God Morgon 2009-01-06
Morgon det viner i husknutarna och är bara -3,5 så det blir till att hålla i hatten idag Annars är det bara en vanlig tisdag, det är skönt att x-et kommer hem så jag får igång traktorn. Det kanske är dax att gå kurs i att laga gammla saker eller börja använda mina russ i jordbruket
Tack Bea föe de sista två almanakorna de kom igår och ges bort idag.
Ha det så bra det går idag
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God morron! Här blåser det på ganska rejält också, planen va att gå i stallet och köra tidigt men när jag hörde blåsten kröp latmasken i mig så jag avvaktar… Annars händer inte mycket idag, maken är hemma så det blir nog bara att mysa hemmavid.. Min minsta syster Emelie har sovit hos oss så vi kanske hitta på nå bus! Ha en bra dag!

God förmiddag! Blev lite längre i sängen än vad jag tänkt i dag. har sovit oroligt och när jag började tänka på att i morgon börjar vardagen igen med jobb och klockan på halv fem så var det skönt att ligga kvar. Hovslagaren har precis kommit det ska bli vinterskor på Garrilina och Dixy Bess ska få sina hovar verkade. För mig blir det att göra ordning hö inför i morgon och gärna till på torsdag också, då jag börjar med att jobba långdag. Vår katthona som är nr. 2 i generation ska infinna sig hos vet. i morgon kl. 8.00 för att steriliseras, så henne är det nog bäst vi har koll på vart hon är redan ikväll om allt ska gå i lås. Nu väntar höpackning.
Ha en bra dag!

Sov lääänge idag , somnade ju sent i natt då jag kollade på JVM i hockeyn. *ler*
Här har det slått om i vädret igen + 1,6 och värsta blåsten så det känns som det är kallare än de 12 minusen vi hade i går .
Idag ska vi åka och titta på moppe till dottern då det är meningen hon ska få det när hon fyller 15 i mars, men jag vägrar köpa en EU moppa så det är ju lite svårare att hitta de där 25-30 km mopparna som får köra på cykelbanorna och sen så är de dyrare än Eu mopparna , inte klokt eg.
God dag!
Även här är det mildare, men det blåser ganska kallt ändå. Har nyss kommit hem från stallet och hundpromenad.
Pappsen fick åka helikopter till Danderyd i går, eftersom det var fullt på UAS, och ligger fortfarande sövd och i respirator, men tillståndet är stabilt, men dåligt, enligt sjukhuset. Vi hoppas att det fortsätter att vända till det bättre.
Jag skall försöka jobba lite idag, efter att varit långledig över alla helger.
Ha en bra Trettondag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God dag!
Här är det mildare, men fortfarande minusgrader och blåsigt!
Jag hade sotaren i går och fick sluta elda i min 2 ton tunga massugn redan i söndags. Nu tar det ett par dygns eldanda innan den blir genomvarm igen (behöver dock bara elda en eller två gångar i dygnet).
Så i dag är det kallt i huset och innejobb! Jag har en avhandling att läsa och en hel hög med tentor. I morgon börjar vardagen igen.
# 5 Hoppas allt vänder till det bättre för dig och familjen!
Ha en bra dag!

Godkväll i landet!
Förmiddag med "milt" väder -8 och ridning mitt på dagen(nu har vi en dag kvar att rida igen) på eftermddagen klarnade det upp och blev kallare, flickorna skulle ut med shettisarna, men en hade tappat en framsko, så av det blev intet. Vägarna är helt isbelagda efter förra veckans tö, så köra utan en framsko är bara att glömma. Nu närmar sig tempen -15, och vi eldar för fullt. Ska strax gå och ta in våra hästar, och sedan sussa.

Godkväll i landet!
Förmiddag med "milt" väder -8 och ridning mitt på dagen(nu har vi en dag kvar att rida igen) på eftermddagen klarnade det upp och blev kallare, flickorna skulle ut med shettisarna, men en hade tappat en framsko, så av det blev intet. Vägarna är helt isbelagda efter förra veckans tö, så köra utan en framsko är bara att glömma. Nu närmar sig tempen -15, och vi eldar för fullt. Ska strax gå och ta in våra hästar, och sedan sussa.