Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 588 ggr
[Croneld]
0

God morgon 2009-01-05

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon! Nu har jag avklarat utfodringen och hästarna är ute i snön. Susa springer runt med mulen i snön och tycker det är så härligt att rulla sig.

Ska beställa halm om det går till vindskyddet och några storbalar med hö idag. Nu har jag ju en transport och kan åka och hämta själv. Det går in två stycken.

Visst ser den lille söt ut, det är nästan så man kan ha tävling i att gissa vilket djur det är!

Ha en bra dag!

MagganS-B
0

God Morgon!

Väldigt vad lite du skrev……har tangentbordet frusit?

Här är det kallt så det förslår, på flera ställen ner mot -20! Jag har fodrat hästarna inne (!), dom åker ut så fort det blir lite mildare, inte för deras skull, utan för att vattnet inte skall frysa i stallet!

Nu skall jag försöka starta min bil och fara till jobbet!

Ha en bra dag!

[Croneld]
0

Jag brukar publicera snabbt för det inte ska bli en dubbel, sen gå in och skriva…

Lina-P
0

Hos mig (stugun) var det -22 när jag gick på jobbet, Igår på morgonen (9.45) var de -27,5!!! Jag skippade att tömköra igår!

[Tjiwi]
0

Morron…

Kallt här, minus tolv men i går var det minus arton, huu!! Hoppar över körningen idag och riktar in mig på att städa och plocka undan julpynt-skönt!! Ha en skön dag i kylan!!

mallan-nog
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skippar oxå körningarna idag…  -15. HAr inte ens varit i stallet än.. Mamma släppte ut monstren som står inne imorse. Ska åka å köpa lite skruvar för att montera upp de nya vattenhinkarna. Blir en lugn dag idag oxå…

[Grabbarna-A]
0

#0 Så söt…Flört

Har precis varit ute och ridit i strålande sol och -10 grader, red barbacka för att hålla lite värme, jag är varm Förvånad konstigt nog. Det är suveränt med ylletröjor Flört och varma strumpor.

Nu ska vi snart åka in till den stora staden och shoppa upp våra presentkort som vi fick i julklapp.

Ha det

Tittut
0

God kväll!

Har just kommit hem från UAS där jag, mamma och mina bröder tillbringat hela dagen. Pappa hamnade på intensiven i går kväll och ligger nedsövd och i respirator, så det har varit ett kämpigt dygn.

Nu visar proverna på att det verkar gå åt rätt håll, men man kan ju aldrig veta.

Resten av familjen är på mopedrally vid stallet, och jag ska snart klä om och åka dit för att mocka och sköta stallet. Sambon har varit snäll och åkt och hämtat hösilage idag så att kusarna har mat till imorgon, men resten får jag fixa själv.

Idag är en sådan dag där jag hade värderat medhjälpare i stallet, eller att vara inhyrd på annat håll. Rynkar på näsan

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godkväll i landet!

Här har det drivit in moln, och vi har bara en fyra-fem minus. Istället blåser det massor, så speciellt mycket varmare är det ju inte..

Har jobbat idag, och hämtat min julklapp, diskmaskinen! Den provkörs nu!

Vi red lektion igår, och ska rida igen imorgon. Nu ska jag ta och göra middag, det blir paj idag.

Wruss
0

God kväll!

Har inte skrivit ngn rapport sedan vi kom hem från Egypten på nyårsafton. Har varit magsjuk sedan dess… men, äntligen är jag nu på benen igen. För den som vill se lite öken- och pyramidbilder är www.pernillahagg.se uppdaterad. Men Tittut…. så himla jobbigt med pappsen. Tänker på er allihopa. Hälsa mamma och hälsa pappa också när han vaknar igen - för visst gör han självklart det!! KRAM!

garrilina
0

God kväll! Har varit inne och skrivit två gånger idag men den *** datorn låser sig när jag ska skicka, kan nog bero på att den har gjort sitt för länge sedan. Här har -16 i morse blivit lite behagligare -7. Dottern och jag har varit och handlat lite, konstigt att det tar sån tid att åka in till stan…

Vi provade med att släppa in Legolas till sina två söner och den tredje lilla hingsten som numera går med Kurant och tvååringen Aragorn i morse, men han ville leka lite väl mycket så det blir den andra hagen med Evald ett tag till.

#7 Tänker på dig och hoppas att allt går bra.