Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 708 ggr
Hovgarden
0

God morgon 2009-01-04

15,4 minusgrader idag hu! Ska vara med vid lammning idag så jag är överlycklig, sen åker man ju till värmen i morgon :D Hoppas bara alla maskiner startar idag…. Ha det toppen o hoppas inte alla har isbjörnar hos sig…

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

garrilina
0

God Morgon! Det var -13 vid 6 när jag skjutsade dottern för att jobba i Perssons stall idag. Blev jättefrysen så nu har jag ätit frukost och försöker få upp värmen för att gå ut igen och släppa ut våra fyrbenta. Det är skönt att slippa slasket som vi haft tidigare i vinter men när det kryper under 10 strecket så är det lite motigt.

Ha en bra söndag!

Kajsa-B
0

Brrrrr, jag är så less på kylan!!!! Efter två dagar med riktigt behaglig temperatur så visade termometern -22 igen!

Nu ska jag ut och försöka finna någon lösning på hur hovslagaren ska slippa frysa fingrarna av sej när han utför sitt jobb. Ha en bra dag !

[Tjiwi]
0

God morgon…..15 minus och strålande sol här!

Har varit aktiv på morgonen och släppt ut och mockat så nu är det kaffe och GIF!

Ska åka på styrelsemöte snart i ÖPS, vi ska gå igenom lite inför utställningen…..det är 67 anmälda, det ni!!

[Croneld]
0

God morgon!  Nu har vi riktig vinter verkar det som. Här har det snöat lite under natten och plogbilen kör fram och tillbaka. Jag har också avklarat stallpasset, och de var lite ystra när de kom ut pållarna när det var snö.

Lilla Susa som alltid är så lugn blev det lite fart på. Gamla Dorina rullade sig och busade med. Toffan var mest intresserad av maten och vaktar höhögarna ordentligt.

Ha en bra dag!

MagganS-B
0

God Morgon (Förmiddag)!

En helt underbar vintermorgon här på Gotland med -14, strålande sol och ca. 20 centimeter nysnö! Hästarna var helt saliga när jag släppte ut dom, rullade och rullade, tyvärr hann jag inte med mina kyliga fingrar fånga någon på bild…..Hann inte med när katten hoppade efter Enya i hennes spår heller, det såg jättekul ut! Colliespår är ju lite längre än kattspår…..

Nu är det vedkörning som gäller, sen lite proviantering på ICA-Maxi!

Ha en bra dag!

StuteriSolo
0

God förmiddag i landet!

-13 här också, idag kändes så varmt och skönt när vi steg upp, och det var hela 18 grader i sovrummet… Det tar några dagar att få upp värmen i huset när man varit borta…

Hästarna och smådjuren har fått sitt, och idag har vi återridning klockan ett, så jag ska väl väcka Sara så hon hinner äta frukost.

karisma
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God middag natten i roslagen var kall -14 och ett tunt lager snö (skönt för hästarna) Nu är det bara -9 ska försöka stara traktorn under dagen få se hur det går, men först ska jag åka och äta med min gamla svåger som är här och passar x-ets kor. Så jag är utan bakjour just nu på motorerRynkar på näsanFast vad gör det när solen lyser

He en bra eftermiddag (min bakjour på kortet)

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Norrveda
0

Äntligen lite snö och full fart på hästarna. Har mockat hela stallet och ska bara göra klart inför kvällen innan jag åker iväg för att avlösa syrran som är ute och mäter ponnyer. Så här i början av året är det alltid många som behöver nya mätintyg.

Tittut
0

God kväll!

Kallt här också. Vill helst inte gå utanför dörren, men man måste ju.

Pappa kvar på sjukhuset och det känns motigt, men vi hoppas han blir bättre. Nu väntar lammsadel till middag, även om aptiten tryter.

Ha en fortsatt bra söndag.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Grabbarna-A]
0

Jag vill oxå ha snö……..Skrikandes Flört Här har vi bara kyla, -10 har det varit hela dan.

Har varit nere på ridskolan och tittat på hoppning och dressyr i fyra timmar, det var nästan lika kallt inne i ridhuset som ute. Amarettos ryttare var inte hemma så han slapp tävla idag, istället så trotsade Steffan kylan och var ute och körde honom,burr, själv hoppade jag över hästeriet med min idag.

Ha en trevlig kväll

#9 Hoppas han kryar på sig snart.

MagganS-B
0

# 9 Min pappa åkte in på sjukhuset i dag, fast han är snart 90…..

mallan-nog
0

Här har det också varit kallt… termometern stod på -19 när jag åkte till stallet vid 9 tiden… Ingen körning idag inte för mina..