! // Malin

nemesis
0

God Middag! här är det trist väder.. och hela förmiddagen har tillbringats i stallet .. vi var ute och körde 3 hästar  och på kvällen ska vi fira Min mormor som blir 70 år idag.

[Grabbarna-A]
0

Här har vi haft flera plussgrader och strålande sol, nu börjar det krypa mot minusgrader igen som tur är.

Sambon har varit ledig idag och jag jobbade bara några timmar på fm så vi hann ta ut hästarna medans det var ljust. Steffan körde och jag red. Det var väldigt fint underlag på dom flesta ställena, det har inte hunnit bli is ännu.

Nu ska jag ut och mocka, den som spar han har…

Ha en trevlig kväll