Era kissemissar.....
Att hästmänniskor ofta håller sig med hund vet vi ju. Inspirerad av Pernilles fina bild i en annan tråd på hennes katter så tänkte jag att ni ska berätta och visa bilder på era kissar, själv är jag såå förtjust i dom och har fyra själv. De har alla olika personligheter och är som mina barn.
Äldst är Sussi 9 år, bild här.

Vilka fina kissar! trevligt med en tråd för oss som giller katter!

Det här är Silver (Vi har en Silverhäst och en Silverkatt!)
Det är en storvuxen hanne, silvergrå såklart. Han är 6 år nu om jag inte minns fel! =)
Han är född hos familjen Nogerius, Stuteri Tusen
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Jo, nog har vi ett kattskrälle alltid. Det är "Gubbens katt". Vad hon tycker om mig visar hon med all önskvärd tydlighet, genom att kissa i mina skor om hon får möjlighet. Har hon alltid gjort, aldrig i någon annans. Jag gillar alla djur, men är nog ingen kattmänniska.
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~

Åhh, så många fina katter det finns!!

Här kommer en dålig bild på våra kattisar som jag tog för några dar sen i stallet.
En svartsköldpadda vid namn Iza, hon är född i mitten på mars, men hon är inte så stor. Ett riktigt energiknippe som absolut inte passade som den innekatt hon var född till och klättrade bokstavligt talat på väggarna i den lilla lägenheten som vi hämtade henne i. Men hon är otroligt tillgiven och litar totalt på oss. Man kan göra vad man vill med henne. Man kan lyfta upp henne i nackskinnet och hon bryr sig inte, bara kurrar på som vanligt!
Sen har vi en blå vid namn Zimus, han är född i början av Juli hos stuteriqveiar. Zimus är lite mer avslappnad av sig och ligger gärna och sover större delen av dagen, iaf nu när det är så äckligt väder. Han är ett riktigt matvrak och man kan tro att han inte fått någon mat på ett par månader varje gång det är mat på gång. Han kan inte jama, utan piper på ett sätt som gör att man tror han blir torterad eller något sånt!
Dom här 2 är som syskon och sover såväl som busar varje dag tillsammans. Iza är kastrerad och samma sak väntar Zimus i januari, eftersom vi anser att det inte ska bli fler kattungar än nödvändigt, finns så otroligt många som inte har några hem.

#18 Härlig bild!!
Jag är en riktig kattmänniska. Just nu har jag 4 katter, alla "hittekatter" som behövde nytt hem.
Yngst är Knatten, en hane som är drygt ett år gammal. En riktig buskatt som är otroligt bortskämd (mest för att han är husses favorit katt). Bor i vår lägenhet men får åka bil till gården varje dag och njuta av frisk luft och leka med kompisen Nemo.
Hemma bor också gammeltanten Ester. När hon flyttade in hos oss var hon i dåligt skick. Hon har enligt grannarna blivit lämnad av en tidigare hyresgäst och har sedan dess suttit utanför olika dörrar varje kväll i hopp om att få komma in i värmen. Vi vet inte hur gammal hon är men troligen mellan 6-8 år. Antagligen har hon råkat ut för en trafikolycka under tiden som vildkatt, hon har nämligen en lätt vanställd nos och inga tänder på ena sidan, samt ett hål upp i näshålan där överkäkens tänder skulle ha suttit. I sommras tappade hon fler tänder, nu finns bara enstaka kvar. Trots detta klarar hon sig utmärkt, äter tom torrfoder.
I stallet bor Nemo och Doris. Båda är födda på gården för 4 år sedan. Fram tills i sommras hade vi även Rut som tyvärr blev påkörd av en bil och fick åka till himlen alldeles för tidigt.
Ruts historia är egentilgen helt otrolig. Hon dök upp på gården när det var 10 minus och en meter snö en dag i januari för tre år sedan. Hon var så mager att den enda bra beskrivningen är skelett med päls. Inte en tand hade hon stackarn. Såklart tog vi hand om henne och till våren såg hon ut som en katt igen. Hon blev såklart dräktig eftersom hon inte var steriliserad och fick 2 levande ungar. Hon kom och hämtade mig när det var dags och jag fick sitta med hela tiden tills allt var klart, försökte gå men nej, det gick inte för sig. Småkissarna fick namnet lillasyter och lillebror. Båda var så söta och med så fina färger (en sköldpadd och en creme) att det slutade med att jag sålde dom för 100 kr styck! Så många spekulanter på två bondkattungar har jag aldrig varit med om och aldrig har jag fått en krona betalt heller. Rut var alltid med överallt när jag jobbade i stallet, små pratade och övervakade allt. Hon ahde järnkoll på alla andra katter och dom "friare" som brukade övernatta och stjäla en bit mat sågs inte till. Tyvärr blev hon som sagt påkörd i sommras och klarade sig inte. Jag saknar ofta Rut, hon var en speciell katt. På bilden, lillasyster.
# 26 Kanske lite släkt, man vet aldrig!

