God Morgon 081230
Ops… jag har aldrig skrivit en godmorgon tråd innan…. Har alla ställt om sig efter lite ledighet med sov morgnar…? Russen är ute och det är "halv" mockat i stallet, jag blev så hungrig så jag fick ta en paus med gröt och Gif.
Här är grått och minus 2 grader…
Jag har ställt om mig riktigt och myser av ledigheten. Det är så vackert frostigt ute så det ser ut som riktig snö. Otroligt vilka enorma kristaller det kan bildas!
Idag ska jag till killarna och kolla hur de mår, ska ta med kameran och fota dem, som snart blir ett år äldre! Det var inte länge sedan Arrak var föl och nu ska han bli två år!
Men samma sak händer med mig, jag kommer att bli ett år äldre, fast det märks ju inte längre, jag fyller 25 i år med.

God förmiddag! Drygt 15 grader kallt här, brr, jag eldar i köksspisen idag. Jag har gjort stalltjänsten och matat hästarna, katten och de vilda småfåglarna. Nu återstår bara utfodring av hunden och mig själv, sedan är alla mätta och belåtna. Och eftersom det är tisdag får jag läsa Travronden till yoghurten.
Småfåglarna äter som besatta, jag fyller på deras foderautomat med jordnötter och solrosfrön varannan dag. Det är mest talgoxar och blåmesar, och nån nötväcka. Hos min bror ett par hundra meter härifrån har de även en massa domherrar, men nån sån har inte hittat hit.
God förmiddag
Samma väder idag med, grått. Visst är det kul med småfåglar. Vi utfodrar dom varje vinter, de äter precis utanför köksfönstret och det är så kul att sitta och kika på dom. Vi har många olika arter här, mest talgoxar och blåmesar och grönfink men även gott om domherrar, entita, nötväcka, svartmesar, gulmes. Vi har även ett par stenknäckar-jättefina, andra år har vi haft en hackspett som kommer men han är inte här i år……ett år hade vi besök av ett gäng steglitsar, de är färgglada och fina, tog kort på dom genom fönstret då men de har inte varit här sen dess.

God förmiddag! -2 och sol, men temperaturen var ner och vände vid -7 i natt. Det blåser i dag så man tycker det är kallare. En tur till stan igen idag är inplanerat, bilen behagade inte starta när de skulle igår så det blev inte allt gjort som var tänkt.
Ha en bra dag!
Här blev det sovmorgon eftersom Elin kräkts fyra gånger i natt. Sista gången 4.15, så jag stängde av klockan som skulle ringa 5.00, och sov till 8 istället. Det var bara Tittut och grabbarna inne inatt. Surtanterna vägrade komma in och jag hade ingen lust att jaga runt i hagen och hämta dem. Vet inte vad som tog åt dem. Efter att ha konstaterat att alla fyra gick på fyra hela ben var fick de vara kvar ute.
Strålande sol och vackert, men det blir till att vara inne med sjuklingen idag. Hoppas sambon slutar tidigt, så vovvarna får en fin promenad innan det blir mörkt.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God Frömiddag.
Här skiner solen och det är väl någon minus grad ute.
Bra väder för dottern och hennes kompis att ut och rida 2 av russen i , de börja ju sättas gång lite igen här och Mary har ju haft föl , men ev så ska hon ut på banan i år och tävla lite , men jag hade ju eg tänkt betäcka henne i år med syrrans Dalsgårds Kanon hm får se hur hon går på banan , men hon lämnar ju så trevliga föl *S* annars får jag ta och betäcka 3 åringen med honom eller den andra som syrran också fick igenom i år.
Själv är jag fortfarande förkyl och halsont , man kan ju undra hur länge det ska sitta i hm.

God förmiddag! Jag har också haft sovmorgon!!!! Skönt för det var -19 när jag masade mej ur sängen. Har bara varit ut för att hjälpa till med att bogsera igång den motsträviga traktorn, men snart måste jag ut och mocka. Eller spetta loss avföring och urin från boxgolven..Väntar på de utlovade molnen som ska göra vädret lite varmare
Några minus och strålande sol har vi i Haninge idag,det är bara snön som fortfarande saknas. Har varit ute på en liten ridtur på mitt virvelmarsvin
, exmooren alltså, han har en päls som inte är verklig…
.
Igår fick vi hem vårt nya släp och det är så fint.
Nä nu måste jag nog göra lite nytta här hemma inför morgondagen. Förstår inte hur det alltid kan bli så stökigt bara på några dagar.
Ha det gott
Malung i dag hade vi 20 minus på morgonen som gick till 15- 16 minus på dagen. Men hu har de blivit kallt igen de här är andra dagen som vi har så kallt! Pollarna mår bra o de är huvudsaken tycker jag! Nu ligger de på 18 minus.
ha de gott i de Fina vinterland!