Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettbetäckningar-fölningar
Läst 996 ggr
olesen
0

vrf brunstar hon?

Hejsan det e så att vårat sto ska ha föl detta året, det är beräknat runt slutet på juni in på juli nån gång där tror jag.

Men det är så att efter vi fick hem henne från hingsten, ca 1-2 månader efter så brunsta hon och då tänkte vi att hon inte va dräktigt, och då gjorde vi ett ultraljud och hon va dräktig :).

Men nu igen så brunstar hon, denna vecka. :/. E det så att hon är dräktigt fast hon brunstar ändå? lr har hon kastat fölet ? Lr känner hon inte än att hon e me föl?

För när hon inte brunstar, då e hon sur och så när hingsten närmar sig och gnäggar. Vår shettis hinsgt går i hagen brevid stona. För vårt shettis sto har alrig gjort så här, men hon e ju 15år nu så.

E det nån som vet vad det kan vara? lr nån som har ett sto som gör liknade?

Tacksam för svar

hermitage
0

har läst att ston kan brunsta fast dom är

dräktiga.min är ochså betäckt och gjort ett test och det visar sig att hon är dräktig beräknas föla

början av juni.hon brunstar lite.så jag hoppas

hon får ett föl.. hon tjurar okså när dom andra

kommer nära

<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3

olesen
0

#1 Okej va bra :)

hermitage
0

blev med orolig när orra brunstade..vem har du betäckt med?:)

Teja-Bea
0

Om hon är sur på hingsten och slår med svansen så behöver du nog inte vara orolig!

Dtona kan skvätta när de är dräktiga, men det är ej riktigt brunst med ägglossning som på sommaren. Det är skillnad på mäng vätska, lukt, konsistens m.m.

Vissa ston får mer hormoner än andra..

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

olesen
0

#3 Hadar och du? (=

#4 Okej =)

hermitage
0

Uron G :)

Ledin
0

lånar tråden till en fråga ang brunst :) varför brunstar en del ston även på vintern är det en sån här falskbrunst?

alpros
0

Jag tror att stona helt enkelt "har råd" att brunsta vinter som sommar när dem nu lever som tamhästar med förhållandevis högt hull och inte är pressade av dräktighet vart och vartannat år.