Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 960 ggr
karisma
0

God morgon 2009-01-03

Morgon där ute fuktigt i luften och -6.2 har roslagen i dag. Hoppas det kommer "lite" snö så hästarna får mjukt under fötterna. Annars är det bara en vanlig lördag idag, ska till frissan och klippa mig och handla lite mat det börjar bli tomt i skafferiet

Ha en bra lördag alla

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Tjiwi]
0

God morgon!!

Här är det inte riktigt ljust ännu men hästar är utsläppta och fåren är kelade med…..

Nu väntar jag på att kaffet ska rinna igenom, under tiden ska jag lacka två boxskyltar som jag blev klar med i går kväll. Ska köra Njord idag och även åka till min vän My, Centris matte!!

Ha en skön lördag!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Nu är jag tillbaka efter en trevlig vecka hos mamma, har träffat mina stora barn, och så lilla Nemi som har hunnit bli hela fem veckor nu, och har passerat trekilos gränsen också.

Hemma var det tio gradre varmt inne, så vi eldade fram till midnatt, nu har vi runt fjorton, så det går framåt!

Hästanra är ute, och jag ska äta frukost och iväg till jobbet.

#1 My är det Hadarsson i efternamn? Hur många My bor i Östergötland? Vi gick några kurser tillsammans för att bli körtränare om det är samma person. :D

[Tjiwi]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#2 Japp, det är samma My fast nu är hon gift med sin Olof (banbyggare) och heter Eklund i efternamn. De blev russägare förra året då de fick fina Centri till sina barn, fast jag tror det är mest My och granntjejen som kör och rider henne. Barnen är lite för små för att vara helengagerade, eller i alla fall lilla Linn.  Centri var dräktig med Njord men resorberade tyvärr men nytt försök ska göras. Hon blir 22 i år och inte haft föl på ca tio år men hon är i toppform fö.

[Croneld]
0

God morgon! Här dalar det vackra snöflingor. Vi har lite och fixa med, ska bara vakna till ordentligt. Idag sov barnen till 9.30, snacka om att skaffa sig vanor på lovet. Men skolan börjar på torsdag, då blir det ordning och reda igen.

Ha det bra!

Tittut
0

God förmiddag får man väl säga. dagen lite uppochnervänd, efter att ha bott hos mor och far inatt. Pappa har lunginfammation och hög feber, och mamma behövde lite hjälp under natten.

Hästarna har kommit ut, men ingenting är gjort i stallet. Får väl bli senare under dagen.

Ha en bra lördag.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

garrilina
0

God förmiddag! Strålande vinterdag med sol och kring 5 minus. I morse släppte vi ihop Kurant med de tre hingstungarna, i och med det är det färdigsnuttat även för Melker på mamma Miranda. Som vanligt tog Kurant det med ro, kom och ät med mig ni tror vi han sa. De andra tre hingstarna som vanligtvis går med honom fick en egen hage bredvid idag, så slussar vi tillbaka dem eftersom, så det inte blir för många att hälsa på från början. De brallade runt en lång stund innan de började äta, trevligt med miljöbyte även om det är bara i hagen bredvid. Nu ska jag gå ut och stapla in lite ved innan stallet.

#5 Hoppas han kryar på sig.

Ha en bra lördag!

MagganS-B
0

God Kväll!

Tyvärr är mitt kontor med tillhörande dator ockuperat av en son, så det är inte alltid han är vaken när jag vill använda min dator…..det blir skrivining nu i stället!

I dag har vi + min brors familj varit på sudret, närmare bestämt i Vamlingbo och tittat på Lars Jonssons utställning. För dom som inte vet, så är han en av världens bästa fågelmålare. Hans tavlor är helt fantastiska! Det började snöa när vi åkte söderut, och på hemvägen blev det mer och mer jullikt! Nu har vi ca. 10-15 cm nysnö och -5! Det är jättefint! Får se hur länge det håller…..

Hoppas att alla har haft en lika fin lördag som jag haft!

# 5 Hoppas din pappa kryar på sig!