Här kommer till sist min innekatt som heter kattdj…. men kallas av grannar The lalia 7-år alla Mina 4 katter är helt underbara på sina egna sätt och jag skulle inte vilja vara utan någon av dem Lite orolig är man ju för Gardell & Irma som snart är 19-år undrar hur länge man får ha dem kvar i livet
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
#7 Bea, jag har suttit och räknat på det där… hur jag än vrider och vänder på det så kan han inte vara född senare än -00… så han är åtminstonde 8 år! Tiden går fortare än man tror!
Vi har i familjen 4st kissekatter, jag tar de två som jag äger så får tusen presentera de andra två..
Först har vi Tequila…Tequila är född hos Jajja 2006, på Viking Ponnycenter. Men bara några timmar gammal åkte hon den långa vägen från Kalmar till Eskilstuna, tillsamans med sin mamma och två syskon.
Hon är en mycket social och temperamentsfull liten katt, som gärna vill bestämma och alltid vara med där allt händer.
Hon är väldigt kaxig och retas ofta med de andra katterna, trots att hon bara är hälften så stor som de andra.
Min andra kisse är S*Saginas Cheerina, kallad Cheena född -06. Hon är en norsk skogskatt som kostade alldeles för mycket!Cheerina är en fin dam som inte tycker om att smutsa ner sig. På vardagarna jobbar hon med pappa på IBM, dvs. de dagar han jobbar hemma. Då ligger hon brevid datorn och bevakar att allt går rätt till.
Cheerina är dessutom vegetarian. Hon äter endast torrfoder, tycker inte om varken skinka, fisk, kött eller räkor. Jagar gör hon en del. När hon gjort det kommer hon alltid in och visar stolt upp sin fångst, som normalt är en pinne eller några löv. Hon är riktigt stolt när hon har fångat en mindre gren med löv! På senare tid har hon börjat fånga små möss, men hon äter dem inte, hon visar bara upp dem för gammelkatten Mumin så att han slutar slå henne!
Kan lika gärna ta de andra två oxå då när jag ändå håller på!
S*Solkullas Mumin är oxå en norskskogskatt, född -95 så det är han som är herren i huset. Mumin är en mycket social katt som alltid är med där allt händer. Han är otroligt snäll och har varit med oss länge. Han har hjälpt till att uppfostrat alla kattungar vi har haft. Han är den perfekta "extra-pappan"! Själv tar han livet med ro och en klackspark. "Människor är till för att utnyttjas"-är hans motto. Annars är Fanny hans människa från allra första början. Sover helst i hennes säng med täcke över sig och kudde under huvudet. Är väldigt förtjust i limpa. Annat bröd är också rätt smaskigt.
Bilden: Mumin öppnar sin julklapp i förväg!
och den sista är Maja Sotnos född -98, en syster till bea's silver men från en annan kull.Maja är en ganska blyg katt. Hon ska komma själv om någon ska klappa henne.
Maja föddes med tre bröder; Måns, Bill och Bull. Mumin hjälpte till att uppfostra ungarna och lärde dem jaga. Majas bästa kompis är Mumin, andra katter tycker hon är mest till besvär. Hon gillar endast vissa människor.

Vilka fina katter!! Jag är en kattmänniska rätt igenom och skulle kunna ha hur många som helst, känns det som.
Vi har tre katter i vår familj. Kan börja med Missy, äldst i huset. En katt som har vandrat omkring i hela sitt liv, tills hon kom till oss och här fick hon stanna. Vi vet inte hur gammal hon är, hon kom fullvuxen till våra grannar och bodde där i 7 år, och hon har bott hos oss i 7 år. Så i alla fall minst 15 år…
Bredvid sitter hennes son Gusten, 7 år. En väldigt gosig herre när man lär känna honom, annars lite blyg.

Olga en hittekattunge som hittades när lastaren skulle riva ett gammalt fd uthus satt hon där rädd o liten. En jägare skulle komma o "hämnta" henne men jag tog min tröja o la den över henne o då kunde jag böra henne. Livrädd o oj vad arg liten sak :) men efter 3 timmar var hon mer tam, hon skada sitt ena öga o i hela vevan så insåg vi hur mycket hon gillade oss där med fick hon stanna. Idag är detta oxå en riktigt liten mattekatt sova på matte så nära ansiktet man kan :) och så fårt matte sätter på sig sin stalljacka då ska hon med som en skollad råtta. Hon har oxå den en underbart len päls har aldrig klappat en sån len katt.
Olga är 5 mån ca ^^ men nu har vi Sture på tur denna grabb kom från ett hem där han inte vart bra behandlad så först var han rädd o orolig av sig. Efter 3 veckor insåg han att här är ingen som sparkar till han titt som tätt utan man blir klappat o kärlek finns han är idag ca 1år givetvis kastrerad det e alla katter Olga har bokad tid hon med :) Sture är 50-50 persier-norsk men i slutänden blir det huskatt :)
Missy ren norsk men oreggad o jag tor inte hon är renras men fd matte proffsa på det. Själv så struntar jag i vilket :) denna söta tjej är stor o en underbart härlig katt följer med ut på en promenad valt att sova hoss husse o det e ju tur det för jag har redan flera st :) Varför det har blivit 5 katter är för att alla utan Missan är köpta som liten de andra har behövt hem o jag har alltid älskat katter.

#52 Åhh, så fin!

#53 Tack så mkt :D

#57 Vilken häftig bild…….
Så skoj att se alla era fina katter, alla så fina på olika sätt. Fortsätt, fler bilder….

Här kommer en presentation av de katter jag delar hem och stall med för närvarande. Jag tycker mycket om katter och har alltid haft katter omkring mig. Alla är stora personligheter.
Första en bild på pojkarna: grårandiga Mowgli tre år och gula Elvis. Elvis ser rätt ut speciell men han är som de andra född i ett stall med "fader okänd". Han blir nog stor, han är bara 1,5 år. Båda pojkarna var blyga och lite rädda när de kom som kattungar, men numera äger de båda soffan och världen!

#62 Såå söta!!
#61 mmm så fin liten vacker flicka älskar paddor :)