God morgon 2008-12-29
Åter till verkligheten!
Här är det en gnistrande kall och vacker morgon. Stjärnorna lyser klart och det är runt tio minusgrader.
Barnen sover sött och jag ska försöka ha en vanlig jobbardag, i den mån det går med fyra barn hemma som önskar göra diverse saker.
Ha en bra måndag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Go Morgon
Åter till jobbet för att bara jobba en dag denna vecka sen får man vara ledig :-)
Här är det -4 och gnistrande fint. Så här kan det få vara nu resten av vintern. För leran längtar man verkligen inte efter.
Idag blir det jobba av sedan hem och passa på att vila upp sig under ledigheten innan allvaret börjar igen med skola mm.
Ha en underbar dag.
Ja idag är det vardag, maken har åkt till arbetet och jag är ensam hemma med barnen, idag blir det nog en röjardag. Städa och plocka undan, för det gjorde jag inte före jul då vi var sjuka. Ska försöka ringa och boka lite besiktningar, tandläkare, hovslagare och veterinär etc idag. Det samlar man på sig!
Ha det så bra idag!

God morgon, vet inte om termometern fastnat på -6 men det är det idag också. Hästarna ute före 7 i morse. Fick en ny upplevelse i morse, det är mörkt ute vid 7-tiden, alltså länge sedan jag var upp så tidigt!!!!
Dags att äta gröt och ge mig av till Sundbyholm, det är lunchtrav där idag.
Ha en bra dag.

Godmorgon!
Blev lite chockad när jag tittade på termometern nu på morgonen och den visade -9. Det är första gången i vinter som det är så kallt och det är ju härligt, så får det gärna fortsätta :)
Ledig från jobbet idag och ska jag göra klart min hemuppgift, sen får det bli en ridtur och lite träning om det blir någon tid över.
Hoppas ni alla får en bra dag!

God morgon är är det sol och minus grader ute.
Idag ska Millan komma på besök från Hagsrosens stuteri i skåne en härlig vän som man träffar allt för sällan även om vi bara bor 1 timmes bilväg ifrån varandra.
Vi ska testa lite infågningsträning på ena min shettis hingst idag är tanken han går ju att fånga om man har en spann med havre men jag vill ju kunna ta han utan spannen så då ska vi försöka på att träna lite NH med honom och se om det hjälper *ler*
Morron
Fortsatt kallt och vitt här. Efter kaffet blir det att gå ut och laga hagen där W och N går, vi har så jättemycket hjortar hos oss och de ska förstås springa genom våra hagar, tyvärr får de med sig eltråden ibland, de två nedersta var nere på en sträcka nu…..
I kväll ska vi ha körmöte, kul att kunna vara med, jag jobbar annars alla vardagskvällar och missar sånt-nu är jag ledig….

God morgon
-10 här synd att de inte e någon snö bara.
Idag kommer mina små medryttare så de blir väl en skrittur och så tänkte ja tömköra Mille idag

Ändrade planer för dagen idag , Millan kommer en annan dag så jag får ta och jobba själv men mina små *krakar* ;-)

God förmiddag! -4 och strälande sol även idag. Blev ytterligare en sovmorgon som inte var planerad, tänk vad snabbt kroppen ställer om sig
. Måste åka en sväng till stan och handla, hoppas bilen startar bara den har ju inte rört på sig sedan dagen före julafton. Få se om vi hinner med något mer än det vanliga pysslet i stallet sedan.
Ha en bra dag!

God förmiddag! Solsken och kallt i Leksand, en vacker vinterdag. I morse när jag släppte ut hästarna var det minus 13, och rimfrost på alla träd.
Jag håller på och läser en julklappsbok, "Jag tror vi behöver prata faktiskt" av Jon Jefferson Klingberg, och är mitt i den akuta livskrisen nu (huvudpersonens, inte min). Boken är lättläst men innehållet är svårsmält. Jag har klurat på varför jag känner mig olustig - tror det beror på att det är så privat, jag känner mig som jag gör intrång. Jag hoppas på katarsis och knogar nog på några kapitel till.
God Middag!
Hästarna ut i morse medan det var gnistrande kallt och rimfrost, skall försöka fota dom i morgonbitti när dom "flyger iväg", det ser jättehäftigt ut…..nu skiner solen från en klarblå himmel.
Jag har städat och plockat undan lite, rensat i kylskåpet. Mattias är i stan och skall hämta sin "särbo", så jag skall fixa lax i ugnen tills dom kommer framåt 16……
Den hemska flunsan verkar att ha dragit sig tillbaka något, men man känner sig närmast som en gammal uttjänt disktrasa så fort man gör nåt…..
Ha en fin dag!

Håller mig dig maggan! Här har hela familjen åkt på influensa eller nåt liknande iaf.. Mattias krälade till jobbet idag och jag & kev ligger lågt… Hostar gör man så hela kroppen studdsar och så snor överallt på lilleman… Jaja "vi har iaf tur med vädret"!!!
Nu blir det tecknad film innan det är dags att förbereda middag…:)
ha det!