Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 575 ggr
Tittut
0

God morgon 2009-01-07

Tillbaka till vardagen. Skolan börjar för sonen och klockan ringde 5 som den gör när det är vardag. Trött som bara den. Senaste tidens ringa sovande börjar sätta sitt spår.

Måste försöka jobba lite idag innan vi åker till pappa som nu har flyttat till Danderyds sjukhus.

Kylan tillbaka. Det står -10 på termometern.

Ha en bra onsdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

karisma
0

Morgon kalt och blåser -7 en vanlig onsdag Hämta spån och få igång traktorn så att storbal kommer ut. 

Sköt om er där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

garrilina
0

God morgon! Tillbaka på jobbet igen, kan inte påstå att jag jublade när kl. ringde vid halv fem. Var ut med hundarna och fodrade alla hästar och klädde på de fyra som har täcken, utsläpp fick sambon sköta själv istället satsade jag på frukost hemma annars hade det blivit macka på jobbet idag. Vi var i tid till Therese buss så hon kom till skolan idag också. nu väntar det fyra nya grupper från år 3 till 6 och efter det avslutar vi med arbetslagsmöte. Känner verkligen för att börja med att nystarta fyra grupper och avsluta med lång dagObestämd

Ha en bra dag!

annelie-huskvarna
0

Godmorgon!

Jag har faktiskt semester denna veckan så börjar inte jobba förrän på måndag :) Sitter i Brastad nu (ligger ca 1 mil innan Lysekil) och ska snart ut på en morgonpromenad innan lektionerna börjar kl 10. Denna gången ska vi ha både akupuktur och veterinärmedicin, så det blir fem dagar att fylla hjärnan med massor av ny kunskap :)

Hoppas ni alla får en bra dag!

[Croneld]
0

Ha en bra dag alla, jag ska ila till jobbet!

Pernille-G
0

Godmorgon!

Jag har nu fått ut storbal i båda lösdrifter så hästjobbet på morgonen är mest att konstatera att alla står på sina ben och ser ut att må bra - en första koll kan göras med kikare genom köksfönstret!

I dag ska jag jobba hemma!

Ha en bra dag alla!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! -15 och klart väder, solen är på väg upp, med det dröjer nog någon vecka till innan vi ser den kämpa sig över höjden är bredvid. Vill man se solen får man åka till stan Cool

Nu ska jag susa till jobbet, alla djur är omskötta och barnen är lediga idag med, imorgon börjar allvaret!

Pernille-G
0

#6 Kommer ihåg när jag bodde utanför Arjeplog på 1970-talet hur fantastiskt det var att se solen på vintern på sin korta vandring över horisonten. Här i söder upplever man aldrig solen på samma sätt!

[Grabbarna-A]
0

Äntligen har vi fått lite snö, bara några cm men iallafall…Glad

Hästarna har haft besök av hovis idag, så nu e dom fina i fötterna igen. Om några timmar är det dax för "kamelridning" igen nere på ridskolan, första efter jullovet vilket betyder att jag inte kommer kunna gå i morgon Oskyldig.

MagganS-B
0

God eftermiddag…..sen som vanligt, men jag har jobbat!

I natt hade vi precis sånt väder som inte hästar gillar när dom går ute. Först tö och regnblandad snö som sen frös till ispansar + blåst! Jag fick nästan spetta fram min bil i morse…..men i dag har det varit fint väder, bara lite blåst som alltid här…..

Hoppas ni får en bra kväll…..

[Croneld]
0

Nu har jag arbetat första dagen efter julen, pust och puh, måste rensa hjärnan. Men först en sväng till apoteket, bilfärd, utfodra hästarna , rätta lite engelska och sedan mysa i soffan. Vem vet med vem, kanske ett barn, en katt eller min man? Eller lite GIF?

StuteriSolo
0

#7 Ja, jag såg verkligen solen när jag for till jobbet, den kom upp över havet och färgade hela himlen gulröd, fantastiskt!!! Den kommer riktigt högt över horisonten vid havet, men klarar inte riktigt av alla berg ännu.