Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettur-spår
Läst 1084 ggr
[Croneld]
0

Drömmar om 2009!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nytt år, nya förhoppningar, nya drömmar och förväntningar. En nyårsafton kan ju ge en lite kickar och nya visioner både om vad som ska hända privat, på jobbet och med hästarna. Vad har du i sikte?

Se inte bakåt, bara framåt!

Foto & copyright: www.fotokauten.se

[Tjiwi]
0

Jag hoppas och tror att det ska funka bra med det nya paret och att vi kommer ut på roliga tävlingar.

Att Wilda får ett friskt fint föl.

Att vi mår bra och har det bra här hemma.

russigabettan
0

Hoppas på att kunna ställa ut Liiz i sommar igen, men det blir tufft pga förändrade familjeförhållande. Hon ska dessutom köras in och börja jobba lite smått.

Hemma, ja hitta en stadig punkt för mig och barnen och orka leva vidare ensam.

Jag måste dessutom hitta ett nytt jobb som är närmare hemmet och med bättre betalt för att kunna försörja mig, tjejerna och djuren.

Jag har lite att bita i, men det ska gå!

VeronicaP
0

Har faktiskt inte så stora förhoppningar.

Hoppas ju att det ska gå bra för dottern på sina tävlingar och att hennes tävlingshästar får vara friska och krya.

Att alla djuren får vara friska

Att alla i min familj får vara friska och få ett riktigt bra år.

För mig själv att jag får ett arbete .

[Croneld]
0

Jag tänker ta en dag i taget, att inte planera för mycket utan att försöka njuta av livet hela tiden. Visst är det bra med drömmar och det har jag massor, men att leva i nuet är viktigt för mig i dagsläget.

Nitro
0

Min dröm är att Pigall skulle få vara fri från sin allergi och därmed kunna tävla rättvist!

alpros
0

Jag hoppas att vi kommer igång med ridningen ordentligt, med dottern och valacken. Stoet ska betäckas. För min egen del ser jag fram emot långa skogspromenader med min nya kärlek - Nova, ett år till våren - som jag helt förälskat mig i.

Teja-Bea
0

Tävlingsmässigt för min egen del så hoppas jag att jag ska kunna köra ponnytrav utan hinder denna säsong. För hästarnas del så har jag självklart drömmar om tider jag vill att de ska kunna prestera. Jag hoppas även att Silverboy ska komma ut och visa upp lite allroundegenskaper.

Avelsmässigt hoppas jag på många ston till Silverboy 552 och att de två bäbisar han är pappa till ska födas fram utan komplikationer. Det är Kremla och Tejas Monela som är dräktiga. Monela hoppas jag dessutiom att hon ska få ett sto, som ska kunna föra Mona Lena 571's gener vidare i stuteri Tejas russavel.

Jag önskar även att jag ska bli antagen till de studier jag planerar söka till! =)

Jag har många drömmar och önskemål, men något nyårslöfte avger jag inte! Sånt håller man aldrig…! Flört

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Lina-P
0

Drömmen är väl kriteriet med den lånade ponnyn Flicka (-06).
Men om vi ska tänka ralistiskt så är väl att flicka ska komma till start under -09 med gott resultat.  Håller på att köra in henne nu, och är inte så jätte långt bort ifrån att sättas i vagn.
Sedan så vill jag att min Hingst Namnlöse ska bara må jätte gått och vara frisk! (Han ska lånas ut under -09)

hermitage
0

hoppas att funiper ska göra nån start i sommar och att orra får ett friskt föl

<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3

amandahandersson
0

Jag hoppas att Razmus Raid kommer ut på banorna som planerat, får göra några starter och skaffa lite rutin. Sen är allt annat plus i kanten - men det borde ju såklart superkul om han fick visa vad han gick för! :)

Sen skulle det ju vara skitkul om Zolero fungerade felfritt en säsong och verkligen fick tävla som en "normal" ponny. Alltså att han får vara skadefri! Får han det kommer han definitivt fortsätta utvecklas till någonting bättre och jag tror fortfarande på den här ponnyn!

MagganS-B
0

Inför 2009 hoppas jag när det gäller russen:

Att Lova och Dulilla skall få två fina föl som båda förhoppningsvis blir sålda!

Att dom som köpt våra uppfödningar skall få fortsatt glädje av dom och att det går bra både på tävlingar och utställning/premiering!

Att vi skall hitta en bra hingst, eller ett par, att betäcka med.

Att Deli skall bli dräktig!

För min egen del vill jag gärna att vi skall vara friska, kanske sluta jobba, hitta på nåt nytt!

Jennie_A
0

#5 Vad är det för allergi och vet du om den är ärftlig?

Jennie_A
0

Drömmen är förstås att Iva ska springa under 1.40, och att Primavara ska fortsätta utvecklas. Sedan önskar jag att Primusa får ett välskapt (sto)föl  :o) 

Fler önskningar: att Primusas avkommor Pyroman (blir 4 år) och Supernova (blir 3 år) kommer ut på banorna under 2009! Då ska jag hålla alla tummar och tår för dem att de går bra.

christ
0

#12 Han har pollenallergi och vad vi hitills har hört har ingen av hans 56 avkommor fått detsamma som tur är….

Nathalie_p
0

Hoppas så klart att djuren får må bra och allt sånt :).

Sen så hoppas jag verkligen att Ljungens Copiad blir bra :) och drömmen är så klart att han kommer med till Kriteriet.

Hoppas även att Molta går bra med nya kuskar :)

En dröm till är väl också att Roshems Melinda blir bra och också kan ta sig till kriteriet.

[Josefine-Appollo]
0

Våra "drömmar" är att Appollo ska få komma igång igen och tävla lite mera än vad han gjort under 2008. Månsaga ska väl starta och hoppas på att vi kan ta någon seger och ev förbättra lite tider. Bläcku ska kvalas in och göra några starter och få rutin. Xerxes ska tränas lite inför starter år 2010.

Så det är bara att hoppas att något av detta går igenom men det tror och hoppas jag.

HannaIndigo
0

Först & främst är det att Frimma ska få hålla sig frisk & glad :)

Men rent tävlingsmässigt så hoppas jag att hon sänker sitt rekord ytterligare & kan få ta många fina placeringar! Ska sätta igång henne lite mer på allvar nu efter nyår så att hon kan vara i så fin form som möjligt när tävlingarna väl sätter igång.

Miii4
0

Min dröm är att Ina får ett välskapt föl utan problem :)

Mixie
0

I hästväg är min önskan att min ponny sköter sig väl så att hennes fodervärd vill ha kvar henne säsongen ut och att dom ska ha roligt tillsammans ;) Sedan ser jag fram emot nyheter om Oddny och hennes kommande föl! I övrigt ska jag ta vara på varje dag som går och hinna med så mycket som möjligt av det livet har att erbjuda! Ojj vad seriöst det där blev ;)

//Mickan

Polenta
0

Mina drömmar inför 2009 är att Polenta får vara hel och frisk, att hon är lika framåt och springglad som hon är hemma i träning, fast även på banan, och att hon ska finslipa rekordet lite samt någon seger vore ju inte fyskam .. :)